wie herkent dit?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door hanna76, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Ik heb een 2 maanden terug een bevalling gehad met een knip en een vacuümpomp.
    Tijdens de kraamweek is de knip enorm opgezwollen geweest, zodat ik heel lang niet heb kunnen zitten.

Als ik het van onderen met een spiegeltje bekijk zie ik aan de linkerkant (daar waar de knip heeft gezeten) een grote donkerbruine plek. En die plek is gevoelig. Ik voel em de hele dag. Niet pijnlijk ofzo, maar gevoelig.
    Ik ben al weer bij de verloskundige geweest voor de nacontrole. Zij zei dat alles er goed uitzag en dat die bruine plek gewoon de kleur van mijn vagina is. :confused: Ja, doei! Dat is dus gewoon niet zo. Ik weet heus wel dat ik dat eerder niet had! :evil:

Wie herkent dit en heeft ook zo'n donkerbruine plek gehad? Zou dat uiteindelijk dan gewoon wegtrekken ofzo...? En hoe lang zou dat dan duren?

Groetjes!

2. Alita

Alita Niet meer actief

mm ook vacuum en ingeknipt, wel pijnlijk geweest en erg lang geduurd voordat het geheeld was, nu nog wel pijn maar geef wel bv schijnt dan langer te duren. Maar als je het niet vertrouwt naar je huisarts gaan.

3. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Die haalde haar schouders op en zei: "Dat zal vast wel wegtrekken."
    Het leek er dus op dat ze dit nog nooit gezien had en ook niet precies wist wat dat was. :evil:

4. Eefje1

Eefje1 Lid

12 nov 2007
    70
    0
    0
    hey,

ik heb zelf ook 2 knippen gehad en bijna een tr en kon ook weken niet zitten, maar merk ook dat het er wat donkerder uit ziet van onderen ik weet niet of je toen je zwanger was ook strepen op je buik had ?(pigment)
    want ik heb begrepen dat het bruine vanzelf weer wegtrekt, wat bij inderdaad het geval is.
    ik weet natuurlijk niet hoe donkerbruin het bij jou is?
    als je erover twijfeld kan je altijd nog het verloskundig centrum bellen toch

groetjes eefje

5. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    is dat niet de kleur van het littekenweefsel? dat heeft op andere delen van je lijf ook een andere kleur dan gezonde huid tenslotte

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ja, geen idee. Maar ik weet wel dat dit er voor de bevalling nog niet zat. Als het littekenweefsel is... trekt dat dan altijd wel weer weg? En wordt het gewoon weer normaal van kleur?

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik had en heb nog steeds één lange streep van m'n navel naar beneden. Heeft dat er dan wat mee te maken? :(:

8. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    littekens zijn de eerste tijd (soms wel een jaar) altijd donkerder van kleur. dus ook 'daar'.
    vervelend dat je er nog last van hebt, maar ik denk toch dat je ha en vk gelijk hebben: het trekt wel weg. 2 maanden is pas het begin van herstel, dat duurt een half jaar of langer. dus: geef het wat tijd. misschien zou je het wat kunnen masseren met perineum-olie van Weleda (drogist)? dat schijnt heel fijn spul daarvoor te zijn.
    sterkte!

9. Fleurisabelle

22 jan 2008
    56
    0
    0
    lerares
    breda
    Ben een maand geleden ook bevallen met de pomp en inknippen en inscheuren.
    Heb ook op bepaalde plekken wat verkleuringen en "harde stukken" waar het waarschijnlijk gehecht is geweest. :(

10. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Perineum-olie heb ik hier nog in huis liggen. Wilde ik voor de bevalling nog gebruiken, maar ik kon d'r niet meer bij... :rolleyes:
    Maar uh... het perineum is toch het gebied tussen vagina en anus? En deze bruine plek ligt links voor/naast m'n vagina. Zeker niet erachter.

11. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Die perineum olie kan je voor het hele vagina gebied gebruiken hoor. Ik gebruik het ook om mijn lidteken te masseren. Dat gaat best goed. De kleur van mijn lidteken is ook een stuk donkerder.

12. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Oke, maar waarom is het goed ofzo om je litteken te masseren? Gaat die dan eerder weg?

13. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Dan wordt het soepeler en heb je er minder last van. Vitamine E-creme is daar ook goed voor. Te koop bij de reformwinkel.

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn litteken was eerst ook vrij donker. Na een half jaar was dat al een stuk beter, en nu moet je er bijna om zoeken ;)
    (naja, je ziet het nog wel iets, en voelt het ook, maar ik had een totaal ruptuur, dus het is een lang lijntje, maar wel heel licht en dun)

15. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik heb ook een knip en bevalling met een vacuumpomp gehad...maar ik heb geen verkleuring

als je het niet vertrouwt gewoon naar je huisarts gaan hoor!

16. Eefje1

Eefje1 Lid

12 nov 2007
    70
    0
    0
    hey,

ik bedoelde idd die streep op je buik van toen je nog zwanger was die zie je bij nu nog een beetje, terwijl mijn kindje nu al bijna 6 maanden is
    tegen mij zeiden ze dat die verkleuring van onderen ook met de tijd zou verminderen en dat is bij mij ook wel zo hoor.
    al is het daar ook nog niet helemaal weg.

groetjes eefje

17. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hmmm, maar goed, ik zit een beetje met als we 'het' weer gaan proberen. Hebben we dus nog niet gedaan. Dat zal dan ook heel vlak in de buurt van die bruine, gevoelige plek zijn... Ben bang dat het dan dus heel erg gevoelig zal zijn. Ik durf dus niet. Maar ja, om nu 6 maanden te wachten.... :(

18. Eefje1

Eefje1 Lid

12 nov 2007
    70
    0
    0
    hey,

gewoon proberen !
    als je nog pijn hebt wacht je er toch even mee
    heb je de controle van 6 weken al gehad bij de verloskundige?
    want dan is in principe alles oke toch?
    ik voel het nog wel hoor, weet niet of dat nog helemaal weggaat maar er zit ook littekenweefsel dat blijft toch altijd gevoelig.
    succes

groetjes eefje

19. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ja, die controle heb ik wel gehad. Maar zij zei van die bruine plek: "Dat is gewoon de kleur van je vagina." Nou, ik weet wel beter! Dat is het dus niet. Maar goed, misschien dan toch maar eens proberen..... :(

20. Eefje1

Eefje1 Lid

12 nov 2007
    70
    0
    0
    hey,

dat zou wat zijn als die kleur bleef :confused: moet er niet aan denken
    bij mij is het wel minder, maar ik weet nog dat ik dacht het komt nooit meer goed bij mij was het ook heel donkerbruin
    maar het heeft ook wat meegemaakt he daar van onderen ik weet niet hoe het bij jouw was maar ik kon pas na 2 weken zitten en zeer dat het deed dat duurde toch zeker wel 4 weken.
    maar als je het niet vertrouwd moet je terug gaan hoor!
    maar idd 'het' vond ik ook heel spannend en was dan ook blij dat 'het' lukte want je weet maar nooit toch.
    maar ik blijf die littekens wel voelen misschien dat dat nog wat overgaat laten we het hopen.
    succes in ieder geval, maar dat komt vast wel goed.
    :D
    groetjes eefje

Deel Deze Pagina