rekeningen...

Discussie in 'De lounge' gestart door soepstengel, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sensea

Sensea Niet meer actief

loetje@ als het jou lukt om een betaalrekening erbij te krijgen wil je me dan vertellen hoe je dat gedaan hebt? zoals ik al schreef ben ik er alvoor weg geweest maar het lukte niet omdat ik er niet de hoofdrekening van wilde maken. ik ben dus benieuwd langs welke weg jij het gaat doen zodat ik dat eventueel ook kan.

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Scheelt wss per bank? Als het goed is kan ik bij mijn bank (de ABN AMRO) mijn rekeningen overzetten naar een privépakket en mag ik daarin maximaal 4 betaalrekeningen openen. Maargoed, dat weet ik dus niet zeker...Zodra ik ben geweest, laat ik het even weten;)

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

je blijft bij dezelfde bank? ja, dat is misschien handiger dan, ik vrees dat wij hier ook niet onderuit gaan komen.

ik wilde juist een andere bank omdat je tegenwoordig zoveel shit van die banken hoort. ik dacht als ik dan meerdere paarden heb kan ik me op tijd indekken.

4. Bri

Bri Niet meer actief

@blup: zolang je minder dan 100.000 euro aan tegoeden hebt, hoef je je over de banken echt geen zorgen te maken.

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij hebben 3 betaalrekeningen (1 zakelijke en 2 prive) en 2 spaarrekeningen, 1 prive voor ons en 1 voor onze dochter.
    Had voorheen nog een eigen spaarrekening maar die heb ik opgezegd een aantal jaren geleden. We zijn beide gemachtigd over alle rekeningen.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb je reactie nog eens nagelezen en snap nu wat je bedoelt. Jij wilt dus een rekening openen bij een andere bank begrijp ik? Tja, toch evengoed vreemd dat dat niet kan. Ookal stort je er mss maar 500 euro per maand op, dan kan hij evengoed toch tellen als hoofdrekening? Vreemd...

En ik blijf inderdaad gewoon bij mijn eigen bank. Elke instelling heeft wel wat en ik vind het gewoon vèèl te veel gedoe om bij verschillende banken rekenening te hebben lopen...En ik heb inderdaad geen noemenswaardige tegoeden die direct gevaar lopen bij problemen bij deze bank...

7. tulip

tulip Niet meer actief

hier exact hetzelfde:D

8. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    wij hebben een betaalrekening waar het salaris van mijn man op komt, daar gaan alle rekeningen af..
    wij hebben een betaalrekening waar belastinggeld op word gestort, daar doe ik boodschappen, kleding, kadootjes van kopen.
    daar word ook het vakantiegeld van mijn man op gestort, dus daar betalen we ook de vakantie van.

we hebben een spaarrekening, maar die loopt nu ik niet werk niet meer zo op..
    (voor onze kinderen sparen we ook op hun rekening elke maand een vast bedrag)

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Wij hebben 2 betaal en 2 spaarrekeningen.
    Op 1 rekening komt mijn loon binnen, zo ook de belastingteruggave voor het huis, kinderopvang.
    Van deze rekening betalen wij alle rekeningen en sparen wij voor de kids (op de spaarreking die aan deze betaalrekening is gekoppeld)

Op de andere betaalrekening komt mijn mans loon binnen. Hiervan doen wij de boodschappen, benzine, treinkosten, kleding en alle leuke dingen. Daarnaast sparen we van dit loon op de spaarrekeking die hieraan gekoppeld is.

Grote jaarlijkse rekeningen hebben wij niet. Gemeentelijke belastingen en waterschap betalen we in termijnen.

10. caroline16

caroline16 Niet meer actief

wij hebben allebei een eigen rekening waar ons geld op komt en de dingen die we allebei betalen vanaf gaan.. en we hebben gezamenlijk een boodschappen rekening, daar maak ik elke maand het boodschappen geld naar over..
    verder hebben we een gezamenlijke spaarrekening en een spaarrekening voor Soraya..

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij hebben 2 rekeningen, van de 1 gaan de vaste lasten en van de andere doen we boodschappen enz.Verder hebben we nog een spaarrekening.

12. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    We hebben 2 rekeningen 1 tje waar alles van betaald word en 1 spaar rekening ik regel alle financiën en we doen alles samen. Ik spaar voor de vakanties soms gaan we tussendoor nog weekend weg maar dat verschilt per jaar.

13. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0

bedankt allemaal voor julie reacties!!

zoals bovenstaande bedoelde ik! lijkt me heel handig!
    schrijven jullie het bedrag automatisch over op de 24ste ofzo?
    of gewoon vanaf de 1ste van de maand?
    en gaat daar dan ook maandelijks een deel van de gemeentelijke belastingen op, mocht je die in 1 keer betalen?

ik ga ook eens informeren of het mogelijk is om die gemeentelijke belastingen maandelijks te betalen!

14. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Wij ook. Rond de €68 per maand! :D

Deel Deze Pagina