Rekening splitsen date

Discussie in 'De lounge' gestart door Lavita, 1 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Ga zelf een verrassing organiseren: Zorg dat je een koffer klaar hebt staan en een week vrij bent. Durf vakantie doen en daarna dus helft vragen. :rolleyes:

2. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Ik heb een keer zwemmen georganiseerd voor mijn dochter met een groepje. Die kinderen hadden ook geld bij voor nadien drinken te kopen. Heb gezegd dat ik uitgenodigd heb en dus alles betaal. Ik vind dat ik niet in andermans portemonnee kan kijken en iemand moet niet in de verlegenheid komen omdat ik uitnodig. En ik doe het dan toch ook omdat ik het leuk vind dat die ander erbij is

3. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    #63 heidiane, 2 aug 2017
    Laatst bewerkt: 2 aug 2017
    dubbel

4. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Ik zou hebben aangeboden zodra de rekening kwam hoeveel hij van mij zou krijgen. Op dat moment kan hij dan beslissen: hij betaalt alles of jullie betalen ieder de helft. Ook als ik uitgenodigd ben. Het is leuk als hij het dan helemaal betaalt (omdat hij je heeft uitgenodigd) en ik kan begrijpen dat het een afknapper kan zijn als hij je vraagt mee te betalen. Dat is aan jou wat je er dan verder mee wilt. Als het verder een super leuke date was, zou het mij in beginsel niet uitmaken om mee te betalen.

Wat ik wel een afknapper vind is dat hij er een week later op terug komt en het zelfs tot een soort ruzie laat komen. Dat zou voor mij wel een reden zijn om niet meer af te spreken (afhankelijk van hoe eea gegaan is). Bij zo iemand weet je dat het altijd gezeur om geld blijft zijn en daar heb ik echt een hekel aan.

5. Aries

Aries Niet meer actief

In deze situatie waarin hij jou heeft uitgenodigd vind ik het niet gek dat je niet hebt aangeboden mee te betalen en erg vreemd dat hij er een week later ineens over begint.

Verder vind ik het inderdaad onzin dat een man de eerste date zou moeten betalen en zou ik altijd aanbieden de rekening te delen. Wie zegt dat er een tweede date komt die jij dan kunt betalen? Ik ken genoeg mensen die een heleboel dates hebben gehad met mensen van Tinder voor het echt met iemand klikte, zou het raar vinden als de man elke keer die eerste date zou moeten gaan betalen. En aanbieden om de rekening te delen, maar vervolgens afknappen als de man het accepteert vind ik ook heel krom.

6. Deliana

Deliana Niet meer actief

Rare vent, hij nodigt jou uit... lijkt me vrij logisch dat hij dan betaalt.

Zo werkt het toch met alles? Wanneer ik een vriendje van mijn kinderen uitnodig om mee te gaan naar de dierentuin, ga ik ook niet later om geld vragen. Of wanneer ik mijn schoonmoeder uitnodig voor een etentje, laat ik haar ook ook niet de helft betalen. Zou het weten waarom het bij een date anders zou zijn.

Kansloos om een week later een discussie aan te gaan over de rekening... was meteen de laatste date neem ik aan?

7. Plofkip

Plofkip Lid

30 mei 2017
    58
    46
    18
    Vrouw
    Lijkt misschien een rare vraag, maar ik stel 'm toch: kwam hij uit dezelfde regio als jij?
    Ik als Rotterdammert heb in het zuidoosten van ons kikkerlandje vaker te maken met mensen die "achteraf" anders blijken te doen of denken dan ze eerst lieten blijken. Niks ten nadele van de Zuiderlingen, meer een cultuurdingetje.

Toevoeging: geldt natuurlijk niet voor íedere zuiderling!

8. Ballon

Ballon Niet meer actief

Niet netjes van haar? Wanneer ze gezamenlijk besluiten om een hapje te gaan eten geef ik je gelijk.
    In deze situatie, absoluut niet. Hij heeft haar uitgenodigd en het medegedeeld ( we gaan wat leuks doen ) moet hij ook betalen vind ik in die situatie.

9. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.864
    2.548
    113

Amen!!

Youtan vindt dit leuk.
  10. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.864
    2.548
    113
    Ben wel benieuwd ts wat hij zei toen je aangaf dat hij jou had uitgenodigd.

Ik vind als velen hier dat als je samen beslist je samen betaald en als iemand je echt uitnodigd zoals hij deed hij betaald.
    Maar dit heeft inderdaad in mijn ogen niks met man vrouw te maken.

11. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Dat vind jij.
    Ik vind het niet netjes om er maar vanuit te gaan dat iemand betaald voor mij.
    Ook al zou iemand mij zo duidelijk mee vragen zou ik alsnog vragen of ik iets mee moet betalen.
    Maar goed dat is een persoonlijk dingetje.

Juul76 vindt dit leuk.
  12. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Laat ik eerst beginnen dat het probleem er denk ik vooral in zit dat hij na een week aankomt met de vraag of je alsnog de rekening voor de helft wil betalen. Is gewoon een beetje vreemd. Had ie toch ook op de avond zelf kenbaar kunnen maken. Was wat minder awkward geweest denk ik. Dus ja, dit zou voor mij echt wel een afknapper zijn.

Daarentegen vind ik wel dat je als vrouw met een baan er niet vanuit hoeft te gaan dat de man betaalt, ongeacht wie wie uitnodigt. Gewoon eind van de date vragen wat hij van je krijgt. "Er vanuit gaan dat...." gaat meestal niet zoals je dacht.
    Ik zou dus ook zeker niet afknappen op een man die 50/50 wil doen. Hij kan wel 10 dates in een maand hebben, dan loopt ie leeg. Dat is dan trouwens wel weer een afknapper.

Juul76 vindt dit leuk.
  13. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Maar normaalgesproken vraagt ts wél om te delen. Het is dus niet zo dat ts altijd maar date op het geld van die man.
    En als hij haar dan een keer duidelijk uitnodigt als verrassing, vind ik het logisch dat hij betaalt.
    En bij het volgende afspraakje split je gewoon weer, of je nodigt hem uit als verrassing, betaal jij en sta je weer kiet.

14. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Ik denk dit:
    Een week na het etentje is hij voor zichzelf er uit: Het wordt niets tussen jullie. Heeft niets met het etentje te maken, maar gewoon ergens anders om.

Toen dacht hij, pffff het wordt niets en het heeft me ook nog geld gekost.
    Misschien kan ik nog de helft er van terug krijgen
    Boeiend als ze boos wordt, nee heb ik en ja kan ik krijgen.

Nou ja, hij heeft dus Nee gekregen, maar hij denkt ook: NEXT.

Chocolat, fafa en GailH90 vinden dit leuk.
  15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Als je iemand uitnodigt, betaal je, dat is volgens mij het meest gangbaar. Desondanks bied ik altijd wel aan om de helft te betalen, maar dan nog, meestal krijg je dan als antwoord 'welnee, ik heb jou uitgenodigd'. Andersom net zo, als ik iemand uitnodig, dan betaal ik.
    Een week later daar over nog gaan zeuren...nee, daar zou ik ook wel klaar mee zijn.

16. Betsy

Betsy Niet meer actief

Hij zei: ik neem je mee uit, zorg dat je trek hebt.

Dan moet ie ook betalen toch?

17. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Misschien dat TS na al het digitaal contact in real life opeens tegenviel (no offense).

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik sta ook met open mond hoor :D Dus als je áánbiedt om de helft te betalen en je date accepteert, dan wijs je hem daarna af? Vind ik een beetje... apart... :)

MiaMaria en Juul76 vinden dit leuk.
  19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Aanvulling, ik vind het overigens ook raar dat hij er na een week nog mee komt dat je de helft moet betalen.

MiaMaria en Juul76 vinden dit leuk.
  20. Plofkip

Plofkip Lid

30 mei 2017
    58
    46
    18
    Vrouw

Hahaha nou wordt ie helemaal mooi! Hopelijk heeft ie wel het bonnetje bewaard en de garantiepapieren. Niet goed geld terug.

Deel Deze Pagina