Wat gek. Als er geen einddatum op het pasje staat zou het zo maar kunnen dat iemand misbuik maakt van de pas. Wij krijgen trouwens ook niet ieder jaar een nieuwe. Ik hoop dat je zo wat meer weet als je gebeld hebt. Succes.
Denk dat jullie vergeten dat je die pas niet eens hoeft te laten zien in een ziekenhuis. Hier niet tenminste. Je moet een ponskaartje aanmaken en van die gegevens gaan ze uit. Dus als de man van TS zijn pasje ooit is verloren en daar staat zijn verzekeringsnummer op (daar gaat het immers om) en de rest van zijn gegevens, dan is het voor een fraudeur super makkelijk om daar een behandeling mee te ondergaan in een ziekenhuis volgens mij. Overigens, hoe belachelijk dat een huisarts kan declareren voor patienten die hij niet eens ziet? Geen wonder dat we zoveel premie moeten betalen.
Ik heb ook 2x zoiets gehad. Ik was een keer door een ambulance opgehaald en ik was een keer op de SEH geweest in Groningen, en ik woon dus in Zuid-Holland en was op die datums ook niet toevallig in Groningen geweest.... Bleek dus dat het fout was gegaan bij het BSN. Die man/vrouw had dezelfde voorletters en achternaam als mij en ze hebben daar dus NIET naar een ID gevraagd en zo kwam het dus bij mij terecht. Adres wat geregistreerd stond bij die persoon was ook ergens in Groningen, maar ze hebben dus gewoon gefactureerd op het BSN wat ze het eerste tegen kwamen... Ik heb toen wel zelf contact op moeten nemen met de ambulance dienst van daar, want die moesten een credit sturen naar mijn zorgverzekeraar...
Hier ook 2 keer gehad en dan dezelfde soort hulp (die ik dus niet gehad had). Was hier eenvoudig opgelost door te bellen met m'n verzekeraar. Zij trokken het verder voor me na en kreeg na een week een brief dat ik het geld teruggestort zou krijgen (de eigen bijdrage was geïnd). Ik heb een veelvoorkomende achternaam dus het kan zijn dat er wat verwisseld is?
Dat is gewoon het abonnementstarief (bij ons 12,- per kwartaal). Een bezoekje aan de huisarts kost bij ons ook maar 8,- ofzo. Als ze dat abonnement niet in rekening zouden brengen zouden de kosten voor de bezoeken weer veel duurder worden.
Hier krijg je stickers en die krijg je alleen als je je legitimatie laat zien. Daarnaast moet je je bij elke behandeling legitimeren hier. De huisarts krijgt idd een standaard bedrag per client. HIj declareerd niks dit is gewoon een heel laag "basisloon" over zijn clientenbestand.
Ahh...duidelijk Had het anders begrepen... Merk trouwens dat ik helemaal een leeghoofd ben vandaag Die ponskaart die krijg je inderdaad nadat je je idkaart heb laten zien. Sorry!
Nou gebeld en het blijkt te gaan over een allergietest die gedaan is in 2010! Dus hebben ze het pas een aantal maanden later op een andere datum gedeclareerd. We zijn wel blij dat het niets met fraude te maken heeft, maar wat een idioot hoog bedrag voor een allergietest. ( als we dat hadden geweten hadden we 'm nooit laten doen) En belachelijk dat we daar nu pas een rekening van krijgen. ( Ze hadden wat technische problemen) Bedankt voor jullie meedenken!
Fijn dat het niks met fraude te maken heeft! Maar ik begrijp je andere reaktie niet echt moet ik zeggen. Je zegt dat je anders nooit de test had laten doen, maar dit begrijp ik niet. Je doet de test toch niet voor niets? Alsje de test anders niet had gedaan dan heb je naar mijn idee de test niet nodig.
We hebben die test op advies van de huisarts laten doen. Zelf zagen we het nut er niet echt van in omdat we niet het idee hadden dat de klachten van mijn man iets met allergie/hooikoorts te maken hadden. Achteraf is er ook niets uit de test gekomen. Vandaar dat ik zeg dat ik als ik dit geweten had, hem helemaal niet had laten doen. Toen dacht ik nog: Nou, als de huisarts het adviseert, laten we het dan maar doen.