Rekening "verblijf gezonde zuigeling"?

Discussie in 'De lounge' gestart door tupp, 28 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.784
    18.940
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Huh, weet iemand hoe dit zit? Ik krijg net een rekening 'verblijf gezonde zuigeling' van het ziekenhuis. Ik moest na de bevalling een extra dag & nacht blijven omdat plassen niet lukte en ik dus een catheter moest. Nogal logisch dat een pasgeboren baby bij de moeder blijft, lijkt mij. Nu moeten we bijna 400 euro afrekenen :$ Voor dat geld is ons kind maar liefst twee keer in bad geweest en ze zullen daarnaast misschien twee keer zijn luier hebben verschoond. Ik ken luxe hotels die goedkoper zijn ;) Weet iemand hoe dit zit? Klopt dit eigenlijk wel?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Wow ik hoop voor je dat dit niet klopt.

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik weet niet hoe het zit maar lees hier wel vaker dat er dan voor de baby wel betaald moet worden. Vind het ook onzin. Als je borstvoeding geeft kost het ze alleen een luier af en toe.

4. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ik heb geen idee, maar ik kan mij voorstellen dat nu de zorgverzekeraars erg krenterig zijn jullie zelf de rekening krijgen. Want de baby was normaal gezien niet opgenomen geweest in het zkh, de baby was gezond. Maar omdat ze jou wilden houden bleef de baby ook in het zkh. Die kosten brengen ze daarom waarschijnlijk nu bij jou in rekening, want de baby had ook naar huis gekund, daar was niks mis mee.
    Voor de duidelijkheid, dit is niet mijn mening, maar hoe ik denk dat zorgverzekeraars denken.

5. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zou even een telefoontje plegen naar je zorgverzekering...

6. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Oh wat raar! Hier moest ik 2 extra dagen blijven ivm niet kunnen plassen, Heb nooit een rekening o.i.d gehad van het ziekenhuis.

7. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Totaal niet mee eens! Een baby hoort bij zijn moeder!

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.659
    1.418
    113
    Je hebt denk ik de rekening van het ziekenhuis gekregen, dit om het simpele feit dat het ziekenhuis het verzekeringsnummer van je kindje niet heeft. Je moet nu dus zelf de rekening door sturen naar je zorgverzekeraar, ik geef dan aan betalen aan ziekenhuis en die handelen het dan verder af. Wij kregen ook zo'n leuke rekening van rond de 8000 euro van zoonlief, couveuse infuus en dergelijke, maar gewoon door gestuurd en werd gewoon betaald,

9. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ronduit schandalig, ik zou er werk van maken. Ook al moest ik alsnog betalen ik zou dan wel even mijn ongenoegen hierover hebben geuit. En ze hadden je ook wel even van te voren in kunnen lichten.

Edit ik hoop voor je dat blaine gelijk heeft, zou dit even nagaan bij je zorgverzekeraar.

10. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Dit klinkt misschien wel logisch ja..

11. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Huh??? En hoe zit dat dan met een ks? Moet je kind dan ook naar huis omdat het prima gaat met hem? Wat een onzin! Laat je weten hoe het is afgelopen?

12. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    wat een klets zeg!!

Ik ben totaal in 2 zwangerschappen 4x opgenomen waarvan ik 3x mijn baby bij me heb gehouden. Het ging niet over 1 dag maar over zeker 2 weken ik heb nooit een rekening gezien.

En hoezo kan je baby naar huis? Wat denk je van hechting enz. en als je bv geeft. Een pasgeboren baby hoort bij zijn moeder

13. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Lijkt me onzin. Dan zou je dit bericht hier regelmatig moeten lezen en dat is níet zo.

Kan het zijn dat je kindje nog niet is aangemeld bij de verzekeraar?

Teun is het kind van de rekening | Bertine Betekst

En ONVZ zegt dit:
    Hoe kan ik mijn kind bij ONVZ aanmelden?
    Ik of mijn kindje ligt opgenomen in het ziekenhuis, mogen wij bij elkaar in het ziekenhuis blijven als de ander gezond is?
    Bij ONVZ is het mogelijk om als gezonde moeder of gezonde zuigeling te verblijven bij kind of moeder in het ziekenhuis. Hiervoor mag het ziekenhuis een ‘gezonde moeder tarief’ of ‘gezond kind tarief’ bij ONVZ in rekening brengen. Voor de moeder mogen deze kosten tot en met de 10e dag na de bevalling worden gedeclareerd. Bij een opname-indicatie van de zieke moeder is er ook een opname-indicatie voor een gezonde zuigeling. Dit geldt ook na de 10e dag.

Het ziekenhuis bepaalt zelf of het wenselijk is dat de gezonde moeder of de gezonde zuigeling ook in het ziekenhuis verblijft. Op het moment dat er geen ruimte is om moeder en kind bij elkaar te houden, is het ziekenhuis niet verplicht om dit uit te voeren.

14. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik heb met mijn jongste dochter ook een dag in het ziekenhuis gelegen, alles werd gewoon vergoed.

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    dit dus

16. MB2

MB2 Actief lid

13 sep 2012
    435
    27
    28
    NULL
    NULL
    Gewoon de rekening naar de verzekering van je kind sturen. Ondanks dat het was omdat jij in het ziekenhuis moest blijven, heeft je kind wel een 'plek' gebruikt (wat natuurlijk logisch is als je zelf moet blijven) die geld kost. Waarschijnlijk zijn de verzekeringsgegevens van je kind nog niet bekend in het ziekenhuis.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.784
    18.940
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hmmm, dan is dat waarschijnlijk het probleem. Wij zijn per 1 januari van zorgverzekeraar veranderd. Onze zoon is dus keurig binnen vier maanden aangemeld (hij is van 29 november) maar dus wel bij een andere verzekeraar dan waar ik toen ingeschreven stond. Ik zal mijn ouder verzekeraar wel bellen, maar die zullen dan wel roepen dat onze zoon niet bij hun ingeschreven stond. Even kijken of ik hem alsnog kan aanmelden.

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Moet hier een beetje om lachen. Dus als je een ks hebt gehad. Is meestal de baby ook gezond. Dan baby naar naar huis? want dan kan je ook niet voor je kind zorgen de eerste drie dagen. Zit in een moeder en kind zorg.

Je moet het even uitzoeken. Misschien kan je het wel vergoed krijgen maar dan op de naam van je kind.

Kreeg ook rekening dochter. van confeuse afdeling. 12 uur later lag ze er bij mij. zij gezond moeder nog herstellende ks.

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.784
    18.940
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb er achteraan gebeld. Wat een geluk dat het ziekenhuis deze rekening een keer vlot verstuurd heeft! Nu was het nog (ruim) binnen de vier maanden en kon ik onze zoon dus nog aanmelden bij de oude verzekeraar. (Hmm, nu vraag ik me alleen af of ik ze dan ook nog voor 31 januari een opzegging moet sturen??) Ik kan in ieder geval deze rekening voor hem insturen.

20. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gelukkig :)
    Wij kregen een rekening van 15000 euro voor onze dochter, ook omdat ze in dec geboren was en het dan mega druk is bij verzekeringsmaatschappijen. Daardoor was het daar allemaal mis gegaan. Ik kreeg bijna een hartverzakking, maar het is allemaal goed gekomen :)

Deel Deze Pagina