Rekeningen, hoe doen mensen dat toch?

Discussie in 'De lounge' gestart door anne19791980, 13 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Of een huidje of camping waar je gewoon zelf kan koken.
    Eten moet je thuis ook.
    Dan liever wel gaan en ter plaatste geen extraatjes. Maar gewoon leven van het budget wat je thuis ook zou hebben.

suus1983, tuc en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.886
    5.838
    113
    Vrouw
    Ik ben het helemaal met je eens hoor. De jaren dat wij het minder hadden zette ik juist het grootste deel van het vakantiegeld weg voor alle tegenslagen door het jaar heen zouden kunnen komen. Want er is nu eenmaal altijd wel wat, en we konden op dat moment niet veel sparen elke maand.

Dit jaar kunnen we wel weg, hebben we ook nog het een en ander aan ons huis kunnen doen en hebben we nog geld achter de hand voor tegenslagen. Als ik die laatste 2 dingen niet had kunnen doen, had ik geen vakantie geboekt.

NiVa0230, YaelStone en Mammavantwee vinden dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ligt er net aan wat je geboekt hebt qua vervoer enz. Maar dit was heel hypothetisch. Ging van niet boeken als het niet haalbaar is naar al geboekt hebben en een annuleringsverzekering hebben die niet dekt of geen annuleringsverzekering hebben.

suus1983 vindt dit leuk.
  4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.617
    113
    Nee ik spaar niet voor m’n kinderen. Wat ze nodig hebben, betalen we gewoon. Rijbewijs krijgen ze van ons, inclusief auto als ze hun rijbewijs hebben.
    Zo is het bij mezelf ook gegaan. Nou ja, m’n opa en oma gaven alle kleinkinderen een auto zodra het rijbewijs op zak was.

5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Annuleringsverzekering dekt dat zeker niet. Alleen overmacht zoals ongelukken of ziektes oid.

En heel hypothetisch was het ook niet. Begon met iemand die had geboekt, en vervolgens een aantal financiële tegenslagen (echt op pag 1 al he, je moet effe terug :eek::roflmao:). En daarop een klaagzang dat uitjes te duur zouden worden tijdens de vakantie.

En daarop kwam de reactie van @YaelStone dat ze niet had moeten boeken.

Maar 't is klaar hoor :D

Over sparen voor studie. Daar hebben we potjes voor. Of ze daadwerkelijk gaan studeren weet je natuurlijk niet. Maar ik heb liever een spaarpotje over die niet gebruikt wordt voor dat doel, dan dat hij enorme schulden moet gaan opbouwen.

Siepie85 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

Verwijderd ivm privacy

7. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik snap wel wat Suus zegt. Persoonlijk vind ik in eigen land ergens heen gaan ook niet echt op vakantie gaan, voor mij is dat gewoon jezelf en kinderen verzorgen maar dan op een andere plek.
    Ik zou dan ook naar het buitenland gaan, stom genoeg voelt dat meer als vakantie. Dat is iets wat echt tussen mijn oren zit hoor.

Shay25, suus1983 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

Ik denk niet alleen tussen jouw oren maar tussen die van heeeeeeeeel veel Nederlanders!

Amaranthas vindt dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Ook tussen in eigen land of vliegen zitten nog heel veel opties;)
    Maar goed, ik vind het een beetje verwend klinken. Begrijp me niet verkeerd, ik ga heel graag naar het buitenland om andere dingen dan NL te zien. Maar in de coronatijd zijn we 3 jaar in NL op vakantie geweest en we hebben het heerlijk gehad. 1 keer zaten we nog geen uur van huis (wel andere provincie) maar echt op en top vakantiegevoel.

Gewooniemand, Syane, NiVa0230 en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.617
    113
    Hier ook. Geld moet rollen zeiden m’n ouders altijd en dat doen we hier thuis ook. En ik hoop echt dat m’n moeder nog heeeeeelllll lang leeft maar als dat niet meer zo is dan hoef ik me helemaal nergens meer zorgen over te maken.
    Maar dat mag wat mij betreft nog 60 jaar duren want C en ik verdienen meer dan goed om ons te onderhouden. Ook ik vind de prijzen in de supermarkt om te janken maar we eten er geen boterham minder om gelukkig. Neemt niet weg dat ik er een sport van maak om met zo min mogelijk geld, heel uitgebreid te koken.

Juffrouwminoes en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Wij zijn tot op heden als gezin nog helemaal niet op vakantie geweest. Hooguit een dagje dierentuin of iets. Het was er financieel gewoon niet of ik wilde niet met een baby.
    Dus ondanks mijn gevoel zijn wij nog geen vliegtuig ingestapt in de afgelopen 9 jaar.

12. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.292
    1.317
    113
    Vrouw
    Eens! Ik ga wel liever naar het buitenland maar wij hebben een hele leuke vakantie gehad op een camping om de hoek. Ok we hebben ook een mindere vakantie gehad in het coronajaar maar dat kwam meer omdat het de hele week zeikte van de regen. Ga ik niet heel lekker op :roflmao:

13. tuc

tuc Niet meer actief

Maar een weekje Zeeland of whatever isdan toch al vakantie?

Cornflake vindt dit leuk.
  14. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.617
    113
    Maar toch hè. Werken doe je (ik tenminste) niet alleen voor geld? Het lever imo veel meer op dan salaris alleen.

Syane vindt dit leuk.
  15. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Nouja als ik een dag extra ga werken, dag extra weg van huis, dan wil ik wel dat het genoeg oplevert. In ons geval is dat niet zo, dus ik blijf die dag extra thuis bij mijn kinderen. We hebben het verder niet krap ofzo, dus mij hoor je niet klagen. Maar ja, ik werk dus voor het geld. HAHA.

Fruity90 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.617
    113
    Eens. Vind het ook sneu. Hoe vaak hebben we onze ouders wel niet vervloekt om dat fietsen en als puntje bij paaltje komt dan doen we het net zo bij onze kinderen.
    Je kunt ook omdenken (als je het geld hebt uiteraard); ik doe het bij m’n eigen kinderen anders, JUIST omdat ik er zelf zo’n hekel aan had.
    Helaas zie je het tegenovergestelde vaker gebeuren en dan lijken je eigen ervaringen opeens poef weg te zijn?

Featherr en Anouk2005 vinden dit leuk.
  17. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Wij sparen ook 'maar' een klein bedrag. Maar beter iets dan niets toch. Je spaart wat je kunt missen..
    Mijn schoonvader spaart ook apart voor de kinderen, geen idee hoeveel.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Oh maar dat was eigenlijk ook niet helemaal wat ik zei @Amaranthas.
    zal mijzelf iets proberen te verduidelijken:

Vorig jaar zijn we ook op een camping geweest een half uur van ons huis en ik vond het fantastisch, ontzettend genoten en we waren er helemaal uit.
    Ik hoef zelf helemaal niet perse ver weg eigenlijk. Man en kinderen vinden dat wel erg leuk, maar ik kan ook erg genieten van een weekje Veluwe. Ons weekje Veluwe of weekje texel tijdens de corona periode vonden we ook heel erg leuk.

Een vakantie boeken terwijl je er eigenlijk geen geld voor hebt vind ik ook niet heel handig, maar ik vind dat iedereen dat zelf kan beslissen, aangezien we allemaal volwassen mensen zijn. En ik snap het wel dat mensen daar prioriteit aan geven.

Voor de duidelijkheid, wij kunnen onze vakantie prima betalen, nog lekker genieten daar en al onze reparaties betalen zonder dat onze buffer daarvoor wordt aangesproken, de discussie was puur theoretisch.

YaelStone en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hartstikke goed dan toch.
    Een vriend van mijn zoon is nu ook zowat klaar met zijn niveau 2 ( heeft een TL diploma) en is al flink aan het werk in de bouw, die jongen is niet gemaakt om in de schoolbanken te zitten. Die moet lekker bezig zijn met zijn handen. Komt wel goed met die knul.

GossipGirlxoxo en suus1983 vinden dit leuk.
  20. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.886
    5.838
    113
    Vrouw
    Edit…
    Laat maar deze discussie ga ik niet eens aan

Spectre, Mammavantwee en tuc vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina