Ik hebiets op marktplaats gezet en iemand heeft intresse Is het verstandig dat ik mijn rekeningnummer doorgeef? Heb dit eigelijk nog nooit gedaan. En het gaat maar om een paar euro en het pakketje verzend ik dan per post (past door brievenbus) Doen jullie dit zomaar?
Hoe wil je anders dat ze gaan betalen Ja natuurlijk kun je dat gerust doorgeven, ze kunnen alleen geld overmaken, meer niet.
je kan het met een gerust hard door geven zolang ze je pincode niet heeft kan ze er voor de rest niks mee
Haha ja daarhad ik niet over nagedacht! En vind het toch wel eng Ze kunnen verder niks met mijn rekeningnummer en tenaamstelling? (normaal als ik iets op mp zette, werd het opgehaald)
anders kan ze moeilijk overmaken niet? heel normaal met alleen een rekeningnr. en naam, kunnen ze alleen iets erop storten..
Anders mag je die van mij gerust geven ( kan geen kwaad ze kunnen er verder niks mee behalve geld op storten)
Nee natuurlijk kunnen ze er niets mee, voor al je bankzaken heb je toch of een pincode nodig of je handtekening of je code voor internetbankieren... Het enige wat je nooit moet doen is je creditcardnummer + naam doorgeven, maar je bankrekeningnummer kan echt 0,0 kwaad.
Ik ben er ook altijd een beetje huiverig voor In het verleden hoorde je nog wel eens dat mensen bij postorderbedrijven zoals wehkamp en neckermann gingen bestellen met jou rekeningnummer en hun adres Dan werd het dus afgeschreven bij jou, maar bezorgd bij een ander (tijdelijk) adres van diegene Is nog vaak voorgekomen ( vaak in programma's geweest) weet niet of het nu nog zo makkelijk gaat
Ja omdat dit eigelijk in een grote partij was maar diegene niet alles wilde en dus per mail me rek nr vroeg. Ik had er niet aan gedacht en op gerekend. Daantje, ja precies