Rekening van de tandarts

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mommylove, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige week is mijn zoontje voor het eerst met mij meegeweest naar de tandarts. Nadat mijn controle erop zat mocht mijn zoontje plaats nemen op de stoel, gewoon om te kijken of hij het al durfde. Vol verbazing (en trots;)) was ik toen hij zonder angst of tegenwerking ging liggen en zijn mondje open deed. De tandarts heeft voor de vorm een beetje in z'n mond gekeken met zo'n rond dingetje, maar binnen 2 minuten was zoonlief alweer uit de stoel.

Nu krijg ik net de rekening van mijn controle binnen en wat staat daar tot mijn schrik?!:$ Ook voor mijn zoontje betaal ik al de volle pond! Alsof die tandarts hem zo goed heeft nagekeken!

Nou betaal ik wel gewoon hoor, maar is dit normaal? Moesten meer van jullie al betalen na zo'n eerste bezoekje aan de tandarts? Ik vind het eigenlijk maar belachelijk geloof ik...

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij kan je die gewoon indienen bij je zorgverzekering en krijg je dan alles terug. Daar ga ik tenminste van uit.

Geen ervaring overigens nog.

3. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ik vind het ook belachelijk. Ik zou hier waarschijnlijk wel even over bellen met mijn tandarts. Of het geen foutje was...

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Tandheelkundige zorg voor kinderen onder de 18 wordt toch volledig vergoed vanuit het basispakket?
    Dus gewoon indienen die rekening en vragen om vergoeding.

5. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jawel, ik krijg het wel vergoed hoor, maar ik vind het eigenlijk gewoon belachelijk dat dat betaald moet worden! 1 minuutje staren in z'n mondje en meteen 20 euro incasseren vind ik echt een beetje vreemd:(

6. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of het normaal zo hoort te gaan weet ik niet, maar ik vind het iig niet normaal. Komop zeg, 2 minuten koekeloeren voor 20 euro? Da's 10 euro per minuut verdienen! Of te wel: 600 euro per uur. Lekkere lijpkadet is die tandarts zeg. Ik zeker bellen of dat zijn standaard gang van zaken is. Waarschijnlijk zat het nog in jouw consulttijd inbegrepen of had je een aparte afspraak voor hem staan?

7. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Tja je krijgt het vergoed, maar ik zou er wel wat van zeggen. Het is niet echt netjes als het duidelijk niet als een serieuze controle was bedoeld...

8. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi hoi,

Aan de ene kant denk ik waarom moeilijk doen je krijgt het toch vergoed (houden wel de zorg lekker duur zo:))
    Maar echt helemaal eerlijk is het natuurlijk niet. Mits ze tien minuten met hem bezig is geweest en echt zijn tandjes heeft gecontroleerd op gaatjes dan vind ik het wat anders..

9. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    yep hier nou de jongste 2 volle pond betalen en de jongste deed zijn mond niet eens open!!!!!!!
    je krijgt het volledig terug!!!!!!!!

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hier in augstus ook. Tandjes tellen kon 2 x 20 euro afrekenen.
    Belachelijk. Ik had ze mee zodat ze konden wennen....

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    belachelijk zeg!!! snap goed dat alles zo onbetaalbaar word

12. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou idd, hoe houden we de kosten voor de zorg zo hoog mogelijk?! Ik vind het echt belachelijk! En nee, ik had geen aparte afspraak voor hem staan hoor, alleen maar een controle voor mezelf, dat was het.

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Schandalig dat ze je zoontje rekenen. Je had immers allen een afspraak staan voor jou en niet voor jullie beide

Ook al word het vergoed, ik zou het ze zeker laten weten, vind dit echt niet netjes!

14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    In ons geval is er ook maar 2 minuutjes in zijn mond gekeken, maar er is ook de tijd genomen om hem rustig bij mama te laten zitten, om hem te laten ontspannen, om achteraf nog even aan ons uit te leggen hoeveel tandjes hij heeft en hoeveel er dus nog komen, waarom hij het belangrijk vond om zo jong wel al even te controleren en om mijn zoontje te belonen voor zijn goede gedrag. In totaal kom je een eind in de buurt van een standaard consult van 10 minuten.

Van alle inkomsten die de tandarts heeft moet hij zijn materiaal betalen, zijn ruimte, de verwarming of koeling van die ruimte, zijn assistent(e), hij moet administratie afwerken, in die tijd kan hij dus geen gaatjes vullen, hij moet contracten onderhandelen, nascholing ondergaan. enzovoort enzovoort. Begrijp me niet verkeerd, tandartsen hebben geen slecht inkomen, maar daar hebben ze wel minimaal 6 jaar voor gestudeerd, moeten ze zich vaak de oude tandarts uitkopen en dergelijke.

Al met al, ik vind het niet heel vreemd dat er kosten in rekening worden gebracht. Er bestaat zeer waarschijnlijk ook geen code voor een kinderkijkconsult, dus declareert hij gewoon een controle.

15. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    ok volgens mij is het verschillend en hangt af welke tandarts je hebt... als mijn zoontje mee gaat betaal ik alleen voor mezelf en niet voor mijn zoontje er bij vreemd

16. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Bij ons is het gewoon standaard, dat kinderen tot 4 jaar niks betalen. Hij telt tandjes en kijkt of het lukt om in hun mondje te kijken. Mijn dochter is nu 4 en nu gaat ze echt mee voor controle en betalen we er ook voor.

17. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    :D Mijn zoontje deed de eerste keer ook zijn mond niet open.
    En ook gewoon het volle pond moeten betalen!

De verzekering betaalt het, maar het is toch niet gek zo
    dat we zoveel aan ziektekosten moeten betalen iedere maand?!

18. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #18 luckybird, 16 nov 2011
    Laatst bewerkt: 16 nov 2011
    Belachelijk, wat een geldwolf. En iedereen maar klagen dat de zorg zo duur wordt!
    Jammer dat ze (het kaf onder het koren) hun gang kunnen gaan en alles kunnen aansmeren, aangezien veel ouders denken: boeien die rekening, de verzekering betaalt wel.

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind het eigenlijk niet raar. Controle bij mij is soms ook binnen een paar minuten gebeurd als er gewoon niets is.
    Bij ons was de eerste keer wel gratis, dat was ook even wennen en kijken enzo. Nu krijgt Thijmen gewoon ook een echte controle en betalen we (de verzekering dus) gewoon.

20. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Dit wilde ik nou net 'zeggen', helemaal mee eens!

Deel Deze Pagina