Uiteten irritaties mbt kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 6 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Wij zouden (vanwege omstandigheden) voor de 3e keer mee uit eten genomen worden deze week...

Drie keer door iemand anders overigens. Ik heb er al moeite mee.. 3x per week, maar ach het is vakantie en ik zet mijn gezelligheidsmasker wel op. Ik merk dat ik tegen vandaag echt opzie. We gaan met familie... later dan in eerste instantie afgesproken, ivm voetbal... naar een all you can eat vreetschuur (ieder zn ding). De oudste redt zich wel. Jongste wordt continu door iedereen uit de wagen geplukt, wakker gekieteld enz. Kortom, buiten dat ik er zelf geen zin in, heb ik ook geen zin in alle bemoeienissen van anderen. Dit aangeven heeft geen zin, wordt genegeerd en "ik stel me aan".

Ik wil gewoon lekker thuis blijven met de jongste, heb gewoon geen zin. En ook geen zin om zin te maken, zoals de afgelopen twee keren wel. Mijn man vind dat ik dit niet kan maken. En we hebben weeeeer eens ruzie omdat ik (weer) geen zin heb.

2. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Als je echt echt geen zin hebt, en je hebt er ruzie met je man voor over, dan zou ik niet gaan.

Als je echt geen zin hebt in ruzie met je man, gewoon samen een gezellige dag wil hebben, dan zou ik vanavond toch maar weer even je 'gezelligheidsmasker' uit de kast trekken..

Noorie vindt dit leuk.
  3. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    tja lastig. Is het directe familie? En zie je die vaak? Ik ga elke 6 maanden ook met mijn hele familie uit eten. Daarnaast zie ik ze bijna nooit dus dan wordt het ook niet erg gewaardeerd wanneer ik niet meekom. Maar ik moet zeggen dat ik het zelf ook altijd heel leuk vind. Is het geen optie om iemand op de jongste te laten passen? Dat die lekker thuisblijft en op tijd in bed ligt. Heb je ook een reden om het niet te laat te maken want je moet de oppas aflossen.

4. mol81

mol81 Niet meer actief

Je stelt je aan. Denk het om; drie keer niet zelf eten maken, afwassen. Drie keer wordt lekker eten voor je bereid en kun je zelf kiezen wat je wilt nemen. De kinderen vermaken zich en om de jongste wordt goed gedacht door familieleden. Bovendien zijn ze blij dat ze jullie zien. En je hebt vakantie! Gewoon lekker gaan en volgende week weer een normale week.

Daisy120, bloem82, chrystel73 en 25 anderen vinden dit leuk.
  5. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Ik zou proberen de boel een beetje te relativeren. Jammer toch om je hier druk over te maken? Stel niet te hoge verwachtingen en neem het zoals het komt.

Over het wakker kietelen zou ik wel heel duidelijk zijn. Laat je man bijvoorbeeld duidelijk aangeven dat een jongste nu slaapt en je het prettig vindt als ze kan blijven slapen. Zorg dan dat je zelf naast de jongste zit ofzo.

Noorie en Chocolat vinden dit leuk.
  6. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Hier hebben we een kleine die vrij snel uit zijn doen is, drie keer in een week uit eten zou ik dus zo ie zo al niet doen. Daarbij heeft mijn familie er ook een handje van om vrij laat te gaan, ik heb de laatste keer dus ook gezegd dat ik niet mee ging met de kleine, gelukkig is mijn man dan heel makkelijke en geeft dan aan ook niet mee te gaan...

7. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik vind dit nogal een klaagpost... mensen geven hun zuurverdiende centjes uit om jullie mee uit eten te nemen en er straalt niets positiefs uit je post. Natuurlijk kun je er geen zin in hebben, maar geef dat dan ff op een andere manier aan. Ik kan gerust tegen iedereen in mijn kring zeggen; " Wat lief! Alleen, wij gaan die week al 1,2,3 Kerr uit eten, kunnen we misschien een andere dag prikken" opgelost...

bloem82, Mamaa6, Be Happy en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Inderdaad. Leuk toch juist!!

9. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Dit is een geval klagen nadat je afgesproken hebt.
    Ik heb ook een hekel aan te laat gaan eten, dit omdat onze zoon dan echt vervelend wordt.
    Dus als er afgesproken wordt om een niet schappelijk tijdstip geef ik direct aan dat dat hem dan helaas niet gaat worden ivm laat tijdstip.
    Mbt iedereen je jongste uit de wagen pakken en niemand luisterd naar jou? Kom op zeg jij bent de moeder en nee is dus nee. Zet de wagen naast je neer en een blik moet afdoende zijn.

10. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Volledig mee eens!

11. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Je kan een grote hydrolfiel of een ander dekentje over de wagen leggen zodat ze je kind niet kunnen zien en die lekker rustig kan slapen. Ze kunnen er niet direct bij en als je er een hand naartoe ziet gaan heb je nog genoeg tijd om ze tegen te houden. En dat kan je gewoon zeggen dat je het niet wil.

Ik snap wel dat het ook fijn kan zijn als je lekker thuis blijft. Zeker als het gezelschap je niet echt ligt door wat voor reden dan ook.
    Maar het is maar voor even.
    Als je het echt niet wil dan zou ik de jongste thuis houden. Ook geen reden om ruzie over te maken lijkt me, je hoeft toch noet op elke uitnodiging in te gaan?

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Helemaal mee eens, stel je niet zo aan zeg. Begrijp je man wel.

Over je jongste gewoon duidelijk zijn. Nee is nee. En dat ze niet luisteren ligt aan jou, want als jij gewoon op je strepen gaat staan blijven ze wel van je zoontje af.

Zusterke en Hopsatee vinden dit leuk.
  13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wat vindt je zo verschrikkelijk aan uiteten gaan?
    Voor je kinderen toch juist leuk? Lekker met familie samen zijn, veel aandacht, lekker eten. Je man kijkt er blijkbaar ook naar uit. En 3 uurtjes later ben je alweer thuis joh! Probeer het positief te zien.

Mamaa6 en Boommm vinden dit leuk.
  14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dit idd, ik zou blij zijn als ik 3x pw uit eten mocht haha.

Geen koken,rotzooi, niet bedenken wat te eten :D

chrystel73, Mamaa6, Be Happy en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit.

16. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Staat vooral de vreetschuur zoals jij het noemt je tegen? Of ook de familie?

17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Als ik degene zou zijn die je uit eten zou nemen dan zou ik niet graag mijn geld aan je uit geven als ik wist dat je er zo tegenop zag. Dus wat mij betreft had je samen met je gezelligheidsmasker thuis mogen blijven.

Je kan heus een keer geen zin hebben, hebben we allemaal wel eens en dat is echt niet erg. Maar ik kan me best voorstellen dat wanneer je iedere keer wat te klagen hebt en niet zonder die masker op pad kan, dat dat ergenis opwekt bij je man. Geniet een beetje! En wees mondiger. Jij wilt niet dat ze aan je kind gaan trekken dus zorg dan dat het niet gebeurt en heb maling aan wat anderen daarover vinden.

Be Happy en Chocolat vinden dit leuk.
  18. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Ik snap je helemaal! En zeker om het feit dat ze continue aan je kind zitten en het niet met rust laten. Daar heb ik ook een paar mensen van in de familie en zelf kan je dan helemaal niet rustig eten omdat iemand je kind weer dood leuk heeft wakker gemaakt, en jij zit daarna met de gebakken peren. Ik zou ervoor kiezen om oppas te regelen, sowieso mn kind niet meenemen, maar dat zou ik s avonds al helemaal niet snel doen! En anders zelf thuis blijven!

Sado, bosi333 en fafa vinden dit leuk.
  19. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Mee eens. En over de jongste gewoon duidelijk zijn. Nee is nee.

20. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Als de kleine slaapt zou ik een hydrofiel over de wagen doen.
    En als de jongste wakker is zou ik het zelf niet erg vinden als de rest vd familie zich vermaakt met de kleine. Leuk voor ze toch?
    En als de kleine het zat is dan gewoon bij je houden of onder een hydrofiel.

Jullie hebben nu dus ruzie omdat je weer geen zin hebt. Gebeurt dat vaak dat je niet op deze uitjes zit te wachten?
    Ik zou het als partner ook niet echt leuk vinden als mijn partner steeds gemaakt gezellig gaat zitten doen.

Ik zou vanavond gewoon genieten van het eten, je man en gezelligheid en de rest een beetje loslaten.

Mamaa6 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina