Hoi, mijn zoontje is eind oktober 4 geworden. Op zijn verjaardag was hij ziek, overgeven en niets willen eten. Na 2 dagen was t weer over. Twee weken later, wederom... Zelfde verhaal. En nu, binnen een maand voor de derde keer, jawel meneer is ziek. Hij heeft (nog) niet gespuugd dit keer, maar geeft wel aan dat zn buik raar voelt. Ik denk dus dat ook dit keer er wel weer gespuugd gaat worden. Ik vind t zo sneu voor hem, hij wil zo graag naar school, maar dat lukt nu gewoon niet. Ik heb de HA al gebeld maar die kunnen hier ook niets voor betekenen (snap ik ook maar wilde wel ff melden dat t nu voor 3e keer in een maand zover is) Zijn er dingen die ik hier aan kan doen? Ik bedoel, hij is verder gezond, eet en drinkt goed, krijgt voldoende fruit en groente. Maar is er iets wat helpt zn weerstand op te krikken? Want vind t zo sneu, ze doen deze tijd van het jaar zoveel leuke dingen op school, hij zit helemaal in de fase van vriendjes ontdekken en maken en nu dus al weer thuis... Liefs Chris
zeker sneu voor je ventje! Nadeel is dat er veel verschillende virusjes heersen waardoor ze door lager afweer telkens een andere op kunnen pikken die zich wel uiten in dezelfde symtonen. Ik geef het hele jaar door extra vitaminen weet niet of het helpt maar lijkt wel sinds ik dat doet dat hij niet zo snel van het 1 in het andere valt. Moet wel zeggen dat het deze maand hier ook minder gaat eerst kreeg hij kroep en nu hoest hij weer behoorlijk erg terwijl het hoesten over was! Veel beterschap voor je zoontje en dat hij weer snel naar school kan
Ging je zoontje voor de basisschool naar een kdv of peuterspeelzaal? Als dit niet zo is dan is het niet zo gek dat hij nu vaker ziek is. Veel kinderen (vooral jonge) betekent veel virusjes bij elkaar waar je kind niet eerder aan bloot gesteld is. Dit in samenwerking met de spanning van de eerste weken op en nieuwe school velt nogal wat jonge kleuters (ben zelf kleuterjuf). Mocht dit het geval zijn, geen zorgen dan gaat het vanzelf beter.
Nou, gister dus idd aan het spugen gegaan. Maar vandaag blijft kleine eten en drinken er weer in. Voelt zich nog niet top, dus doen kalm aan, maar gaat goede kant op. Vitaminen krijgt hij niet, ik ga toch maar ff naar de drogist en haal wat. En wat betreft KDV, hij is hiervoor 2 dagen in week bij gastouder geweest, met ook meer kindjes. Maar niet zoveel als op school natuurlijk. We zieken t maar uit en hopen dat de weerstand hier beter van wordt Bedankt voor de tips!