ik heb het vooringevulde formulier voor belastingaangifte gedownload en nu staat daar mijn studielening als aftrekpost. van 2002 tot 2006. Weet iemand wat dit is en of dit klopt? gaat om een leuk centje, heb geen zin om later te moeten terugbetalen
ik lees ook even mee.. Heb ook het formulier gedownload maar bij mij staat dat er niet.. nu gaat het ook maar om 1 jaar studielening..
Kun je dat niet alleen opgeven als je ook veel box 3 inkomsten hebt? Volgens mij mag je je schulden namelijk in mindering brengen op je box 3 inkomsten (veel spaargeld, aandelen etc).
@ rosao, dat hebben we niet. Vindt het zo raar dat het ingevuld is namelijk. Baal ervan dat ik vandaag niet thuis eas om te kunnen bellen
Naar mijn idee kun je niets met je studieschuld bij de aangifte. Als je een hypotheek afsluit telt hij ook niet mee gelukkig maar haha! En je hebt door een studieschuld ook geen bkr registratie.
nee niet als aftrekpost, had wel leuk geweest wel typisch dat ie al ingevuld is. is het een gewone lening bij de ib groep?
Bij mij was de (behoorlijke) studieschuld niet ingevuld bij de aangifte. Maar wij hebben dan ook geen spaargeld of aandelen, maar jij/jullie ook niet schrijf je? Geen idee, misschien voor de zekerheid toch even navragen bij de bd?
Dit heeft te maken met je prestatiebeurs. In het aangifte programma kan je meer hierover lezen, en anders op de site van de belastingdienst. Maximum aftrek studiekosten