rekening "uitleg" van apotheek

Discussie in 'De lounge' gestart door Maiasaurus, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    tsss.. echt?
    Ik vind dat raar..

Hier in de apotheek hebben ze elk half jaar andere kleding.. nou daar kunnen ze wel op bezuinigen!

2. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Kreeg een paar weken geleden ''ff'' een rekening van een zalfje 31 euro en een mondelinge uitleg 6 euro. De dokter had gezegd dat dat zalfje werd vergoed, en uiteindelijk moet ik het dan nog zelf betalen:( eigen risico. Echt schandalig!
    Was echt pissig toen ik die rekening binnen kreeg. Er zit notabone een bijsluiter bij. ZUCHT!

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.791
    9.309
    113
    Gelderland
    Ons viel hetzelfde op! Nou dan hebben ze vast de medicijnen verhoogd in prijs en doordat ze dan ineens een uitleg gaan berekenen valt de verhoging niet op.

4. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik kreeg ook en rekening voor mondelinge uitleg. Ik moet alleen 12 euro betalen... :$

5. Nati

Nati Niet meer actief

Dat je 31 euro moet betalen ligt aan je zorgverzekeraar en niet aan je apotheek.

TS (en anderen), google maar eens naar preferentiebeleid.
    Tegenwoordig bepaald de apotheek niet meer wat er over de toonbank gaat, maar de zorgverzekeraar. De apotheek verdient er bijna niets meer op, omdat er niet of nauwelijks nog over marges op geneesmiddelen onderhandeld kan worden. Advieskosten e.d. zaten vroeger versleuteld in de prijs van het geneesmiddel, maar dat mag nu dus niet meer en moet apart berekend worden. In winkels zie je het niet, maar betaal je toch ook echt wel voor de diensten van de verkoper. ;)

6. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    De mondelinge uitleg is alleen als je het medijn de eerste keer gebruikt.
    Ga je de volgende keer voor het herhaal recept dan mag het niet meer gedeclareerd worden.
    En vroeger was ook altijd de eerste keer dat je de medicijnen kreeg duurder en het herhaal recept goedkoper.

Deel Deze Pagina