Nou ja dat doen wij dus ook niet meer. Al moet je ook niet onderschatten wat je met 5 man aan hotelkamer kwijt bent.
Sowieso heb ik naast de spaarrekening nog spaarpotjes. maar wat ik met kinderbijslag doe ik pinnen. Dit in een enveloppe stoppen en als het nodig is dit pakken. In de zomer hebben ze vaak minder nodig en is het goedkoper. Zo houdt je voor de winter zoals winterjassen meer geld over. wij hebben het een tijd heel zwaar gehad en dat ben ik toen gaan doen en ik doe het nog steeds want ik vind het ideaal!
Zoiets doe ik ook, maar dan op een aparte rekening. Pinnen niet, want ik bestel eigenlijk alles online.
Wij hebben eigenlijk helemaal geen potjes. Ik ben daar ook zeer slecht in Dus gewoon 2 grote hopen. 1 spaar en betaalrekening die mn man beheert. Daar komt zijn salaris op en worden alle vaste lasten van betaald. Kinderbijslag komt daar ook op. Ik heb mn eigen rekening nog steeds, daar komt mijn salaris op en de KGB. Ik betaal regelmatig de boodschappen, maar hebben er geen vaste afspraken voor. En daarnaast dan nog de zakelijke rekening, maar daar komen we eigenlijk nog niet aan.
Ik heb nog een vraag, sparen jullie voor jullie kinderen? Wij doen dat wel maar ik kan naar mijn idee te weinig sparen. Dus elke maand bv maar 20 euro per kind.
Alles is beter dan niks toch? Na verloop van tijd is dat een mooi bedrag. Wij sparen niet voor de kinderen, in die zin dat we dat op een aparte rekening doen, maar alles gaat hier op de grote hoop. Ze krijgen ook geen geldbedrag van ons straks, wel is het de bedoeling dat we hun studie/rijbewijs etc betalen.
ze krijgen van ons ook niet dit bedrag, maar het is meer dat we dat apart zetten voor rijbewijs of studie ofzo.
Ja, wij hebben zowel een bedrag voor hun rijbewijs als voor hun studie klaar staan. Alhoewel ik het lastig vind om te gokken hoeveel een studie in totaal zal gaan kosten.
Wij sparen €15 p/m per kind. Dat gaat op een aparte rekening (elk kind heeft een eigen rekening vanaf geboorte). Studie hopen wij sowieso te betalen, rijbewijs mogen zelf voor sparen. En verder zien we straks wel hoe of wat als ze ouder zijn. Waarschijnlijk krijgen ze ons gespaarde geld mee als ze uit huis gaan.
Ja ik zet de kinderbijslag op een aparte rekening. Af en toe betaal ik daar iets van wat duur is. Bijvoorbeeld voor kind die een fiets en ipad voor het voortgezet onderwijs nodig heeft. Ik kijk tegen die tijd wel wat ik ermee ga doen. In ieder geval studie wanneer ze dat willen. Rijbewijs moeten ze in principe zelf betalen
Daar heb ik voor zoon ook vanaf zijn geboorte voor gespaard. Zoals het er nu naar uit ziet zal dat geld nooit worden uitgegeven helaas. Voor dochter spaar ik dat niet meer want dat geld wat ik voor zoon spaarde gaat dan door naar haar. En op de vraag sparen voor de kinderen, ja maar niet op een rekening op hun naam. Ook nog geen flauw idee hoe en op welke manier dat aan ze word uitgegeven (rijbewijs, inrichting of aanbetaling 1e huis, studie, mooie reis) in ieder geval niet hier heb je een rekening met geld en doe ermee wat je wilt als ze 18 zijn.
Komt denk ik omdat we over het algemeen in NL helemaal niet aan slow living doen. We werken ons juist over de kop en gaan mee in alle hectiek en drukte en snakken dan naar 2-3 weken uit die routine en drukte.
Ja maar ook hier geen megabedragen hoor. Ik vind het ook niet nodig om ze 10.000 ofzo te geven. Dus ze krijgen allemaal op hun eigen spaarrekening maandelijks een klein bedrag. En rest op gewoon onze spaarrekeningen. Studie betalen wij dan is de planning. En allemaal een x aantal rijlessen. Oudste 2 werken nu (gewoon thuis en aan boord helpen) en daarvan gaat wel een deel naar hun spaarrekening