hoi heb ff jullie hulp nodig, krijg net een raadsel te horen ik kom er niet uit kijk: 3 mannen gingen naareen hotel ze betalen 30 euro dus 10 euro de man later komt de manager erachter dat ze 5euro korting hadden de manager gaat met 5 euro naar hun kamer enzat te denken, hoe deel ik 5 euro door 3, hij dacht ik geef ze ieder een euro terug en 2 euro steek ik in mijn zak. dus ieder betaald 9 euro, 10-1 = 9 9 keer 3 is 27 en hij steekt 2 euro in zijn zak waar is die 1 euro? ik weet het antwoord dus niet..
Je moet het anders zien. Eerst hebben de meisjes samen 30 euro, hotel 0 euro en die man ook 0. Daarna meisjes 0 euro, hotel 30 en man 0 Daarna meisjes 0 euro, hotel 25 en man 5 Daarna meisjes 0 euro, hotel 25 en man 2 euro + 3 euro Daarna meisjes 3 euro, hotel 25 en man 2
Lastig.. Ik zou zeggen.. ze moeten 30 euro betalen.. krijgen 5 euro korting, moeten dus 25 betalen.. krijgen ieder een euro terug is dus 28 en hij heeft de 2 euro.. Maar, zoals hierboven beschreven, tjaa dan mist die ene euro.. Denk nog even na..
Je moet naar beneden tellen, de kamer kost met 5 euro korting 25 euro. 27 euro die hun betalen min 2 euro in zijn zak is 25 euro totaal voor de kamer.
Mijn man is het met Dinh eens maar ik snap het nog steeds niet echt maar dat kan ook aan het tijdstip liggen.
ja idd whahaha pfff echt een hersenkraker, ik kwam dr maar niet uit.. Want alsje naar boven telt klopt die totaal niet want de mannen weten niet dat ze 5 euro korting krijgen hahaha Maar hij is wel leuk
Ik moet opbiechten dat mijn antwoord van mijn man kwam die op de bank zit en het meteen door had. Ik snapte er ook niks van hoor en zat ook naar die 30 te tellen ipv naar de 25 te tellen!
Die twee euro die hij in zijn zak steekt doet er niet toe, al was het 5, 10 of 100 euro wat ie in zijn zak hield. Je moet juist die 3 euro korting bij die 27 euro tellen. Snap je het nog? Beetje lastig uitleggen op "papier"..
@Macy huh ja maardan krijgen ze maar 3euro korting terwijl ze 5 horen te krijgen dusdan klopt het niet ook niet als je die 2er bij telt
Wat ik nog het leukste raadsel vind is hoe die mannen ineens meisjes geworden zijn... Of was dat de reden dat ze in dat hotel zaten...
huh? het klopt toch gewoon? Ik snap niet wat er niet te snappen valt? Er mist nergens een euro. Ze betalen 30 euro - 5 euro = 25 euro + die 2 euro die die man in zijn zak steekt is 27 euro. 3 x 9 = 27 euro.
Als je het voor je ziet snap je het misschien beter: De hoteleigenaar gaat met twee tientjes, een vijfje en 5 losse eurostukken terug naar de mannen. (Hij had immers die 30 euro al van ze gehad) Hij geeft elke man een losse euro en deelt dus 3 losse eurostukken uit. De overige twee losse euro's stopt de hotel eigenaar in z'n broekzak bij de twee tientjes en het vijfje wat ie nog in z'n zak had. Hij heeft nu 27 euro in z'n broekzak zitten. Dus 27 euro in zijn zak en de 3 losse euro's liggen bij de mannen. Dat blijft bij elkaar 30 euro. De kamer zou 25 euro moeten kosten, hij rekent er 27 voor (steekt er twee terug in zijn zak). 25 Euro voor de kamer plus de 2 euro aan niet gegeven korting is 27 euro. De mannen hebben uiteindelijk 3 x 9 = 27 euro betaald. En dat heeft de hoteleigenaar dus ook in zijn zak. De 3 losse euro's liggen bij de mannen op de kamer Het is een instinkertje omdat je verkeerd gaat rekenen...beetje balletje, balletje maar dan met cijfers
Zie dat het antwoord al gegeven is Gelukkig had ik hem gelijk door, haha Leuk zulke raadsels. Gr MB2005.