Ik ben het helemaal met je eens. Anderzijds...sommige mannen moeten door 20 dates voordat ze een blijvertje ontmoeten. Altijd betalen is dan misschien ook niet meer leuk...
Ik zou gevraagd hebben wat hij van mij krijgt ook als hij me mee uit heeft gevraagd. Ik zou me er niet lekker bij voelen om weg te gaan zonder het te vragen. Een vriendin van mij regelt elke week een date voor een gratis avond uit. Niet met intentie om een man te ontmoeten. Snap wel dat mannen daar op een gegeven moment klaar mee zijn.
Ik ben ook aan het daten. Als ik merk dat het bij één date blijft dan sta ik erop om de rekening te delen. Als we nog een keer afspreken vind ik het prima als hij betaald en zeg ik meteen dat ik de volgende keer betaal. Of ik betaal en hij de keer daarna. Ik vind de reactie wel vreemd hoor, een week later zelfs. Jammer.
Daten is al heel lang geleden maar ik vroeg het altijd.splitsen van de rekening is niet erg als het maar niet op de cent nauwkeurig hoeft. Stond ik dan buiten met een knaap dat zijn kleingeld aan het uitzoeken was, vond dat een domper. Leuk hoor als een man wil betalen maar ging er nooit van uit. Overigens zegt het leuk en gezellig kletsen op internet niks over hoe mensen echt zijn. Nou ja uitzondering daar gelaten maar dat is dan ook een blijver. Ik zou aan deze jongen/man geen tijd meer besteden. Succes!
Ik had hem om de kosten gevraagd em zn rekeningnummer, en de helft overgemaakt. Daarna had ik hem een bericht gestuurd dat hij op Tinder maar op zoek moest naar een ander.
Ik zou gewoon helemaal niet meer reageren, wat denkt hij wel zeg. Als iemand je uitnodigd (Trek wat leuks aan, ik haal je om 19:00 uur op is toch echt een uitnodiging/verrassing) vind ik het normaal dat diegene betaald. Jij vraagt er toch niet om om uit eten te gaan? Als dit nou in gezamenlijk overleg was gegaan dan vind ik de rekening spliten niet meer dan logisch.
De enige keren dat ik, bij uitnodiging, alsnog aanbied de helft te betalen is als ik zeker weet dat ik diegene nooit meer wil horen of zien. Komop zeg, een etentje! Neem aan dat het geen Michelin restaurant was? Nodig uit naar wie je bent, dat kan ook een eetcafé, frietje of diner thuis zijn.
Als dat zijn idee is van een gezamenlijke beslissing dan kan je maar beter wegwezen. Zou ook op hem afgeknapt zijn hoor. Niet om het delen van de rekening maar wel dat hij er na een week mee aan komt en er een heel ding van maakt in niet zulke nette bewoordingen.
Als hij je zo leuk vindt snap ik al helemáál niet dat hij er zo'n probleem van maakt. Dan gooi je toch je eigen glazen in als je via whatsapp 'ruzie' gaat maken?? Beetje kansloos
Misschien vindt hij je helemaal niks, maar durft hij het niet te zeggen Dus denkt hij: als ik nou een week later ga zeuren over de rekening, dan vindt ze dat waarschijnlijk een vreselijke afknapper en dan ben ik er vanaf Én ik krijg de helft van m'n geld terug als ze heel geïrriteerd het alsnog overmaakt
Ik had wel gevraagd hoeveel hij van mij zou krijgen. Maar ik had het persoonlijk ook wel een beetje raar gevonden als ik dan had moeten betalen. Als ik zo duidelijk wordt uitgenodigd. Uiteraard had ik hem natuurlijk betaald als hij dat had gezegd. Ik vind absoluut niet dan een man altijd hoort te betalen. Waarom? omdat hij man is? omdat dat vroeger zo ging? Mijn man heeft onze eerste date wel betaald, maar daar stond hij zelf op, omdat hij een goede baan had/heeft en ik toentertijd nog maar op school zat. Anderzijds was ik denk ik wel ontzettend op hem afgeknapt als hij een week later had gevraagd om de helft mee te betalen. Als ik hem was geweest en hij had echt gewild dat jij mee had betaald had ik gedacht oké de volgende keer zal ik het duidelijker brengen.