Nee dat is niet wat ik bedoelde. Ik weet dat mensen dat aan vakanties uitgeven, doe ik zelf ook. Mijn punt was dat ik dan nooit hoor dat mensen de gewone rekeningen niet kunnen betalen.
Nou de vakantie zelf is waarschijnlijk gewoon betaald, maar ik denk dat het geld dat ze hadden gereserveerd als "vakantie zakgeld" zeg maar, nu minder is door de onverwachte rekeningen.
Voor dat geld redden we het niet eens om met zn 3en naar Italie te vliegen, huurauto en accomodatie voor 1 week. Helaas. Dus gaan met de auto naar Duitsland. Ik kan zoveel echt niet betalen aan de zomervakantie.
Tja dat kan, dat verandert echter helemaal niks aan de zaak natuurlijk. Achteraf is altijd makkelijk praten
Ik herken wel wat ze zegt hoor. Er zijn mensen (ik hoor het om me heen) die de prioriteiten net even anders stellen. Uiteraard kan het gebeuren dat je in jan een vakantie voor de zomer boekt, betaald, en dan tegenslag op tegenslag krijgt. Maar ik ken via via ook wel mensen die dus idd voor een paar 1000 euro gaan vliegen met het gezin en de rest van het jaar niet weten waar ze het vandaan moeten halen.
Herkenbaar. Wij hebben het niet slecht maar ook hier vliegen de rekeningen om de oren. Nieuwe laptop, apk auto en twee nieuwe voorbanden, belastinggeld wat we terug moeten betalen, een lekkage op de bovenverdieping, schoolgeld, examenreis en dan ook kleine dingen in huis die kapot gaan. Veel facturen laat ik liggen tot de uiterste betaaldatum maar vrolijk word ik er niet van.
Omg maar dat is toch ook de hel. 40 km op een dag fietsen. Ik woonde altijd dichtbij school en naar het Mbo ging ik met het Ov Mijn jongste wil ik straks ook een elektrische fiets geven als ze gaat starten op het vo Is nog geen 10 km enkele reis maar haar oudere zus heeft het altijd vervloekt Is ook een rot route langs de veilingen met hoge gebouwen en altijd waait het daar Ze krijgen er niks van maar ook niet alles hoeft een opgave te zijn
Vroeger had mn oma ook geen auto en wat dacht je van alle andere dingen als telefoon, internet, wasmachine, stofzuiger... konden ze vroeger ook allemaal zonder.
Dat soort mensen ken ik ook. Op social media bijna dagelijks foto's dat ze uit eten zijn/ stappen/ aan de cocktails zitten / nachtje weg etc, maar vervolgens wel klagen dat ze €20.000(!!!) in het rood staan. Daar kan ik dus echt met mn pet niet bij. Als wij krap zouden zitten dan zouden dat soort luxe dingen en vakantie het eerste zijn waar ik op zou bezuinigingen. Maar goed, misschien makkelijk praten want wij gaan sowieso niet dagelijks buiten de deur wat eten of drinken (behalve dan op vakantie).
Oh ik hoor dat soort dingen dus nooit, maar zal vast wel bestaan denk ik. Weet je ook zeker dat er dan niet meer geld is, niet dat ze gewoon klagen dat het duur is, maar het wel kunnen betalen?
Maar op de fatbike is toch ook een helm verplicht? Quote van google op de vraag "Is de fatbike verboden?" "Ze mogen alleen worden aangeboden/verkocht als ze beschikken over een goedkeuring. Daarnaast is het verboden om zonder typegoedkeuring, zonder kenteken, zonder WA-verzekering, zonder rijbewijs en zonder het dragen van een helm met een dergelijke 'fatbike' op de openbare weg te rijden; de politie handhaaft deze regels."
Ik ken ook zo mensen en weet zeker dat er niet meer is. Gewoon mensen die niet voldoende nadenken over wat ze uitgeven en op welke moment. Leningen en visa aankopen zijn bij hen de normaalse zaak van de wereld.
Ja soms heb je ook gewoon dat alles tegelijk komt. Héél vervelend. Hier ook de schutting kapot gewaaid, 2x grafische rekenmachine, nieuw rijbewijs en nieuw paspoort nodig, helaas ook een lekkage (nog geen idee wat dat gaat kosten pff), koffiemachine stuk, wasmachine stuk (net een half jaar oud, dus neem aan niet voor onze rekening) etc etc. Soms komt alles tegelijk.
Hier is bij geldproblemen de vakantie echt het eerste dat sneuvelt, maar we gaan vaak in de zomer wel naar familie en logeren dan daar - dat is ook wel even vakantie, en qua accommodatie dus geen kosten. Los daarvan vermaken wij ons thuis ook heel goed en is er altijd wel iets te doen, waardoor het dan na de vakantie weer heerlijk op orde is - lekkere frisse start
Ja dat is het vooral dat alles tegelijk komt. Komt er iedere 1/2 maanden iets dan is het ook niet leuk maar dan blijft het overzichtelijk. Nu heb je bij iedere tegenvaller direct zoiets van o jee wat gaat dit nu weer kosten. Het beste gevoel is wel wanneer je alles dan uiteindelijk weer heb kunnen betalen door soms iets te laten of een andere uitgave uit te stellen.
Nee ze mogen Max 25 km per uur gaan, de accu mag een maximaal vermogen hebben en ze mogen geen gashendel hebben. Anders vallen ze onder de keuring met kenteken en rijbewijs + verzekering en dan is het een electrische snorfiets. Wij hebben speciaal de knaap erop uitgezocht. Info anwb. edit. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/fiets/vraag-en-antwoord/welke-regels-gelden-voor-mijn-elektrische-fiets-e-bike