Rekeningen, hoe doen mensen dat toch?

Discussie in 'De lounge' gestart door anne19791980, 13 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vermoed dat het dan wel meevalt ja, maar dat inzicht heb ik niet.

Mammavantwee vindt dit leuk.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Dat het een gangbare prijs is, wil niet zeggen dat het niet veel geld is he? Maar dat vragen ze er nu eenmaal voor.

Niemand dwingt een ander daar te gaan zitten, dus laat het lekker. @GossipGirlxoxo en ik hebben dat er wel voor over bijvoorbeeld, anderen niet. Prima. Ik oordeel toch ook niet over vakanties van anderen.

bababoe en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    En hoe doe je het als de spaarrekening niet meer toereikend is door gestegen kosten en tegenvallers? Dan moet je toch ergens andere potjes gaan openmaken om het te kunnen opvangen.

Ik heb ook een vakantie-potje en een aantal andere potjes voor andere uitgaven.

Vakantiegeld krijgen wij maandelijks en dan met de keuze sparen of uitbetalen of extra vakantiedagen kopen (dit jaar zorgverlof mee opgenomen)
    Wat overblijft laten we tot einde jaar staan. En daarmee vullen we dan de potjes aan waar nodig. De potjes xijn door het jaar heen wel flexibel. Als we links een tegenvaller hebben dan kunnen we vanaf rechts wel wat schuiven. Maar als de tegenvallers aan alle kanten tegelijk komen wordt het lastig.

Tot nu toe kunnen we er alle rekeningen mee betalen en nog leuk op vakantie.

suus1983 vindt dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Verkeerd gelezen.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ja, en zij zitten er 3,5!!! Week en zijn dat dus bij lange na niet kwijt. Volgens mij nog geen 3000 euro voor 3,5 week. En jij hebt het over 2000 per week.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Wat boeit jou dat nou. Komt toch niet van jouw rekening.

7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Maar waar zitten ze dan, locatie,soort camping, accomodatie (stacaravan 1ster of 5 sterren).
    Het is appelen met peren vergelijken op deze manier

GossipGirlxoxo en suus1983 vinden dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik had het al aangepast, had het verkeerd gelezen. Het maakt ook niet uit, ik ben een beetje klaar met deze zinloze discussie. Jij hebt het er niet voor over, nou dan doe jij het niet. Laat mij ook gewoon lekker dan.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Maar waarom noem je dat oordelen. Ik gun gossipgirl van harte haar vakantie. Maar ik vind het heel veel geld, dat mag je toch vinden?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Klopt. Is niet te doen. De een kiest voor basic, de ander heeft liever wat meer luxe op vakantie. Ieder zijn ding.

11. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.367
    113
    Ja, dan ga ik dus niet op vakantie.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat was dus precies mijn punt. Suus zegt dat het hele normale prijzen zijn, ik zeg dat het er helemaal aan ligt waar je zit en zij zegt dat het standaard is.
    Jij bevestigd dus wat ik duidelijk probeer te maken.

masami vindt dit leuk.
  13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Het is ook veel geld, dat ontkent toch niemand? Maar het wordt (niet perse door jou) een beetje belachelijk gemaakt en dat vind ik echt heel irritant.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    En als je al hebt geboekt dan? Want dan zit je er toch aan vast hoor of je bent het geld kwijt.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Nee dat zei ik niet. Ik zei dat het gangbaar is, niet dat het niet goedkoper kan of juist duurder kan. Het is wel een " normale" prijs, in die zin dat het heel vaak voorkomt op campings met verhuur.

Cornflake en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Maar het zijn normale prijzen voor daar en in het hoogseizoen.
    Dat er nog goedkopere vakanties mogelijk zijn maakt het nog niet persé abnormaal.

Malbec, Cornflake en suus1983 vinden dit leuk.
  17. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.367
    113
    Meestal boek je je vakantie in januari ergens toch? Dan weet je in Januari ongeveer wel wat er aan kosten aan zit te komen, en als je financieel verstandig bent dan heb je sowieso al een buffer voor onvoorziene uitgaven.

En als je dat inzicht niet hebt, dan boek je dus een vakantie van je vakantiegeld, zodat je de hele vakantie van dat bedrag kan betalen.

We kunnen hier lang over discussiëren, maar ik begrijp gewoon niet dat mensen een vakantie naar Spanje boeken om vervolgens zich druk te maken of ze wel genoeg geld hebben voor in de vakantie.

Ik kan geen vakantie naar Spanje betalen, dus doe ik dat niet. Of: ik kan het wel maar wil niet het risico lopen dat ik op m’n tandvlees moet gaan lopen om de vakantie te betalen, dus maak ik andere keuzes.

spruitje80 en Neuzeke vinden dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Nou volgens mij ben je vandaag gewoon snel geirriteerd want ik zeg niks raars.
    Er lopen wel 2 dingen in de discussie:
    Dure vakanties die je net als jij en gossip en ik prima kunt betalen, niks mis mee, maar ik mag best vinden dat het veel geld is.
    En de mensen waar ik het eerder over had, die mega dure vakanties boeken maar het hele jaar ook tegen mij mekkeren dat ze niks over houden.
    Ik vind persoonlijk dat ik daar wat van mag vinden als ze ook tegen mij zeuren.

Syane vindt dit leuk.
  19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Ik vind het vooral bijzonder dat een vakantie bijna als noodzaak wordt beschouwd. Wij zijn al jaren niet op vakantie geweest, en niet omdat het niet kan. Zal er deels ook wel mee te maken hebben dat we bewust kiezen voor slow living, in plaats van een heel jaar lang een superdruk leven hebben om vervolgens 3 weken ergens in een ander land te gaan ontstressen.
    En we wonen in een prachtige omgeving qua natuur.
    Maar dat een vakantie tegenwoordig niet echt meer als luxe wordt gezien, snap ik niet zo. Dit is overigens geen reactie op iemand in dit topic, voor de duidelijkheid, meer een overdenking.

Sophy, Gewooniemand, Kolibrie2 en 12 anderen vinden dit leuk.
  20. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Maar het is ook geen standaard prijs. En wT heb je ervoor? Veel luxe? Of een achterstallige stacaravan met standaard inboedel, geen tuin en binnen 2 meter directe buren? Als dat een manier is waarop je vakantie wilt vieren; ik hou je niet tegen. Mijn keus zou het iig nooit zijn.

Deel Deze Pagina