Kinderfeestjes steeds grootser en duurder?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik zag vandaag op MTV een programma en dit keer ging het over iemand die kinderfeestjes organiseert. Heel leuk zag het eruit (hawaifeest).
    Toen begon ze over een champagnetafel en badjassen voor een spa feestje. Toen gingen de wenkbrauwen wel wat omhoog. Het lijkt soms wel of feesten steeds duurder moeten zijn en of kinderen al die volwassen dingen moeten doen (spafeest:()
    Het was ook een duur feest.

Waar zijn de feestjes van vroeger gebleven? snoepjepik, ezeltje prik en cake versieren? Dat vonden we zo erg leuk.
    Themafeesten vind ik ook niks mis mee als er maar wat voor de fantasie van het kind overblijft (knutsel je eigen ridderzwaard bijvoorbeeld).

Ik krijg het gevoel dat feestjes steeds duurder en grootser worden gevierd.

Of zit ik fout? Zijn er hier moeders met kinderen die al naar feestjes zijn geweest of feestjes hebben gegeven? Kan het nog de ouderwetse speurtochten? Of niet? Ik hoop van wel.

2. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Volgens mij hebben ze in nederland die dure feestjes wel een beetje gehad en gaat het de laatste paar jaar steeds meer terug naar back to basic. Ik zit nog echt met die twee oudsten in een periode dat het niet gek genoeg kon zijn.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Tuurlijk kan dit nog! Ik wil zelf ook een niet te groots feest geven. Meestal vinden ze juist die dingen leuk omdat niet veel mensen dit nog doen, dus sja niemand wil onderdoen voor een ander, daar zit t m vooral in.

4. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Afgelopen juni is mijn dochter 5 geworden en we hebben het 1e kinderfeestje gevierd... Begonnen met kadootjes geven en uitpakken, daarna cake versieren met slagroom etc. daarna spelletjes gedaan, koekhappen, blikgooien, spijkerpoepen stoelendans en minidisco als afsluiting... Ze hebben allemaal genoten en heel veel lol gehad!

5. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mtv geeft niet echt een realistisch beeld af van het dagelijks leven. Ik vind het soms ook een beetje overdreven maar wie ben ik om te oordelen? Het ene kind is gek op make upjes ed en dan is zn spadag wel leuk. De ander vind er niks aan ;) Ik heb de leukste herinneringen aan mijn bioscoopfeestje (= duur) en aan mijn feestje in het bos (= goedkoop gingen daar cupcakes versieren op een picknickkleed en daarna waterbalonnen gevecht en lekker spelen) zegt echt niks denk ik qua prijs!

6. Ellen291982

Dat denk ik ook.

Blij dat het nog wel kan.

7. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Mijn oudste zoontje heeft nu een paar feestjes gehad en daar was het gelukkig nog allemaal ouderwets klein. Iets knutselen, leuke spelletjes (grabbelton, koekhappen, stoelendans etc) en wat lekkers te eten. Hij vond het helemaal geweldig.

Als hij straks zijn eerste feestje geeft dan hou ik het ook zo lekker eenvoudig. Kinderen vinden dat toch het allerleukst.

8. Ellen291982

haha nee dat weet ik. Er zijn natuurlijk wel mensen die alles zo uitgebreid doen. Moet iedereen ook zelf weten natuurlijk, vind het alleen wel jammer persoonlijk.

9. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik ben het helemaal met je eens.
    De leuke kinderfeestjes van vroeger lijken verleden tijd.
    Wij deden koekhappen, gewoon van die gezellige oud Hollandse spelletjes.
    En lekker in een speeltuintje ravotten en daarna lekker frietjes eten.

Tegenwoordig gaan ze naar dure indoorspeeltuinen.
    Vandaag had een meisje hier in de straat ook een kinderfeestje en toen zijn ze gewoon naar toverland geweest, en daarna nog naar Mac Donalds.

En weet je wat het leukste van alles is, kinderen maak je veel blijer met gewone normale kinderfeestjes zonder al die poespas erbij.

10. Ellen291982

Heerlijk!

Vanaf welke leeftijd werd hij uitgenodigd. Een vriendin van me heeft een zoontje en die was 4 toen hij zijn eerste uitnodiging had gehad.

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Nou, hier wordt het 1e feestje van mijn dochter ook cakejesversieren ofzo met een paar kindjes uit haar klas/de buurt.

12. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Hier misschien heel saai maar ik heb het dit jaar gewoon lekker thuis gedaan, we hebben spelletjes gedaan, cakejes gemaakt, disco gemaakt, stoelendans gedaan, buiten schat gezocht ( we hadden piraten thema ) Heb zelf van papier mache een pinata gemaakt die ze kapot konden slaan, ze mochten verkleed komen etc etc ...

Ik doe kindjes uit nodigen naar leeftijd, dus dit jaar werd hij 5 dus mocht hij max 5 kindjes uitnodigen.

Kinderen waren allemaal voldaan en vonden het super en hadden geen zin om naar huis te gaan :D Daar doen we het toch voor ?

Dure feestjes willen echt niet altijd zeggen dat de feestjes dan leuker zijn ( vind ik )

13. Ellen291982

Dat denk ik ook echt.

Lekker duur feestje. Waren ze met veel kinderen?

14. Ellen291982

Wat vinden jullie zelf een goede leeftijd om een feestje te geven voor het eerst?

15. kippiekip

5 jaar ...

16. Ellen291982

Helemaal mee eens.
    Saai? juist niet zeg vind ik. Klinkt voor mij als een heel leuk kinderfeestje.

Weet je een thema vind ik ook erg leuk. Dat je daaromheen leuke spelletjes verzint voor thuis of het bos met lekker weer.

17. Triskele

Triskele Niet meer actief

JA MTV is niet echt een goed beeld he van het algemene leven hihi, ik zie hier niemand in de buurt dat doen hoort haha, het is juist hier allemaal megakrent, niet meer als 5 kindjes, gewoon thuis, stukje taart wat spelen in de tuin and that is it.

Hier gaan we het iets groter maar wel simpel houden, heel de klas mag komen (15 kindjes ongeveer) huren de gymzaal af 3 uurtjes voor 37,50, wat drinken, eten, taart, ze hebben daar een apenkooi misschien nog een spel erbij en that is it.

18. kippiekip

Precies, wij hadden het thema piraten verzonnen, had bij be bartsmit van die speelgoedcenten gekocht en deze laten verstoppen door mijn man in de speeltuin hier tegen over, toen de kids klaar waren met hun piraten cakejes zijn we naar buiten gegaan en zijn ze gaan zoeken, nou die ogen hhahahah we hadden er hele verhalen bij verzonnen en de fantasie was geweldig, een buurman schreeuwde zo af en toe wat uit het raam ( op de manier van een piraat ;) ) Nou GEWELDIG hahahah :D Volgend jaar weer hoor, veel leuker dan al die dure pretparken enzo...

19. Ellen291982

Net als dat sweet sixteen ook zo lekker realistisch haha!:D
    was een nederlandse vrouw die dit in Nederland doet en het loopt goed. Blijkbaar zijn er toch veel ouders die dit doen.

Dat is ook een leuk idee. Zijn ze lekker sportief bezig. Apenkooien was altijd zo leuk. Feest als we dat mochten doen. Vind ik ook zeker nog vallen onder de leuke kinderfeestjes:)

20. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow ik herinner me net mijn coladisco feestje! Was
    Zo gaaf mijn moeder had de woonkamer volledig verduisterd en wat van die discoballen kunnen lenen van andere moeders (je weet die ronddraaiende die op stroom werken) lekker de spice girls op hard en chips en cola. Volgens mij ook nog een paar potjes twister gespeeld.

Deel Deze Pagina