Ik moest ook een nachtje (eigenlijk twee) blijven in het ziekenhuis omdat ik veel bloed was verloren, mijn meisje bleef natuurlijk bij MIJ. Niet omdat ik bv gaf maar ja, hallo..Net geboren? Had je zelf geen luiers etc bij? Niet dat ze daar uberhaupt 400 euro voor mogen rekenen..
Voor je kind betaal je niet en is gratis mee verzekerd dus lijkt me niet dat je voor hem op moet zeggen want kinderen onder de 18 verhuizen automatisch mee met jouw polis. Zo zie je maar zo simpel is het, maar kan me voorstellen dat je schrikt .
Nou, ik ben blij dat het opgelost is! Bedankt voor het meedenken allemaal. En ik had inderdaad zelf luiers bij me, hoewel hij ook wel luiers van het ziekenhuis aan heeft gehad hoor. Maar aangezien het de eerste nacht nog te veel moeite was om mijn zoon een nieuwe kruik te geven (waardoor zijn temperatuur 's ochtends nog maar 35,1 was) vind ik het echt een belachelijk hoge rekening. Dat ze zoiets durven zeg! Op misschien 2x luier verschonen en 2x in bad doen hebben ze ons zoontje echt niet verzorgd. Ik heb alles zelf gedaan. Schone luiers, voeden, andere kleding etc. Dit is echt een rekening 'omdat het mag' en heeft niks et geleverde zorg te maken. Ik kan daar best boos om worden (ook al hoef ik het dus niet zelf te betalen) geen wonder dat de zorgkosten zo hoog zijn!
Die rekening is zijn "ligplek" Hij heeft nl een bedje bezet gehouden (niet dat ik het daarmee eens ben hoor) maar wij kregen ook een rekening na mijn bevallig, puur omdat ze dochter haar bsnr en verzekeringsnummer niet hadden
Even advocaat van de duivel: het is wel een ziekenhuisbed, met alle faciliteiten die daarbij horen en die je niet per kind aan of uit kan zetten. Die moeten er altijd zijn, ook als je er geen gebruik van maakt. Dus ik denk dat de hoge zorgkosten 'm nou niet zozeer daarin zitten. Los daarvan zou ik ook niet blij zijn met het vergeten van een kruik e.d. Maar dat is weer een ander verhaal.
Tja, dat is gewoon een wiegje dat bij het bed van de moeder hoort. Stel nou dat mijn man onze zoon mee naar huis had genomen, dan hadden ze echt geen andere baby in dat wiegje kunnen leggen.
Alsnog aanmelden bij je oude verzekeraar!!!!! Daar was laatst nog een topic over, iemands kind was op 31 december geboren, allemaal complicaties, gigahoge rekening. Zij was ook per 1 januari overgestapt naar een andere verzekering, had kindje keurig bij die nieuwe verzekering aangemeld, maar niet bij de oude. Ze kreeg na een halfjaar een rekening van een paar duizend euro (want de begindatum van de behandeling geldt als factuurdatum) en heeft toen uit coulance alles nog vergoed gekregen. Mazzel dat je ziekenhuis zo snel declareert, anders had je nog wel een probleem gehad.
Dit is dus niet zo. Zelf veel problemen mee gehad dit jaar. Ik ging naar zorgverzekering van vriend, iets misgegaan met aanmelding kind en die bleek tijd later nog bij ouder verzekering te staan die ineens belachelijk moeilijk gingen doen. Erg triest én onnodig dat gedoe maarjah nu is t geregeld maar heb dr wel echt volr moeten bellen en mailen (en opnieuw en opnieuw en opnieuw).
Idd, even verschonen en er kan een andere baby in. Gelukkig is het opgelost, maar ben het wel met je eens dat het belachelijk veel geld kost.