Heb 10 jaar gerookt altijd spierwitte tanden gehad, nu ben ik inmiddels 17 weken gestopt met roken en mijn tanden worden geler en geler. Ik poets standaard 2x daags met Elmex, ook al een keer whitening geprobeerd nou helpt geen zak. Frisdrank drink ik met een rietje enzovoort. Hoe kan dit en vooral wat doe ik eraan buiten bleken om?
Ik gebruik tandpasta van pearl drops koffie en thee, je hebt er ook een voor rokers geloof ik. Anders zou je ook andere whitening tandpasta kunnen gebruiken. Hier helpt dat iig voldoende. Maar goed, ik rook al 1o jaar niet meer.
drink je veel thee/koffie/wijn? als het aanslag is kan je je tanden bij de tandarts laten polijsten. je hebt ook speciale borsteltjes voor de electrische tandenborstels die een beetje polijsten. (poets je al electrisch? is sowieso veel beter!) verder helpen al die whitening producten uit de winkel niet/nauwelijks.. als je ze ECHT weer wit wil zal je toch moeten bleken.
whiting tandpasta raden ze aan om maar een korte periode te gebruiken anders kan het glazuur aangetast worden.ik geloof dat je ook moet opletten met koffie en thee. Ik zou naar de tandarts bellen voor een goed advies, succes!!
Wij hebben tandpasta speciaal voor rokerstanden uit Duitsland. Deze helpt erg goed. Hij is in Nederland ook te verkrijgen. Zal straks thuis ff voor je kijken hoe hij heet als je wilt?
Dit inderdaad! Ik heb altijd met Whitening tandpasta gepoetst en nu is mijn glazuur eraan. Schijnt ook niet meer terug te komen ..
2 lepels baking soda in een kommetje en dan vers geperste citroen sap erbij. door elkaar heen mengen tot een soort papje 1 keer per week met een tandenborstel over de tanden heen. (Tip van Docter Oz, en vele mensen zeggen dat het ook echt werkt) ( Baking soda vind je bij de Toko, buitenlandse winkels)
ohh alsjeblieft doe dit niet.. zo slecht voor je glazuur! dokter Oz weet echt niet waar hij het over heeft wat dit betreft..
Uit een rietje drinken is erg slecht voor voortanden. Zou hier mee stoppen. Bij kinderen kunnen voortanden hier van wegrotten omdat ze zo vatbaar zijn. Ook kan het zijn dat je juist door wit makende tandpasta je glazuur is aangetast en het nu dus kleurstof opneemt ipv afstoot
Werkt polijsten echt? Ik heb de electrische tandenborstel van Philips diamondclean. Die heeft ook de opties polijsten en whitening... Ik heb hem nu altijd op whitening staan maar ik ga dan ook eens polijsten proberen.. Ga het ook bij de tandarts vragen! Ik heb daar vorig jaar professioneel me tanden laten bleken en hier zijn ze nu ook gelig geworden..
Jeetje... Geen whitening tandpasta, geen koffie/thee/frisdrank, niet roken, niet met citroensap en baking soda, niet bleken, elektrisch poetsen en niet met een normale tandenborstel, niet met een rietje drinken, ook niet direct na het overgeven je tanden poetsen en niet dit en niet dat. De tanden van tegenwoordig kunnen ook niks hebben! Ik doe gewoon wat ik wil en als mijn tanden kanariegeel worden (tot nu toe nog niks in die trant), laat ik ze wel bleken door een professional...
inderdaad! en sinds november 2012 mag de tandpasta nog maar 0,1% whitening ofzo bevatten en bleekt geen hol, allemaal nep dus.. vroeger bleekte ze de tanden ook met 12% of zelfs 30%, nu mag je nog maar met maximaal 6% peroxide bleken en mogen het alleen tandartsen ipv ook mondhygienisten... je tanden krijg je dan alleen nog wit met geïmporteerde dingen zoals crest white strips, of bleken met een bleeksetje van de tandarts of bleken in de praktijk wat 1 uur duurt, de rest is onzin Mondhygiënepraktijk De Ronde Venen | Bleken