Pff, ik moet gewoon even iets kwijt. Sinds 1,5 jaar zit ik op dwarsfluitles en sinds maart dit jaar zit ik in het harmonieorkest van ons dorp (ik oefende eerst elke dag, nu om de dag ivm mijn zwangerschap, dus leer snel). Ik vind het echt hartstikke leuk en kan er ook mijn hart en ziel in kwijt. Ook het sociale aspect vind ik niet onbelangrijk. Ik ga elke vrijdagavond naar de repetities (behalve tijdens vakanties, dan is er geen repetitie) en voel me ook heel erg gewaardeerd en doe ook erg mijn best om goed mee te kunnen spelen. Ik heb tot nu toe geen enkele repetitie gemist (behalve vorig jaar een keer toen ik op vakantie was). Als ik eenmaal bevallen ben en mijn lichaam en geest laten het weer toe, wil ik de vrijdagavonden en de lessen weer gewoon oppakken (ik kan voor en na de repetities voeden en mijn man is dan gewoon vrij, zodat hij dan kan oppassen). Nu wil onze gemeente bezuinigen op de subsidies voor de muziekverenigingen en is er grote kans dat het straks te duur wordt om nog te kunnen betalen. Er is al een bezwaarschrift ingediend en we hopen dan ook dat de gemeente terug wil komen op het hele besluit. Ik zit hier best wel mee, want ik werk verder niet en heb nu toch weer een redelijk sociaal leven dankzij het orkest. Sorry, ik weet dat jullie er verder niets aan kunnen doen, maar ik moest het gewoon even kwijt.
Tja ik snap dat dit voor jou vervelend is, maar er moet gewoon veel bezuinigd worden en ik ben het eigenlijk er wel mee eens dat er dan op dit soort vlakken ook wordt bezuinigd. Sorry! Wellicht eens kijken of je op een andere manier je sociale leven vorm kunt geven? Zoiets valt of staat natuurlijk niet met 1 vereniging? Misschien zijn er nog meer leuke activiteiten in de omgeving? Heel veel succes!
eens met bovenstaande, maar ik ben het ook eens met de bezuiniging, ik heb dan liever dat ze wat meer moeite doen voor bijvoorbeeld de zorg dan op zulke dingen bezuinigen doen ze toch
Betaal jij je dwarsfluitles helemaal zelf of zit dat in de prijs van de contributie van de vereniging. Als je de les zelf betaald, is het misschien een idee, dat je les krijgt van iemand uit de vereniging. Scheelt alweer in de onkosten.
Die zit in bij de contributie en ik wil niet zomaar les van een ander, want de klik met mijn leraar is ook heel goed. En ik zeg ook niet dat het niet eerlijk is, maar ik vind het zooooooooooo ontzettend jammer en vervelend!
Ik zou gewoon eens even afwachten en kijken wat er gaat gebeuren en pas druk maken als je echt weet dat er iets gaat veranderen.
Ik hoop het echt, want dit is echt iets waar ik me goed bij voel. Om nog op de reactie van Yummy te reageren: ik snap je reactie wel, maar ik heb al vaker andere dingen geprobeerd: hobbyverenigingen, naaiclubjes enz. (dingen die bij me passen dus wat creativiteit betreft), maar dit is de eerste keer dat ik iets leuk blijf vinden. Het meeste vond ik na een half jaar of nog korter al niets meer aan. Dit blijf ik leuk vinden en ik zie het niet gebeuren dat ik het niet meer leuk ga vinden. Volgende week zaterdag is er ook weer een voorstelling, waar ik me al ruim een maand heel erg op verheug.