Binnen paar seconden enorme wespenplaag in tuin!?

Discussie in 'De lounge' gestart door Manana, 13 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Weten jullie misschien waar dit vandaan komt? Wij waren net lekker in de tuin aan het genieten van het weer. Ineens out of no where ontstond er een enorme wespenplaag. Echt honderden tegelijk :eek: we kwamen net op tijd weg, maar nu zien en horen we ze tegen het raam en deur knallen. Alsof het hagelt buiten :confused: WTF is dit en waar komen ze ineens vandaan ???

Ik durf mijn huis niet meer uit :cry:

Ze lijken over de schutting te komen, maar volgens mij waren de buren niet in hun tuin net...

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    De horror!:cry:

3. Lavita

Lavita Bekend lid

23 aug 2016
    909
    953
    93
    Lijkt wel alsof iemand ergens een wespennest verstoord heeft en de zwerm bij jullie in de tuin is beland.

4. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Jakkes :eek: Alle ramen goed dicht??? Ik zou de buren waarschuwen, het even aankijken en anders een ongediertebestrijder oid bellen. Naar buiten gaan lijkt me doodeng.

5. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Zeker weten dat het wespen zijn en geen bijen zwerm? In geval van het laatste is een imker erg bij als je belt

6. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    brrr wat angstig!!
    Zijn ze nu alweer weg?

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Yup. Dan zit er ergens een nest. Ik stond jaren geleden op het punt om de hond de tuin in te laten. Ik was even daarvoor zelf in de tuin geweest. Niks aan de hand.
    Ik wil de deur open doen en hoor een gezoem:eek:
    Het zag echt zwart van de wespen/bijen.
    We hebben toen een imker erbij geroepen en het bleek dat er ergens een nest zat waar de kolonie zich net in ging vestigen (of zoiets,)
    Ik vond het allemaal iig doodeng.

8. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Daar zou ik ook niet blij van worden. Misschien een nest in de spouwmuur en bij het openen van de deur dat ze gestoord werden?

9. Salentein

Salentein Niet meer actief

Nest! Wij hebben dit recent gehad! Bleek er een wespennest onder de schutting te zitten. Was heel klein maar goed voor 100 of meer wespen. Hebben we weg laten halen door een prof

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Och jeetje! Zitten ze er nog? :eek:

11. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Oh sorry dames, de kleine meid is erg onrustig vandaag. Had mijn handen vol aan haar....

Na een half uurtje waren ze weer weg. Het waren zeker wespen! Een goed idee om de buren te waarschuwen. Misschien dat zij ergens een nest hebben.

Ik vond het echt heel griezelig :confused: Ben nu niet thuis, maar ga morgen eens voor de zekerheid ook onder de schutting kijken.

Brrrrr wat een enge beesten zijn het :confused:

Madelie vindt dit leuk.
  12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.980
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben dit ooit gehad met bijen. Imker kwam er niet voor, omdat het een rondzwervend bijenvolk was. Die slapen een paar nachten achter elkaar op dezelfde plek. Na een dag of wat zie je ze niet meer.
    Ik vond het de eerste keer inderdaad doodeng! Was net op tijd binnen. Maar de dagen erna (omdat we het toen wisten) vond ik het ook wel gaaf om te zien, hoe ze 's ochtends wegvlogen en 's avonds weer terugkwamen. Maar ik was blij toen ze niet meer terugkwamen.

Ik zou het even aankijken. Misschien is het bij jullie ook wel zo'n rondreizende zwerm. Als je over een week nog last hebt, kun je alsnog wel een bestrijder bellen.

Manana en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Jammer genoeg waren het geen bijen. Maar ze zijn niet meer teruggekomen (GELUKKIG!)

14. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ik heb eens in de herfst kastanjes gezocht met een vriendinnetje. Onder een grote bol langs de kant zat dus een nest  we zijn allebei vaak gestoken toen, zaten in onze kleren. Horror nog de bibbers als ik er aan denk. Dus misch iets verplaatst waar ze onder zaten?

15. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    OMG WAT ERGGGG:eek::eek::eek:

Volgens mijn man is er niks verplaatst of aangeraakt oid. We hebben onze tuin ook eens goed bekeken en niets kunnen vinden. Waarschijnlijk kwam het bij een van de buren vandaan. We hebben het in de groepsapp gemeld bij de buren, maar verder geen bericht hierover gehad....

Deel Deze Pagina