Rekeningen, hoe doen mensen dat toch?

Discussie in 'De lounge' gestart door anne19791980, 13 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Wie wel dan? Suus ik maakte een aanvulling op je post. Er is geen goed of slecht :) of beter oid. En de discussie voer ik niet.
    (Al zullen anderen dat wel vinden gewoon om iets te vinden.) Jij en ik weten hoe het zit ;)
    Ook ik heb in m’n afgelopen posts aangegeven dat ik die discussie niet wilde. Gaf er zelfs voorbeelden over…

Mamafiets vindt dit leuk.
  2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik weet niet of ik zou werken als er niets tegenover staat maar ik weet wel dat ik echt heel gelukkig word van mijn werk en echt een leuker mens. Haal er heel veel meer uit dan geld. Heb 2x een jaar ( noodgedwongen) thuis gezeten en dat vond ik echt afschuwelijk. Vind mijn kids leuk maar zeker geen 7 dagen in de week iedere week weer

puzzelstukje, Kwek en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.612
    113
    Vrouw
    Ik heb vaak genoeg gehoord/gelezen dat een kind het niet leuk vond dat er vaak niemand thuis was uit school/ dat ze alleen waren. Maar ik heb nog nooit van iemand gehoord/gelezen dat die het vreselijk vond dat moeder altijd thuis was als hij/zij uit school kwam.

Nellie4, KleineLai, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.291
    1.315
    113
    Vrouw
    Nou ik vond dat als puber anders echt enorm irritant hoor!:roflmao:

Elsss en Sado vinden dit leuk.
  5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Mijn zoontje vindt het maar stom dat hij nooit naar de BSO mag:p

6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Die van mij ook!

7. GossipGirlxoxo

Ik had vanavond een avond met mijn vriendinnen (12 meiden waarvan een paar werken en een paar niet en 1 werkt en nog vrijwilligers werk doet) en dit ook besproken in de groep. Dat ik altijd voor mijn gevoel druk ben. Als groep kwamen we een beetje tot de conclusie dat het hem ook zit in plannen. De werkende moeders hanteren een strak schema. Ook denken we dat ik de lat bijvoorbeeld hoger leg doordat ik thuis ben. Dat ik denk oh ik moet nog wassen,
    Ik moet nog strijken, en andere voorbeelden terwijl hun die keuze niet hebben dus dat op dat moment loslaten. En het stukje je bent thuis dus er word geleefd dus heb je ook meer in huis te doen. En dat waarschijnlijk het tempo omlaag gaat als je niet werkt. Hun racen bijna de supermarkt door en ik doe dat op normaal tempo en loop nog even de drogist rustig in en nog even de Kruidvat voor een aanbieding enz.

Nellie4, Gewooniemand, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

mijn zoon ook hoor! Als hij een dagje thuis is en niets te doen heeft dan hangt hij aan de lijn “waar ben je” “hoe laat ben je thuis” “gaan we samen lunchen” “zal ik mee gaan mijn zusje uit school halen”.
    Mijn moeder ging pas werken toen ik 15 of 16 was. Vond het altijd wel fijn dat ze er was maar niet als ze zich teveel met me bemoeide.

9. GossipGirlxoxo

Dat lijkt me pittig! Ik ben altijd blij dat ik na het avond eten vooral dochter dan even aan man kan overdragen en ik even me terug kan trekken en tot rust kan komen tot het bedritueel begint. al is het een half uurtje maar dat is een momentje puur ontspannen.

10. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    673
    113
    Utrecht
    Mijn moeder was ook altijd thuis vroeger.
    Toen ik op de basisschool zat vond ik dat leuk en gezellig.
    Maar toen ik naar de middelbare school ging vond ik het vaak juist vervelend dat ik niet alleen thuis was na school.
    Ik was toen graag op mijzelf.

Nellie4 en Cornflake vinden dit leuk.
  11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Dat geloof ik meteen. Ik kan mij nog schoonmaaktopics herinneren en ik heb het idee dat het bij jou altijd spik en span is. Dat is bij ons niet het geval. Dat heb ik geaccepteerd en kan ik mij niet aan storen. 1x per 2 weken komen schoonmakers, dan is alles weer netjes, verder probeer ik het bij te houden. Boodschappen bestel ik online op een moment dat ik er even tijd voor heb.

Er is ook geen goed of fout, het belangrijkste is dat je er zelf prettig bij voelt. (Wat ik ook niet altijd heb, maar ik kan er ook niet veel aan veranderen)

Cornflake en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Wij hebben dit gemeen met elkaar, ik sta er ook 5 dagen in de week alleen voor en werk wel buitenshuis (onderwijs) nu 4 dagen per week, volgend schooljaar weer 3 dagen. Het is denk ik ook maar net wat je gewend bent? En ook; het is immers niet anders. Kan wel in een hoekje zitten mokken, koken moet ik toch en ze moeten ook naar bed uiteindelijk :roflmao:

toch3 en Iertje81 vinden dit leuk.
  13. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.291
    1.315
    113
    Vrouw
    Ons buurjongetje stond donderdag aan de deur en ik vertelde dat de jongens naar de SNO (sportieve naschoolse opvang, ik heb fanatieke voetballers en al hun vriendjes zitten daar ook, al doen ze in de vakantie andere dingen oudste ging zwemmen, middelste naar grote speeltuin) waren. Zegt hij: ik mag dus nooit naar SNO van mijn ouders :roflmao: Alsof zijn ouders hem echt zwaar onrecht aan deden :roflmao::roflmao:

Gewooniemand, bluedrake, toch3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Nou ja in dit geval snap ik het wel, dat klinkt ook heel leuk. Hier werden ze bij de nso vooral voor de tv gezet of er werd geknutseld. Beide niet ideaal voor veel kinderen die al hele dag stil hebben gezeten op school..

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    En veel praktische keuzes maken. Ik werk maar 3 dagen, man 4 maar de boodschappen worden 2x per week bezorgt dus doe slleen ritje bakker/slager/kaasboer in de vershal, drogist laat ik bezorgen veelal, 1x per week komt er 5 uurtjes en schoonmaker. Hier zijn kids overigens ook nooit naar BSO geweest, oma paste op de die ene dag dat we beide werken

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    niet dat ze het vreselijk vinden dat een van ons thuis is, maar mijn kinderen zijn allemaal periode jaloers geweest op klasgenoten die naar de BSO gingen. Altijd vriendjes tot je beschikking, uitgebreid buiten mogen spelen of een keuze kunnen maken uit 6 miljoen verschillende soorten speelgoed.
    We hebben een tijdje gehad dat mini en midi in de vakantie naar de gastouder gingen, normaal ging alleen mini tijdens schooluren. Midi heeft heel lang gezeurd of papa niet langere dagen kon gaan werken, want dan kon hij ook lekker naar de gastouder na school. Hij vond het er heerlijk en een fijne afwisseling met thuis zijn.

17. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.612
    113
    Vrouw
    Dat snap ik soms best hoor, maar dat is inderdaad wat anders dan het vreselijk vinden dat je moeder thuis is als je uit school komt.

18. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    @Shay25: Wij doen hetzelfde. Ideaal! Zo heb je niet ineens 'dure' maanden.

Shay25 vindt dit leuk.
  19. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Misschien een beetje, toch voelt dat meer als "Even weg". Raar maar waar.

20. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    En hier zou ik stoppen met werken als de lotto met een paar miljoen zou vallen.
    Ondanks dat ik mijn werk leuk vind en ik heel kritisch ben naar wat voor klanten ik aanneem. Wat ik binnenhaal is voor ons extra op dit moment. We redden het op man zijn loon maar ik moet wel alles heel strak regelen dan. Met wat ik binnenhaal hebben we net wat meer lucht en ruimte.
    Maar dan zou ik dus stoppen. Ik heb 1001 hobby's en verzin er gerust nog een paar bij (Mijn man word stapelgek van me soms zoveel verzin ik om te doen :p)
    Ik heb me dan ook geen moment verveeld toen ik nog niet werkte.

Deel Deze Pagina