Obductieverslag duurt langer dan gezegd??

Discussie in 'De lounge' gestart door Eva3006, 7 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Eind april is mijn vader overleden. Werd geopereerd omdat ze er een stukje darm uit wilden halen omdat ze twijfelden of het kanker was. Hierbij de dunne darm geraakt, benauwd, misselijk, lage bloeddruk, en toen uiteindelijk 3 dagen later de ontlasting uit zijn wond kwam, hadden ze door dat het niet goed zat. (Hadden wij al meerdere keren aangegeven)
    Lang verhaal kort: spoedoperatie, ic, buikvliesontsteking, bloedvergiftiging, grote open buikwond, stuk darm bloot doordat mat verschoof, ontlasting kwam in de wond(fistel), verzakte stoma. Het zou lang duren maar het zou goed komen. Na 6 weken ziekenhuis naar revalidatie. Na 1 week revalidatie terug gemoeten naar het ziekenhuis omdat natrium kalium balans niet goed was. Hij bleef ook afvallen ondanks sondevoeding.
    Hij heeft 6 weken in het ziekenhuis gelegen en er zijn heel wat fouten gemaakt, waardoor complicatie op complicatie optrad. Uiteindelijk is hij nog heel plotseling overleden (al een halve week waren er bepaalde signalen die wij verdacht vonden, maar werd niks mee gedaan door de artsen, bijv misselijkheid, slaperig, zwarte ontlasting in stomazakje) uiteindelijk kwam hij weer op de ic terecht en is hij die avond overleden. Oorzaak: bloedvergiftiging door lekkage aan de darm omdat maag en darm aan het afsterven waren. Dit was een vermoeden, zeker weten deden ze het niet. Dus werd door dr arts van de ic obductie voorgesteld. Na 6 weken zouden we een afspraak kunnen plannen voor bespreking.
    Nu ging er wat langer over heen omdat ik tussendoor ben bevallen en mijn moeder er nog niet aan toe was. Nu hebben we 2 weken geleden gebeld, werden na een week terug gebeld dat het obductieverslag nog niet af was omdat er bepaalde lab onderzoeken nog niet bekend waren????

Wij krijgen er maar een raar gevoel bij. Alsof ze zichzelf aan het indekken zijn?
    We hebben tijdens opname ook overplaatsing gevraagd, dit kon niet vanwege zijn situatie, maar 2 dagen later werd wel revalidatie aangevraagd.

Sorry voor het lange verhaal. Zijn er mensen die ervaring hebben met een obductieverslag en hoe kunnen we het nu het beste aanpakken?

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Allereerst gecondoleerd.

Wat verschrikkelijk en niet gek dat jullie vertrouwen in het zkh een enorme dreun gekregen heeft. Ik zou het zkh nogmaals vragen om een persoonlijk gesprek en daarbij nogmaals vragen hoe en wat. Als dat weer onbevredigd blijft zou ik de zorg ombudsman en/of inspectie inschakelen.

En dat laatste ook zeker vooraankondiging bij het zkh.

3. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Gecondoleerd met het verlies van jouw vader. Ik heb geen ervaring, dus daarmee kan ik je helaas niet helpen. Maar ik wilde jouw verhaal ook niet zomaar wegklikken zonder te reageren. Wat ontzettend naar hoe alles is verlopen en wat sneu dat hij de geboorte van jullie dochtertje niet heeft mogen meemaken. Ik wil je veel sterkte wensen. Hopelijk krijgen jullie snel meer duidelijkheid.

4. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Mijn god, heftig zeg. Gecondoleerd! Ook geen ervaring maar kon net als serafijntje dit niet zomaar weg klikken. Sterkte!

5. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Champetter dankjewel voor je reactie. Dat is inderdaad wel een goed idee. Het is allemaal al zo moeilijk, we willen gewoon de waarheid weten en het is gewoon een rotgevoel om de indruk te krijgen dat ze zich willen indekken vanwege de fouten.
    Maar het voelt ook alsof we geen poot hebben om op te staan omdat ze elkaar de hand boven het hoofd houden en je van t kastje naar de muur wordt gestuurd. Het ziekenhuis belde een paar weken geleden naar mijn moeder of ze mijn vader even konden spreken om een afspraak te maken??!! Zelfde ziekenhuis waar hij is overleden. Zo gaat het dus langs elkaar heen.

Serafijntje en marlijn83 dankjewel. Lief dat jullie toch hebben gereageerd. Het is inderdaad allemaal heftig. Ik stond terwijl ik 34 weken zwanger was, op de crematie van mn vader. 68jr geworden :(
    En onze dochter is op vaderdag geboren ... toeval bestaat niet toch

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Pfoe, zo'n telefoontje is uiterst pijnlijk en zeker een teken aan de wand dat het 'rommelt' qua administratie van jullie dossier.

Zowel de zorg ombudsman als de zorginspectie zijn on onafhankelijk en komen op voor de burger als de zorg faalt of voor mist zorgt.

Wat ontzettend bijzonder en verdrietig tegelijk al die data rondom het overlijden.

Deel Deze Pagina