Rekeningen, hoe doen mensen dat toch?

Discussie in 'De lounge' gestart door anne19791980, 13 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij hebben altijd voor de kinderen gespaard en daar bekostigen we het behalen van het rijbewijs van. De oudste doet Mbo en dat betalen we maandelijks en dat uitgesmeerd over 9 maanden. Werkt prima. Als hij straks klaar is gaat de middelste als het goed is naar het Hbo en doen we het op dezelfde manier. Dit krijgen ze van ons en gaat niet van hun spaargeld af. Omdat het maandelijks is merken we er nauwelijks iets van.

Cornflake vindt dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Zeker interessant!

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Het gaat over "kinderen" in z'n algemeenheid en mijn kind is ook een kind. Zo zullen er duizenden andere uitzonderingen van andere kinderen zijn en mag niemand zich dus aangesproken voelen. Wij gingen vroeger altijd op vakantie, en ik had een neef en nicht die dat nooit deden (niet vanwege het geld, maar mijn tante had/heeft altijd heel erg heimwee). Wat had ik graag gewild dat ik in hun situatie zat: lekker gezellig spelletjes doen thuis, in plaats van met een autistische mokkige vader op vakantie gaan die dat eigenlijk helemaal niet wilde en zeker een paar keer per vakantie zó ontplofte van de overprikkeling dat iedereen daar nu nog steeds nare herinneringen aan heeft. Ik vind het zo vreselijk zwart/wit om te stellen dat vakantie = leuk en niet op vakantie = zielig.
    En, geloof het of niet, maar juíst dat wij op vakantie gingen was bij mij een mikpunt van pesterijen. 9 van de 10 klasgenoten gingen kamperen in Spanje of Frankrijk, maar dat was niks voor mijn ouders dus werd er alsnog raar gedaan wanneer wij naar een vakantiehuisje in Slowakije, of met de camper door Amerika op vakantie gingen. Dus om nou te stellen dat op vakantie gaan ervoor zorgt dat een kind erbij hoort op school, dat is dus ook lang niet altijd zo.

WWJD vindt dit leuk.
  4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Of best kunnen lezen maar er een andere kijk op hebben; dat kan ook nog... :)

Saartje33 vindt dit leuk.
  5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Die andere kijk maakt de discussie interessant.
    Het duidelijk niet snappen wat er bedoeld word wat minder, dan is het vooral herhalen wat er staat.

Olympia, suus1983, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Nou er werd net nog de conclusie getrokken dat er gezegd werd dat kinderen die nooit op.vakantie gaan zielig zijn. En dat was totaal niet de strekking van de "discussie" waar @Neuzeke en ik op doelen.

Neuzeke, suus1983 en Syane vinden dit leuk.
  7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Dit dus!

Neuzeke en tuc vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Google bovenste hit cbs. Niet diep gespeurd ofzo.

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    14 jaar geleden konden we absoluut geen studie betalen, sparen was moeilijk.
    Maar we hadden wel zicht op goede vooruitgang binnen paar jaar ivm papieren die nog gehaald moesten worden en daardoor verschil tussen matroos & schipper en deksman & stuurman.

En zoals het nu gaat kunnen ze alle 5 gaan studeren op onze kosten, maar of dat over 12-15jaat nog is als de jongste gaat weten we uiteraard ook niet 100% zeker.

Mammavantwee, Saartje33 en Cornflake vinden dit leuk.
  10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heel eerlijk, ik vind met vakantie gaan ook 9 van de 10x geen ene mallemoer aan ;)
    We zijn nu met vakantie en het is gezellig hoor maar kan niet wachten dat we vrijdag weer thuis zijn. Lekker weer mijn eigen huis en spulletjes, heerlijk!!
    Zo ken ik nog best wel een aantal mensen die er helemaal niks mee hebben en die dus soms ook gewoon niet gaan en thuisblijven.
    Een weekendje weg vind ik 10x leuker dan 1/2 weken in een vreemd land zitten en iedere dag weer iets moeten verzinnen om te ondernemen.
    Eigenlijk best erg en vraag me weleens af of er niet veel meer mensen zijn die er weinig mee hebben maar die dan toch maar gaan omdat het min of meer verwacht wordt dat je het leuk moet vinden?

puzzelstukje, WWJD, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.614
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen waarom jouw man zo ongelukkig is geworden van de situatie met zijn zus?

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik denk er ook zo over hoor, maar mijn man en kinderen vinden het fantastisch en het is niet zo dat ik het vervelend vind ofzo, dus ga ik lekker mee.
    Wil overigens wel veel plaatsen zien, maar een lang weekend is voor mij vaak wel genoeg en ben ook gewoon graag thuis.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  13. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.886
    5.838
    113
    Vrouw
    Op mijn werk is op vakantie gaan gespreksonderwerp nr 1. Ik hoor niks anders. Ook veel die buiten de zomervakantie gaan Ivm al volwassen kinderen dus het gaat er het hele jaar over.

14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Dat denk ik inderdaad ook wel eens. Ik vind het echt vreselijk om niet in m'n eigen bed te kunnen slapen. En van zo'n matje/luchtbed in een tent zou ik echt enorme rugpijn krijgen, dus kamperen is uitgesloten. Ben gewoon helemaal ontregeld van een ander huis(je)/slaapplaats, ander ritme, niet zelf kunnen koken, enz. Vind het oprecht knap dat anderen dat gewoon kunnen.
    Gelukkig wonen we in een mooie omgeving en is het met de uitstapjes die we maken voor mijn gevoel al soort van vakantie. Dat maakt vast ook wel een verschil.

Er is wel een plek waar ik heel graag heen zou willen qua natuur, maar mijn man wil daar echt alleen in de winter naartoe ivm de hitte nu.

GossipGirlxoxo, Anouk2005 en Saartje33 vinden dit leuk.
  15. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Oh ik hoor steeds meer mensen die zeggen; we blijven thuis.

Ik heb heerlijke herinneringen aan zowel de vakanties die we echt weggingen (altijd in de paasvakantie (april)) want dat kon voor mijn papa zijn werk. In de zomervakantie bleven we dus thuis maar ook dat waren fijne vakanties... Dus het niet op reis gaan is niet het bijzondere maar zoals iemand al zei: uitjes, het gezellige van vakantie, eventueel eens iets anders eten dan anders, vrienden uitnodigen, ... Dat maakt ook een vakantie goed denk ik. En ook dat kost wel wat geld...

Hier denk ik niet dat oudste dochter zal gaan studeren, ze heeft nu al grote inspanningen moeten leveren en ze is pas beginnen te lezen en schrijven, toch willen we sparen om ook haar een duwtje in de rug te geven. Ze zegt boer te willen worden, dan is elk duwtje welkom denk ik.

GossipGirlxoxo, Anouk2005 en citroenrasp vinden dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Veel meer weet ik niet, maar ze zijn er wel hoor. In mijn omgeving ook. Ik kan me er niks bij voorstellen haha. Ik vind het zo heerlijk om weg te gaan.

Anouk2005 en Cornflake vinden dit leuk.
  17. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.292
    1.317
    113
    Vrouw
    Jawel hoor ik ken zeker mensen! Maar ik zelf begrijp het niet, ik ga het liefst zo veel mogelijk en vaak weg. Zelfs ondanks dat ik enorm slecht slaap ergens anders dan thuis (nou ja slaap ik ook slecht) dan is toch de ervaring etc me meer waard dan dat comfort :roflmao: (al ga ik niet kamperen dan word ik wel ongelukkig en wil ik snel naar huis)

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb dat dus helemaal niet. Als ik er ben is het prima en geniet ik er ook wel van maar ben altijd blij als we weer kunnen inpakken en naar huis gaan.

WWJD, citroenrasp en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het ook niet vervelend maar ik vind het thuis ook gewoon fijn. Ik zit sws niet te mokken tijdens de vakantie maar kijk altijd wel stiekem uit naar de laatste dag ;)

suus1983 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wow dat is ook knap vermoeiend als het daar enkel over moet gaan
    Hier op het werk gelukkig niet aan de orde
    Genoeg andere onderwerpen die we graag bespreken

Saartje33 vindt dit leuk.