Rekeningen, hoe doen mensen dat toch?

Discussion in 'De lounge' started by anne19791980, Jul 13, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. OliJul

OliJul Actief lid

Feb 17, 2023
    346
    222
    43
    Female
    Wij doen dat ook @Marti; jaarlijkse uitgaven maandelijks opsparen (bedrag :12). Dit bedrag staat ingeboekt en wordt automatisch iedere maand afgeschreven van de lopende rekening. En als de jaarlijkse rekening dan komt is het een kwestie van digitaal spaarpotje legen en overmaken.

Nellie4 likes this.
  2. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Geen idee wat wij zouden doen als onze kinderen naar het voorgezet gaan.
    Voor nu denk ik vooral geen elektrische fiets. Vind dat hoe ik er nu in staat echt niet nodig. In aanschaf zijn ze al belachelijk duur, en de accu word ook met het jaar minder. Een nieuwe accu kost ook niet weinig..

Moet je wel allemaal maar op kunnen brengen!

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Hier hadden ze eerst ook geen elektrische fiets. Ze moeten 9km fietsen en dat is net te doen zonder. Wij hadden een leuke financiële meevaller, toen hebben ze een gekregen. Ik vind een elektrische fiets ook geen must, er zijn veel redenen om geen aan te schaffen, zeker de prijs. Snap ik allemaal.
    Persoonlijk vind ik 17 of 20km op een gewone fiets dan wel weer not done. Dat vind ik echt heel ver op een gewone fiets en dan zou ik er wel heel veel voor over hebben om mijn kind een elektrische fiets te kopen.

GossipGirlxoxo and Mammavantwee like this.
  4. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,185
    823
    113
    Hoi,

Heb niet alles gelezen, dus wie weet is deze tip al voorbij gekomen:
    Je huis opruimen en kijken wat er op marktplaats kan.
    De kledingkasten doorgaan en zien wat er op Vinted kan.
    Wij doen het elke zomer en het levert dan een leuk bedragje op dat we in een potje doen voor een dagje uit.

Luna86, MamaSofie1 and GossipGirlxoxo like this.
  5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,370
    30,668
    113
    Female
    Daarom zeg ik letterlijk dat ik het snap dat mensen bij andere afstanden andere opties overwegen :rolleyes:
    En ik zeg ook letterlijk dat hij het niet moet, omdat ik het toen ook moest. Maar dat ik weet dat het gewoon een reële optie is omdat ik het zelf ook jarenlang heb gedaan. Dat is geen kul, dat is gewoon de waarheid.

Dat wij deze keuze hebben gemaakt is omdat die 8 km voor een gezonde sportieve jongen gewoon prima te doen is op een gewone fiets.
    Niet als soort van wraakactie voor de trauma's uit mijn eigen jeugd (die ik niet heb. Ik houd juist van fietsen)

spruitje80 and Saartje33 like this.
  6. Featherr

Featherr Fanatiek lid

Jun 20, 2016
    3,687
    3,128
    113
    Female
    Brabant
    Oke.. maar als je geen keuze had dan was het zo he? Maar hoe vaak heb jij vloekend op je fiets gezeten? Eerlijk?

En dan geef je je kinderen geen elektrische fiets, niemand zegt dat je dat moet doen. o_O
    Ik snap alleen je hele afkeer van de fietsen niet zo goed. "Mijn kinderen krijgen echt geen elektrische fiets van mij! Dat betalen ze zelf maar!"
    Als je ex de kinderen er een geeft is het wel oké? Of vind je het dan nog steeds niet goed?

En zoals ik al zei moet iedereen lekker doen wat ze zelf willen maar ik gaf aan dat ik het onzin vond om "vroeger" er bij te halen. Omdat ik iets moest doen moeten mijn kinderen het ook doen.

Als we dat gaan aanhouden voor alles dan hadden we geen autogordels, geen auto stoelen, sterker nog dan hadden we helemaal niks behalve paarden want daar zijn ze ooit mee begonnen om afstanden af te leggen:p

7. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    dan kan je beter die noodles kopen die ze altijd bij de Kruidvat hebben, heb je 5 pakjes voor €2, dat is net zo duur als 1 bakje van die andere noodles :)

8. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

Aug 5, 2019
    2,439
    4,367
    113
    Maar wat ik dan niet begrijp is waarom je dan een vakantie boekt en dat je twijfelt of je goed uitkomt met het geld en dat dingen op vakantie niet meer te doen zijn.
    Boek je dan niet gewoon een te dure vakantie?

Sado, Neuzeke and Saartje33 like this.
  9. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

wij hebben in het verleden ook weleens niet zo lekker gezeten als nu. Vakantie was vooral voor mijn man een van de dingen waar hij niet op wilde besparen. In zijn ogen een eerste levensbehoefte om te ontspannen na een jaar hard werken. Deel die mening niet helemaal maar wel dat op vakantie anders is als thuis vakantie. Thuis draait toch alles door en voelt het niet als vakantie. En als de vakantie financieel haalbaar is dan kun je ook genieten van het samen zijn. Thuis geef je ook geld uit aan boodschappen dus of je dat thuis of op vakantie adres doet maakt ook niet meer uit.

suus1983 likes this.
  10. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

Aug 5, 2019
    2,439
    4,367
    113
    Nee dat snap ik hoor! Ik ben ook helemaal pro vakantie, maar ik, bijvoorbeeld, boek altijd mijn vakantie van mijn vakantiegeld. Daar betaal ik de vakantie + nog zakgeld van. Ik wil niet op vakantie willen en dan mezelf afvragen of we het financieel wel gaan redden op vakantie.

Ik bedoelde dus meer of de vakantie niet te veel kost en dat je daardoor je zorgen maakt over dat je rond komt in de vakantie zelf.

GossipGirlxoxo likes this.
  11. Megara

Megara Fanatiek lid

Feb 5, 2023
    1,498
    1,709
    113
    Female
    tsja zo vaak, maar ik kreeg er niks van.
    Als ze er 1 van hun vader krijgen prima, maar ik koop er gewoon geen 1.
    Ik fiets ook naar mijn werk, niet elektrisch.
    Vind heel die elektrische fietsen onzin.
    En bizar duur.. ik heb 4 kinderen.. tel maar uit.

NiVa0230 and JupitR like this.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Tja denk dat dat misschien ook wel geen probleem was geweest als ze niet al die onverwachte rekeningen had gekregen.
    Voor mij persoonlijk is vakantie ook het laatste waar ik op zou besparen trouwens en goedkoop, zou mooi zijn, maar volgens mij is niks meer goedkoop. Paar jaar geleden kon ik nog wel eens van die mooie acties vinden. Zo hebben we eens voor 60 euro 3 dagen in roompot volendam gezeten en voor 53 euro 2 nachten in een stacaravan bij Beekse Bergen. Dat zijn bedragen die je nooit meer tegenkomt.

GossipGirlxoxo likes this.
  13. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Maar je hebt dan ook weer zoveel verschillen in soorten vakanties. Als ik die prijzen zie in het topic over vakantiekosten......soms duizenden euro's :eek:. Wij gaan altijd maar 'gewoon' kamperen en waren altijd rond de 800-900 euro kwijt voor 2 weken.
    Daarnaast natuurlijk nog eens een uitstapje en we gingen dan nog wel een keertje uit eten, maar dat doen anderen ook en maakt t totale bedrag niet zo enorm. Het is niet dat we t niet hebben maar we zijn ook al zo tevreden met kamperen, we hebben het er niet voor over om persé te moeten vliegen naar een warm eiland ofzo.
    Ik hoor soms mensen die wél zo 3500-5000 euro voor een vakantie normaal vinden maar op andere momenten onverwachte kosten nauwelijks kunnen betalen. Ik snap dat niet o_O.

14. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

Oct 16, 2018
    2,811
    2,501
    113
    Female
    In corona tijd is dit weer gebleken bij ons... thuis is geen vakantie!
    Wij hebben nu een schandalig dure 14 dgn stacaravan geboekt, maar ik ga er zo van genieten, we zijn dit jaar nog niet echt weggeweest, zoveel shit gehad. Daarnaast eten moeten we daar ook net als thuis en ik koop bij de intermarche ook gewoon ijsjes voor in de stacaravan, maar zeker wel dat ik niet elke dag ga koken.

We hebben net een huis gekocht waaraan alles gedaan moet worden, dus volgend jaar zullen we ws niet op vakantie gaan, ivm aanleg tuin, misschien paar dagen met een tentje. Maar dan wonen we ook wel fantastisch misschien wil ik geen eens weg hahahaha

GossipGirlxoxo and suus1983 like this.
  15. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

Oct 16, 2018
    2,811
    2,501
    113
    Female
    Dan heb je een eigen kampeermiddel? Die zijn ook niet gratis en dan heb je ook veel spullen nodig. Natuurlijk altijd goedkoper dan een stacaravan en je doet er meerdere jaren mee. Als je die spullen niet hebt, dan is vakantie echt een stukje duurder (dat hoeft geen 3000 euro te zijn)

suus1983 likes this.
  16. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Klopt en voor 3000 zit je met 5 man in het hoogseizoen echt niet op een warm eiland met het vliegtuig.

GossipGirlxoxo and Syane like this.
  17. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Ik hoor dat dus echt nooit. Waar hoor je dat dan? In je omgeving?

18. OliJul

OliJul Actief lid

Feb 17, 2023
    346
    222
    43
    Female
  19. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Nee je hebt mazzel als je dat voor 2 personen al red.

suus1983 likes this.
  20. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

Aug 5, 2019
    2,439
    4,367
    113
    Maar je betaalt wat je uit kan geven denk ik? Ik heb mijn vakantie nu gedekt, ook al krijgen we extra rekeningen. Ik zou geen vakantie van €2000 boeken als ik niet zeker zou weten dat ik dat niet perse heb, of op dat moment wel, maar met onvoorziene kosten niet.

Neuzeke likes this.

Share This Page