Bruiloft; hoeveel geven en naam erbij?

Discussion in 'De lounge' started by Feetjes, Mar 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

Aug 20, 2010
    1,298
    18
    38
    Wij hebben binnenkort een bruiloft van onze buren/vrienden. We kennen ze nog niet zo lang, ik ga elke week sporten met haar sinds een aantal weken en we hebben nu zo'n 3 keer samen afgesproken (met mannen en kids). We zijn uitgenodigd voor het feest 's avonds.

Hoeveel is een gangbaar bedrag om te geven en is het gebruikelijk om je naam op het kaartje erbij te zetten? Ik ben nog een beetje een trouwleek :)

2. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    je bent alleen s avonds uitgenodigd en kent ze nog niet zo lang... dan zou ik denk ik 20 euro doen. Voor vaste vrienden doen wij 50 euro en als we daggasten zijn 100 euro.
    En het is idd gebruikelijk om een kaartje met je naam erbij te doen.

3. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

Oct 10, 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Ik zou een eurootje of 20/25 doen. En wel de naam op de kaart erbij, je kunt er eventueel nog een leuke persoonlijke boodschap opzetten, dat vonden wij heel leuk toen we de enveloppen openden!

4. Melindy

Melindy Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,078
    0
    0
    als je iemand nog niet zo lang kent is 20/25 euro een mooi bedrag.
    ik zou wel even de naam/namen op het kaartje zetten, dat is voor het bruidspaar leuk om `s avonds te zien. want geloof me, na zo'n dag weet je amper wat je van wie hebt gekregen en je krijgt stapels met kaartjes!

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik zou 25-30 euro doen met idd een kaartje erbij

6. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

Nov 4, 2009
    4,805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    Tussen de 20 en 30 euro. kaartje met naam erbij, vind het anders wel een beetje onpersonlijk.

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik zou toch wel 30 euro geven en indd een kaartje met naam erbij.

8. Jel

Jel Niet meer actief

Ik zou ook rond de 25-30 euro geven en dan een leuk kaartje erbij doen met een leuke boodschap erop + afzender.

9. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,047
    46
    48
    friesland
    Ik vind dat altijd lastig hoor, ik zou ook voor de 20 tot 25 euro gaan.

10. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik gaf altijd voor zulke mensen 25 euro. plus iets handgemaakt, nu heb ik veel hobbys en ben daar handig id, qua kosten zat iets handgemaakts vaak op 5 euro, dus eigelijk 30 euro, maar ik vind iets persoonlijks gemaakt voor iemand erxtra leuk, en hoor er ook altijd leuke feedback over dat ze het leuk vinden.

nu we in de schulden zitten, en hopen lijk na 10 april in de officiele schuldsanering zitten zou ik niets geven maar wel wat maken, ik zou het wel vooraf melden. het gaat er om dat je er bent toch, niet om het geld.

dus het is wel van je eigen situatie af,
    zo geven mijn ouders bv nooit minder als 50 euro, en hoe dichter het bij ze komt hoe meer ze geven, maar die kunnen het dus ook prima missen zeg maar.

tis dus echt persoonlijk,

11. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja lastig he, wij hebben er straks ook 1 alleen wel met familie maar die we alleen zien met oma's verjaardag en met kerst als we als familie bij elkaar zitten en thats it....zit ookal te denken.

12. iMama

iMama Actief lid

Oct 21, 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    25 max. 30€. En als je liever geen geld geeft kan je natuurlijk ook gewoon zo'n belevenisbon van de Hema geven.

13. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Inderdaad een kaartje met namen en ik zou 25 euro erbij doen.

14. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    25,00 euro

zit je altijd goed

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Wij kregen van daggasten en beste vrienden zo n 20 a 50 euro. Idd in een kaart met naam.

Kreeg ook een tientje van een daggast hihi..

Niemand kan in de portomonee van een ander kijken. Dus doe wat je zou willen geven en wat je kan missen.

Ik zou idd euro of 20 geven.

16. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Als je ze pas zo kort kent zou ik ook voor 25,- gaan. Voor vrienden kenissen is het voor een bruiloft 50,-.

17. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

Aug 20, 2010
    1,298
    18
    38
    Bedankt voor jullie tips en ideeën! We hebben gekozen voor 30 euro.

18. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

Dec 15, 2011
    2,166
    1
    0
    Ik zou 20 genoeg vinden,maar is heel persoonljk.

Je kan inderdaad niet in iemands portemonee kijken. Zaten flinke verschillen tussen op de bruiloft. En ja, wel je naam erbij hoor, dat wil je zeker weten!

Ik weet het allemaal niet meer wie wat gaf. Alleen van mijn vriendinnetje. Ik gaf haar € 50,- en was geen daggast. Zij was wel daggast bij mij en gaf mij € 17,50. Tja, zo gaat dat nu eenmaal. Ik zou nu ook geen € 50 meer kunnen geven. Alhoewel ik dat wel zou doen als we daggast waren..

19. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik zou zeker een kaartje doen met je naam. Het is tijdens die dag zo hectisch dat je als bruidspaar echt niet meer weet wat je van wie krijgt. Daarom is het superleuk samen met je nieuwbakken man na de bruiloft de kaartjes te lezen en geld te tellen.

Ik zou max. 25 euro doen. Je moet verder gewoon kijken wat je kwijt kunt.

Share This Page