Rekeningen, hoe doen mensen dat toch?

Discussie in 'De lounge' gestart door anne19791980, 13 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Is inderdaad niet altijd fijn. Maar weet je, je pastje ritme etc erop aan. Mijn huis, mijn regels, mijn ritme. Als man nu een week thuis is ligt alles overhoop en luisteren kinderen minder :roflmao: meestal loppt alles wel thuis. En heb het geluk dat mn moeder binnen 5 minuten bij me binnen kan staan. De oudste 2 kunnen inmiddels ook heel veel (zowel met de jongsten als in huis). En 3 hele fijne buurgezinnen.

Alternatieven zijn kinderen naar internaat of stoppen met varen. Vinden we beide geen goede opties.

Als ik zou moeten werken vind ik daar ook vast mn weg wel in samen met de kinderen maar voor nu dankbaar dat het niet moet

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Mindser doet een hoop ja. Weet je, als we met zn 2e waren en ik moest er snachts uit voelde dat veel zwaarder dan wanneer ik alleen was. Want waarom moet ik 3x opstaan en jij 0x? Alleen omdat je minder makkelijk wakker wordt? Dan kwam er frustratie bij. Als ik alleen ben eerder gelatenheid "oke, gaan we weer:(". Maar dan was ik minder opgefokt en sliep ik sneller weer in.
    Of waarom moet ik altijd koken, jij bent er ook nog.

Je bent alleen, dingen moeten en je hebt geen (onuitgesproken) verwachtingen van de ander.

Nellie4, Ayla7000, zegenwens en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Maar je dochter is 7? Die kan zich toch prima zelf vermaken wanneer nodig? Met een baby snap ik die gedachtes wel, maar oudere kinderen kan je natuurlijk prima iets voor zichzelf laten doen, zonder dat een ouder zich daar mee bemoeit.

Anna009, Mammavantwee en Felice vinden dit leuk.
  4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Dat geloof ik helemaal ja!

5. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.290
    1.313
    113
    Vrouw
    Nee klopt, is een heel fijn concept. Organiseren ook vaak gave evenementen (Colorrun, masterclass zwemmen) en hebben “gewone” sportieve opvang (= in elk geval altijd een activiteit al is dat hij kleuters gewoon een spel) of gericht op een sport (mijn oudste zit op de voetbal variant maaar je hebt ook Padel of Tennis) en in de vakanties altijd leuke dingen (van speeltuin naar kano vijver naar springkussens naar het bos) Wel wachtlijsten dus ook want hier zijn uiteraard ook bso”s zoals jij die omschrijft en veel ouders willen hun kinderen toch hierheen hebben. Hier ook nooit geklaag over naar opvang gaan. En veel kinderen die zelfs in groep 7/8 nog gaan. Ik ben er enorm over te spreken haha

Spectre en suus1983 vinden dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ja snap ik helemaal! Zoiets hadden mijn oudste 2 ook super leuk gevonden, klinkt echt fantastisch. In het begin was de bso hier ook wel leuk. Organiseerden vaak leuke dingen, zelf pizza' maken, vliegeren, bbq, maar toen er een wisseling plaatsvond deden ze niks meer buiten en dat vond ik zo jammer.

Cornflake vindt dit leuk.
  7. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Natuurlijk kan ze zichzelf vermaken, maar je staat wel constant “aan” en dan is het toch fijn als iemand anders dat even kan doen zodat je even kunt ontladen.

8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Heb ik met jongste. Die trekt alleen school al niet eens altijd.
    Maar wij kunnen dat oplossen met thuiswerken. En dat gaat prima. Agenda blokken rond brengen en halen tijd. En de rest vermaakt die zich wel.

Nu, in de vakantie neem ik tussendoor wat pauzes om even aandacht te geven.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Hier ook een die opvang niet gaat trekken. In de kleuterklas kon ze 4x een halve dag (van half 9 tot 12) naar school, dan was het op. Was toen wel blij dat ik niet hoefde te werken :)
    Nu is ze wat ouder en gaat school goed, maar ze moet er niet teveel naast hebben. Gelukkig werkt man bijna altijd thuis, dus er is altijd iemand thuis nu ik ook weer aan het werk ben. Geeft veel rust.

10. tuc

tuc Niet meer actief

de oudste bracht in in groep 1 ook meteen alle dagen en dagdelen. Na 2 weken kwam de juf al aangeven dat ze dit niet ging volhouden. Ze is een hele poos maar halve dagen gegaan.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Hier ging dochter maar 4 dagen in groep 1 en 2. Elke vrijdag bleef ze thuis en soms nog een woensdag. Zoons gingen wel allebei elke dag heen. Toen werkte ik ook nog, dus halve dagen was geen optie.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Dat ken ik ook niet hahah. Ja tijdens de puberjaren wanneer je gewoon met vriendinnen wilde afspreken thuis. Vriendin van mij had een eigen chill plek op zolder met een bank en een tv. We hebben daar echt uuuuuren doorgebracht en vele logeerpartijtjes gehad. We zagen haar ouders nooit, af en toe kwam vader heel lief snackjes brengen haha.
    Maar tijdens de basisschoolleeftijd was mijn moeder altijd thuis en heb dat nooit als vervelend ervaren. Ook nooit bij vriendinnetjes thuis. Vroeger was het bijna niet anders, overal waar ik ging spelen was de moeder wel thuis.

13. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

mijn zoon bleef in groep 1 en 2 ook vaak een middag thuis. Dan sliep hij ooo een paar uur omdat hij het niet vol hield. Dochter is juist onuitputbaar die ging op de peuterspeelzaal toen ze 3 was 4 ochtenden ipv 2 omdat ze het zo leuk vond en elke dag aan het huilen was dat haar broer wel naar school mocht en zij niet en bij de kleuters heb ik haar nooit thuis hoeven houden ivm vermoeidheid en overprikkeling.

Gewooniemand en suus1983 vinden dit leuk.
  14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Is hier meer afhankelijk van het kind. Mijn zoontje van 8 kan zich zonder scherm moeilijk zelf vermaken, zijn broertje van 3 kan dat veel beter.

Saartje33 vindt dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Kan ze heel erg goed, betekend niet dat ik niet aan sta overdag. Als ze buiten speelt ga ik toch telkens even kijken hoe het gaat of ga ik gezellig mee als er klasgenootjes mee zijn. Daarnaast nu 3x en volgende week 4x per week sporten, kan ze nog niet alleen heen. Vond de babytijd juist weer veel makkelijker. Die slapen bijna de hele dag en kletsen de oren niet van je kop.

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Wow das wel een hele makkelijke gedachten. Niet alle kinderen zijn hetzelfde he?!?
    Overigens gaat mijn zoon al jaren halve dagen naar school, zal ook niet meer worden. Toch werken wij 24 en 32 uur

Gewooniemand, Iertje81 en tuc vinden dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

nou inderdaad. Zoals anderen al beschreven, ik sta de hele dag aan voor de kinderen en die hebben best wat nodig.

Neuzeke, Iertje81 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Voor de leeftijd van 7 jaar vind ik dat geen makkelijke gedachte hoor. Het ligt er natuurlijk ook maar net aan hoe je er zelf mee omgaat. Als mijn kind buiten aan het spelen is met vriendjes, ga ik niet steeds bij hem kijken of me ermee bemoeien. Als ik ff rust wil, zeg ik dat hij even wat voor zichzelf moet gaan doen. Iets bouwen, knutselen, filmpje, enz.. daar heeft hij mij toch niet altijd bij nodig? Toen ik nog baby’s had vond ik dat zelf dus een heel ander verhaal, zeker rond etenstijd/begin vd avond wanneer ze bv een huiluurtje hadden. Dan zei ik ook als mn man thuis kwam; nu is ie even voor jou.

toch3 vindt dit leuk.
  19. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ach ja, gelukkig zijn niet alle 7-jarigen hetzelfde hè. Ik heb een 7-jarige die tegelijk ziek was met mij vorige week. En dus niet naar school kon. En als ik iets de hel vind is het wel zelf ziek zijn en dan je kind ook nog. Kun je er net niet bij hebben.
    Maar Ies hè? Die heeft me uren laten slapen, heeft zelf eten gemaakt en geknutseld.
    En dan heb ik nog een Luc :rolleyes:
    Nou ik kan je op een briefje geven: die doet dat niet als hij 7 is :|
    En ook al kunnen ze zichzelf vermaken, je blijft ouder(s) hè dus ben je er toch mee bezig en hoe fijn is het dan als je jr even alleen maar druk hoeft te maken om jezelf ❤️
    Maar goed, blijkbaar verschillen de meningen hierover :roflmao:

20. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Maar als het maar om een halfuurtje gaat, dan is het toch prima om dan even een scherm te geven zodat jij even rust hebt?

Deel Deze Pagina