Ik weet het antwoord, maar ik ben het er niet mee eens. De uitleg klopt niet. ( ik heb even gegoogeld)
Omdat volgens Bosi333 je die mensen ook kunt passeren als hún naar Henegouwen lopen. Dan kun je ze dus ook tegen komen zeg maar.
ja, dat moet je me straks toch even uitleggen dan ! Ik geloof toen ik het las het wel logisch vond, maar goed, kan het ook fout hebben !
Dat is denk ik inderdaad een kwestie van perceptie. Ik kom ook mensen op de weg tegen, als ik op de snelweg rijd. Die gaan ook allemaal dezelfde kant op. Maar inderdaad, je kunt het van beide kanten bekijken.
ja, dat is ook zo, ik bedoel als ik iemand voorbij ben gefiets zeg ik ook dat ik die ben tegengekomen. ! Het is net hoe je het ziet, het kan allebij !
Als je het iets anders opschrijft staat er dit: Ik was op weg naar Henegouwen en kwam een man met 7 vrouwen tegen. Dus ik ga naar Henegouwen en die man met 7 vrouwen de andere kant op. Tevens: Iemand tegen komen is ook wel, iemand tegemoet komen, dus face to face. Als je iemand passeert, kom je iemand achterop, dus buik aan kont zeg maar.