Mijn man en ik hebben samen 4 kinderen. Een van 5, een van 3 en een tweeling van 1 maand. Mijn man is een voetbalfanaat, altijd al geweest. Hij trainde altijd 1 avond in de week en speelt op zondag een wedstrijd. Heb hier altijd van gebaald aangezien hij alleen op de zondag en maandag vrij is, we hebben als gezin eigenlijk alleen die zondag om iets leuks te doen en vaak is hij op zondag zeker tot een uurtje of 4 buiten. Op maandag gaan de kids naar school/ peuterspeelzaal dus die dag valt ook half weg...zoals ik al zei haaat ik voetbal maar heb geaccepteerd dat dit een belangrijk onderdeel in zijn leven is Maar nu gaat hij naar een nieuwe club en daar trainen ze 2 avonden per week en spelen op zondag een wedstrijd. Hij komt om 19.00 van zijn werk, eet snel wat en gaat trainen tot 22.30. Ik zit dan thuis met 4 kinderen die ik naar bed moet brengen, en ef is gewoon niet leuk om alleen te zijn...Zeur ik als ik zeg dat ik 2 avonden trainen teveel vind??
nee, ik vind van niet... Mijn man doet een andere sport, maar kan ook 2 x in de week trainen. Maar dit doet hij niet. In plaats van 1 training, squasht hij - het verschil met een training is, dat hij voor het squashen in totaal 1 uurtje weg is. En voor de training van 19.00 tot 23.00 uur ofzo. Afhankelijk van hoe gezellig het is.... Verder hebben wij afgesproken: Je hebt een gezin maar de kinderen gaan vóór. Dus 1 weekend in de maand wordt er niet gespeeld, zodat we tijd voor elkaar hebben die dag. Zéker als je man op zaterdag dus nog werkt als ik het goed begrijp - dan zou ik dat denk ik niet kunnen accepteren. (mijn man speelt z'n wedstrijden vaak rond de middag, waardoor dus die hele dag zo'n beetje weg is) .
Je hebt een tweeling van een maand! Nee, je zeurt zeker niet. Zou er toch echt eerlijk over zijn tegen je man. Misschien als er over een tijdje meer routine is met de vier kinderen dat je wel het gevoel hebt dat het kan. Maar voor nu.....nee hoor, zou er ook absoluut niet blij mee zijn.
Wat hadden jullie met elkaar afgesproken hierover voordat de kinderen er waren? Dat hij nu nog een extra avond zou gaan trainen zou ik persoonlijk te ver vinden gaan. Quality time met de kinderen is toch ook belangrijk. Consequentie van kinderen hebben is nu eenmaal dat je minder voor jezelf leeft, of je nou de moeder of de vader bent.
Nee hoor, ik vind niet dat je zeurt , ik zou , als ik in jouw schoenen zou staan, ook erg balen daar van Tuurlijk een hobby is belangrijk, maar je gezin met 4 kinderen staat boven aan En juist dat kleine beetje vrije tijd die je met zijn 6e hebt is zo belangrijk ... Hoop dat je goed met hem erover kunt praten en hem duidelijk kan maken dat je 2 avonden in de week echt teveel vind
Een zeurvrouw? Nou ik dacht het niet! Ik heb zelf 4 kinderen maar ook al zijn de oudste 3 al wat groter, ik vind het een hele kluif hoor, de opvoeding en het huishouden en werk! En jij hebt ze zo kort op elkaar...man ik zou af en toe gillend gek worden denk ik! Vooral omdat je beschrijft dat je man werkt en dan bijna de hele zondag ook nog weg is. En wanneer heeft ie tijd voor zn kinderen dan? Wanneer kan hij de kids een keer ff van je overnemen? Zeker met een tweeling van een maand! Hij moet toch zeker ook wel begrijpen dat dit zo voor jou geen doen is? Leuk hoor voetballen (mijn man ook maar dan op zaterdag) en hij moet zn gezin wel belangrijker vinden! Of speelt hij op hoger niveau? Zodat hij nog wat bijverdiend zeg maar. Nee na de geboorte is mijn man rustend lid geworden en speelt nu af en toe een wedstrijd. Trainen doet hij nooit omdat hij altijd 's avonds is werken (bakker). Ik vind het echt teveel van het goede hoor. Jij moet ook aan jezelf kunnen denken! Meid zo raak je overspannen! Dus hamer erop dat je het er niet mee eens bent, dat je het teveel vind nu. Het zijn ook ZIJN kinderen!
haha.............. toen ik je eerste zin las dacht ik OH my goooooooood, wat zal die het druk hebben. Ik heb zelf 1 van 3,5 en een tweeling van 15 maanden. Dat is al suuuuuuuperdruk. Laat staan nog 1 erboven. Nee meid, zeuren doe je zeker niet! zoals je al schrijft, jullie hebben SAMEN 4 kinderen, hij dus ook. succes met het gesprek
Ik had toen ik een tweeling van een maand had, mijn man zeker nodig 's avonds. Geen luxeprobleem, ik had het gewoon niet gered. Hij heeft zijn enkel reeds kapot gespeeld met voetbal voordat hij mij kende, en daar ben ik als ik eerlijk ben niet rouwig om. Het kost vaak onrealistisch veel tijd en zeker die derde helft betekent ook dat ze zat thuiskomen en dus daarna ook waardeloos zijn. Twee van zulke kleintjes (en uiteraard nog eens twee weliswaar meer zelfstandige, maar tevens twee andere kinderen die ook recht hebben op aandacht) kosten gewoon heel veel energie. Energie die ik niet had na die zware zwangerschap, keizersnede en daarna die 25 voedingen op een dag. Pffff... na een maand werd ik nog steeds door bejaarden met looprekjes op straat ingehaald. Klinkt grappig, maar dat was het niet. Overdag ging toen wel ok (ik was alleen met ze van half negen tot gemiddeld zeven uur 's avonds), maar daarna had ik het echt nodig dat hij er één uit handen nam. Petje af voor wat je allemaal op je neemt, maar maak het jezelf niet te zwaar. Gooi het niet op voetbal en hoe stom je dat vindt, maar maak duidelijk dat jij dit nu niet aankunt. Het is aan hem hoe hij dit probleem oplost. Hij zorgt of voor extra vaste hulp door familie/vrienden die jij ook prettig vindt, óf hij doet het zelf. Dat is een volstrekt normale zaak. Jij bent niet de enige die een tweeling heeft gekregen, hij net zo goed. Daarnaast ben jij nog een klein jaar bezig met ontzwangeren en herstellen. Zeuren? Nee, natuurlijk niet.
Zeuren!?!? Absoluut niet! Ik heb je 1e zin 3x moeten lezen.... Huh lees ik het nou goed...? 4 kids: 5, 3 en een tweeling! Toen dacht ik al bij mezelf wow! Wat knap! Ik heb het al druk met 2kids van 3 en 1..... Ik zou het echt niet accepteren... Het zijn ook zijn kids! En als je er samen niet uit komt, zou ik gewoon eens zelf een avondje de stad in gaan om te shoppen. Ziet je man zelf hoe druk het is 4 kids te verzorgen en naar bed te brengen. Succes!
Nee ik vind niet dat je zeurt, respect en ontzag hoor wat je doet, maarrr Wist je dit niet van te voren? Hadden jullie niet eerder kunnen bespreken of je man zijn hobby (hetgeen waar hij waarschijnlijk van ontlaadt) op wilde geven? Ik zou het ter sprake brengen, misschien kan hij een sabbatical nemen?
Bij mij zou die zondag al not-done zijn... Het is toch belangrijk voor je kinderen dat papa ook weleens mee iets leuks gaat doen in het weekend? Als hij nu op zaterdag vrij was, ok. Maar dan is hij dus ook al niet thuis.
Het ligt er aan, hebben jullie van te voren besproken hoe het zou gaan? Mijn man is meestal 5 avonden sporten en hij werkt 60 uur. Dat wist ik van te voren. Hij was er de eerste maanden natuurlijk wel alleen voor mij en de kids, omdat ik nog een keer opgenomen ben en mijin dochter ook. Maar nu gaat hij wel weer elke avond weg. Ik ben het zo gewend, was altijd al zo.
Tja, voetbal kan echt belangrijk zijn hè? Het is ook niet iets wat je af en toe kan doen, tenminste niet als je nog een beetje ergens voor speelt. Met mijn man heb ik zo ontzettend veel discussies gehad, maar uiteindelijk kwam het er op neer, dat hij echt de eerste jaren in de weekenden thuis moest zijn (kan natuurlijk wel af en toe weg) en max 2 avonden in de week trainen. Het heeft lang geduurd voordat hij daar echt achter stond. We hebben dan ook in eerste instantie afgesproken dat hij één jaar geen voetbal-verplichtingen aan zou gaan. Dit ging heel goed! Nu, bijna 2 jaar later, is hij net weer begonnen als ass trainer. Maar dat hebben we wel in heel goed overleg gedaan. Jullie moeten echt een manier (tussenweg) bedenken dat voor jullie beide werkt, want jij kan hier echt niet alleen voor staan!!
Lastig, ik vind dat je gelijk hebt, maar ik vind ook dat voetbal een teamsport is en dat je moet afmaken waaraan je begonnen bent. Mijn vriend zou dus zelfs zo vroeg in het seizoen niet afhaken en het af willen maken. Dit weet je vaak al in April/Mei hoeveel er getraint gaat worden, had hij toen niet wat meer rekening kunnen houden met de situatie.
ik vind het absoluut niet onredelijk van je dat je graag wil dat je man wat meer thuis is. Vooral die zondag zou mij persoonlijk dwarszitten. De enige dag die je als gezin van (6!) personen samen hebt wil je toch goed benutten, lijkt me.
Dat ben ik met je eens, maar ik vind ook: Je gezin gaat vóór je team. Mogelijk heeft hij eerder een inschattingsfout gemaakt of met een nieuwe club er even niet bij stilgestaan dat er 2 x getraind wordt. Maar dan nóg moet daar nu maar een oplossing voor gevonden worden. Ik heb zelf 20 jaar gevoetbald en ik was áltijd paraat, stond altijd voor m'n team klaar en ging als het moest kruipend het veld af... Maar het laatste seizoen heb ik voor mezelf moeten kiezen. Een verkeerde inschatting gemaakt aan het begin - en tja ik ben na de winter gestopt- omdat het fysiek en daardoor emotioneel, óp was. Je moet ook voor jezelf zorgen. En eenmaal een gezin, geld die zorg niet alleen voor je zelf, maar óók voor je gezin en dán pas komt je team.
Tja lastig, hier hebben we het ook wel gehad, maar dan hadden we een peuter en een baby. En mijn man was op zaterdag wel altijd vrij. We hebben toen afgesproken dat hij op tijd naar huis zou komen na de wedstrijd en niet te lang blijven hangen, afhankelijk hoe ik het trok (op zich wel makkelijke kinderen maar Lisa had toen een sonde en het niet eten gaf wat meer stress). Trainen boeide mij niet zo, de kinderen lagen dan toch al bijna in bed. Nu zijn de kinderen wat groter en maakt het mij helemaal niet meer uit, al kan ik er soms wel de balen in hebben. Maar vaak vind ik het ook wel lekker, even alleen 's avonds . Komend seizoen is mijn man 3 avonden weg (pas om 19:30 weg) en op zondag en heel soms een zaterdag/weekend. Maar hij krijgt er wel financieel wat voor terug, anders had ik het niet leuk gevonden, nu worden we er allemaal beter van. En mijn man is altijd op woensdag thuis met de kinderen trouwens, dus die krijgen van hem echt wel genoeg aandacht.
maar volgens mij heb jij 2 kindjes en geen 4 waarvan een 2ling van 1 maand. hier zit wel een heel groot verschil in