Rekeningen, hoe doen mensen dat toch?

Discussie in 'De lounge' gestart door anne19791980, 13 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.375
    30.670
    113
    Vrouw
    En ik eigenlijk alleen in de winter. Bij stoofpot ed. :roflmao:

Nouja.. wat ik niet op krijg is voor de buren. "Bedankt dat je de plantjes water wil geven. Hier.. een pak rode kool" :D

Spectre, Vulpen, GossipGirlxoxo en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.885
    5.832
    113
    Vrouw
    Wij hebben het jarenlang krap gehad. Ik hield alles bij, tot op de cent. Daardoor nooit in de problemen gekomen. Maar wij hebben wel heel bewuste keuzes gemaakt jarenlang. Kleiner gaan wonen, geen auto, geen vakanties. Daardoor zijn de kinderen nooit iets te kort gekomen en hebben we altijd goed kunnen eten.

Maslov vindt dit leuk.
  3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.611
    113
    Vrouw
    Waarom niet gewoon bewaren tot na de vakantie dan?

4. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Sorry zo bedoelde ik het niet. Was vooral verbaasd dat er zo'n verschil in uitgaven kan zitten. Fijn dat ze recht heeft op de voedselbank, dat zal zeker schelen.

Bloem2310 vindt dit leuk.
  5. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Ik ben meer uren gaan werken. Meer inkomen werkt voor ons beter dan minder uitgeven.
    Ik werkt wel parttime (28 uur, nu 32 uur) en onze jongste is 11, dus geen opvang meer nodig.

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Hier ook! Ik ben meer gaan werken en van baan veranderd dus qua uurloon er aardig op vooruit gegaan. Als ik dit niet had gedaan zouden we het erg erg zuinig aan moeten doen vrees is..

Beukenhaag vindt dit leuk.
  7. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.040
    2.726
    113
    Vrouw
    Nee, het is gewoon het budget per maand. En als ik bv een feest heb dan boek ik van omvoorzien over naar boodschappen. Nu wordt het wat krapjes richting einde maand dus maak ik vooral de vriezer leeg. Pour bedoeld ter inzicht maar ook overzicht

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    #68 Lief of Stoer, 14 jul 2023
    Laatst bewerkt: 14 jul 2023
    Ik ging van 12 uur kinderopvang naar 28 uur administratief. Uren iets meer dan dubbel, salaris meer dan 4-dubbel. We leven nu iets ruimer, maar sparen wel veel meer. Win-win!

En met het duurder worden van alles (boodschappen, energie, verzekeringen), was dit hartstikke welkom. Nu zijn de kinderen ook zelfstandig genoeg om bv zelf tussen de middag een boterhammetje te eten thuis en zelf weer naar school te gaan. Voorheen was dat erg lastig mbt kinderopvang, omdat mijn man in ploegendienst werkt. Opvang heb ik nu niet meer nodig.

Beukenhaag vindt dit leuk.
  9. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Misschien dat er mensen zijn hier die kleding hebben die te groot is of die ze niet meer willen en willen opsturen dan heeft ze in iedergeval weer nette kleren

Welke maat heeft ze

Syane en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik ben blij met dit topic. Ik vraag mij hetzelfde af. Daarnaast zie ik in mijn werk dat clienten het lastig hebben dus dat moet voor meerdere mensen gelden.

wij hebben het ook niet heel slecht, verdienen ook niet mega veel. Maar het laatste half jaar komen we niet uit de kosten.

elektrische fiets, laptop voor school, schilder (helaas moest dit echt hadden we al een tijd uitgesteld), twee auto’s apk keuren van beide 1600 euro! daarnaast nog de tandarts rekening, ortho betalen we nu nog niet maar die rest 1500 komt vanaf december. Rekeningen van kamp, schoolreisje en ga maar door. Nieuwe schutting in de tuin samen met de buren… het stopt niet! Crematie van de kat want die was aangereden. En alles is zoo duur!

en als klap op de vuurpijl een belastingdienst bericht dat ik 850 euro moet terug betalen!! Terwijl ik al bezwaar had gemaakt en zij maar volhouden dat ik het wel hoorde te krijgen, niet dus…

je wordt er zwaar depressief van. Alles is duur. En nogmaals er zijn mensen die het veel slechter hebben dan wij, maar ik maak mij wel zorgen om de toekomst voor veel mensen.

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.242
    11.820
    113
    Dit en kans ook dat ze recht heeft op voedselbank en kledingbank.

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.242
    11.820
    113
    Wrs heeft ze dan ook recht op de kledingbank.
    Welke maat heeft ze? Misschien dat mensen hier wat kleding naar je op kunnen sturen?

13. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    De ervaring leert wel dat er in elke gemeente toch weer net iets anders wel of juist niet mogelijk is. In sommige gemeenten zijn er nu eenmaal meer potjes waar aanspraak op gemaakt kan worden dus dan moet je maar net in die gemeente wonen waar er net wat meer mogelijk is. En wat ik ook zie is dat de bedragen van de beschikbare potjes niet overal gelijk zijn.

Dat gezegd hebbend, het is natuurlijk altijd een goed idee om toch nog eens alles goed na te gaan. Wellicht met iemand van het sociaal wijkteam om de tafel? Zij weten soms ook nog van dingen die mogelijk zijn en die niet direct makkelijk terug te vinden zijn online. @Bloem2310

14. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Dit is mijn ervaring ook, maar misschien woont moeder van @Bloem2310 ergens waar er niet zo'n verscheidenheid aan supermarkten in de buurt ligt waardoor ze aangewezen is op de aanbiedingen/prijzen van één bepaalde supermarkt. Dat kan e.e.a. al lastiger maken en daarnaast: We weten niet of er bijvoorbeeld sprake is van allergieën of andere medische indicaties o.i.d. waardoor niet zomaar alles gegeten kan worden. Neemt niet weg dat als je pur sec kijkt naar groenten dat dat met die €50 te doen is natuurlijk, alleen kan het zijn dat er dan andere (belangrijke) onderdelen van een gezonde maaltijd niet in het budget passen door bijvoorbeeld eerder genoemde voorbeelden. Niet alles is zo zwart-wit als er soms gesteld wordt. Zoals @Bloem2310 al aangaf, ze deelde e.e.a. niet om het budget/uitgaven van haar moeder te verantwoorden.

Bloem2310 vindt dit leuk.
  15. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.372
    113
    Mijn moeder iig niet, omdat ze daar ook rekening houden met je vaste lasten, dus als die lager zijn dan hou je meer over (ze valt er net buiten)

16. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.372
    113

Zeker, zit veel verschil in. We hebben iemand van budget beheer ingeschakeld vanuit gemeente ivm afstand en hij heeft haar en ons laten zien wat ze kan aanvragen

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.278
    17.156
    113
    Waarom moet dat op voor de vakantie?

18. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.242
    11.820
    113
    Balen!

19. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.885
    5.832
    113
    Vrouw
    Ik hè. Daar laatst weer naar gekeken maar met 2 op de bso levert het ons gewoon helemaal niks op. Blijf dat storend vinden, dat meer werken niks oplevert onder aan de streep.

20. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja dat is heel gek in nederland he. Net zoals met toeslagen.

ik vraag me ook af, oprecht, hoe mensen dat doen zonder buffer. Wat als je dan een rekening krijgt wat je niet kan betalen. Hoe dan?

Saartje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina