Mijn dochter wil altijd meteen na het slapen eten. Ook al is dit 2,5 uur na de vorige voeding, soms nog eerder. Bij een kort slaapje is het dus heel snel. het lukt me nog niet echt om het te rekken..... Ze blijft huilen en als het wel lukt, is ze na de voeding alweer moe en wil naar bed, resultaat: 1,5 uur slapen en dus weer 2 uur na de vorige voeding wakker..... Ik zou wel meteen kunnen geven, maar dan kom ik dus op een fles extra uit per dag en ze krijgt nu 5 keer 180+6 Iemand tips?
Ben ik blij dat ik bv geef zeg! Lekker op verzoek. Ik weet niet hoe dat zit met fv, maar is er niet de mogelijkheid om het over meer flessen te verdelen? Lijkt me ook zo sneu als je kindje honger heeft en je kan/mag niets geven. Succes ermee
ik ben juist aan het afbouwen van bv naar fv. Het 'probleem' is dat ze nu meestal 5 voedingen krijgt, en als ze dus eerder komt, en dus 6 voedingen heeft, zou ze te veel krijgen. Meer flessen geven is ook lastig, omdat ze soms alsnog op 5 voedingen uitkomt en dan dus weer te weinig zou krijgen hahaha. Ja wat dat betreft is bv veel fijner
Toen ik van bv overging op fv ben ik ook op verzoek blijven voeden. Zolang ik maar niet over die liter per dag kwam, maakte het me niet zoveel uit. Ze kreeg meerdere flessen maar met minder inhoud. Dat werkte prima.
Misschien heeft ze wel zuigbehoefte? dus kan je een speentje proberen, dat wil hier nog wel eens helpen. Wandelen in de wandelwagen misschien valt ze dan weer is slaap? En als dat allemaal niet werkt kan je ook het CB om advies vragen. Helpt het ook niet om ipv gelijk een voeding eerst een flesje water te geven? Dat vult ook iets en kan helemaal geen kwaad dit heb ik ook een tijdje gedaan. Misschien kan je het op die manier wat langer uitstellen?
En hoeveel water kan je dan geven in een fles? Ik merk namelijk dat als ik een fles melk geef, en ik haal hem er bijvoorbeeld uit na 100 cc gedronken te hebben... dan wil ze nog meer. En... kom je dan met de volgende voeding dan niet weer in de 'knoop'? Ze is dan tenslotte alweer een tijdje wakker voor ze de fles krijgt, gaat dan slapen een uurtje/1,5 uur en is dan dus 2 uur na de fles alweer wakker... begint het weer opnieuw
Ik gaf dan gewoon iets van 50cc en probeerde hem dan af te leiden met een speentje daarna. En inprincipe is water zo verteerd. Ze hebben hooguit een half uurtje een verteerd gevoel en hebben daarna weer net zoveel honger. Enne is voeding voor hongerige baby's niet iets? Dat je bv ipv 5 scheppen voeding doet dat je 4 scheppen normaal doet en 2 scheppen voor hongerige baby's? ( wel moet je dan even overleggen met CB, maar die kan je daar ook even over bellen).
Kramp vanwege het overstappen misschien? Kan ook nog wel eens voor hongersignalen zorgen. Ik roep maar wat hoor, misschien heb je daar al aan gedacht.
Mijn dochtertje is nu 8 weken, ze krijgt 5 voedingen van 150 cc (5 schepjes) mocht ze een keer vroeg in de nacht komen, moet ik haar ook wel een extra voeding geven. Lees hier dat ze maximaal een liter per dag mogen drinken. Dan zou ze op 900 cc komen, als ze een extra voeding krijgt. Of is het inderdaad beter om haar een flesje te geven met minder inhoud? Wat haar gewicht betreft, mag ze totaal iets van 750 cc hebben...
Kun je haar op zo'n moment niet aanleggen? Of wil je dat helemaal niet meer? Misschien dat ze maar net even een slokje wil. Als ze gewend is aan bv op verzoek, is het voor zo'n kleintje toch lastig om ineens 5x per dag te drinken. En misschien is het mamahonger? Daarmee wil ik niet impliceren dat je haar tekort doet met de fles, hoor Maar ze heeft steeds huid op huid contact gehad met de bv, en met een flesje is dat toch anders....
Ik zou haar idd aan kunnen leggen, alleen ben ik dan bang dat ik savonds niet meer genoeg heb voor een hele voeding..... Ik merk namelijk echt dat ze op zo'n moment echt een hele voeding wil.
Mijn dochtertje is nu 8 weken, ze krijgt 5 voedingen van 150 cc (5 schepjes) mocht ze een keer vroeg in de nacht komen, moet ik haar ook wel een extra voeding geven. Lees hier dat ze maximaal een liter per dag mogen drinken. Dan zou ze op 900 cc komen, als ze een extra voeding krijgt. Of is het inderdaad beter om haar een flesje te geven met minder inhoud? Wat haar gewicht betreft, mag ze totaal iets van 750 cc hebben...
Wij geven fv en voedde (nog steeds) op verzoek. Hij heeft er zelf altijd wel een schema van gemaakt. Zielig als ze honger hebben gewoon geven hoor! Zelf gaan we ook iets eten als we honger hebben.
vruchtje, Ok dus jij geeft/ gaf ook gewoon als er maar 2,5 uur tussen zat? Maar hoe deed je dat dan zodat je niet op te veel voedingen uit kwam, of heel vroeg in de avond?
Dat regelde hij zelf eigenlijk. Ik kan me goed herinneren dat ik me daar ook altijd wel druk over maakte, maar uiteindelijk kwam hij toch gewoon uit met zijn flessen en de hoeveelheid. je zou het eens moeten durven uitproberen. Geef haar gewoon als ze erom vraagt. Misschien/waarschijnlijk zal ze dan voor de volgende fles wel later komen en er misschien in ene meer uur tussen laten. Ons kindje kan het gelukkig goed zelf aan geven. Vol is vol en dan drinkt hij gewoon niet.
Maar is 900cc niet erg veel voor een kindje van 8 weken? Geef Laurie nu 5 voedingen van 150cc en moet er ruim 4 uur tussen laten, zodat ze de laatse voeding niet al te vroeg krijgt. Vind het wel erg lastig om te bepalen wat nu het beste is. De laatste dagen is ze rond 5 uur wakker, zou haast betekenen dat ze een extra voeding moet krijgen... Hoop dat iemand tips/ adviezen heeft??
hoi Germar. Mijn zoontje is nu ruim 6 weken en krijgt 5 voedingen van 150/5. Hij krijgt zijn laatste fles om 23:00uur en slaapt dan 5 uurtjes dus is rond half 5 wakker.( sinds een paar dagen slaapt hij 5 uurtjes eerst nog maar 3 of 4) Hij heeft dan ook echt honger. Maar hij krijgt dan een klein flesje van ongeveer 60cc ( eerst gaf ik 120 maar ben aan het afbouwen). en om 6.00uur krijgt hij zijn fles van 150/5.( dus die voeding van half 5 moet je eigenlijk zien als een extra voeding) En in jou geval zou ik de laatste fles gewoon wat meer geven. Misschien is het een idee om 10cc of 20 cc meer te geven, misschien slaapt ze dan weer langer. want als ze inderdaad eerder wakker is dan is het weer tijd om op te hogen denk ik altijd maar maar dan zou ik eerst beginnen met de laatse fles, en als ze dan na een tijdje weer eerder komt dan de fles voor de laatste fles ook op hogen. Maar ik zou niet gelijk een extra voeding geven. ( en mijn CB zegt geef maar wat ze willen zolang ze maar niet over de liter komen! Is dit wel het geval dan even overleggen)
germar, daar heb ik geen idee van.... ik geef pas sinds 2 weken fv dus nooit met die leeftijd fv gegeven. vruchtje, dus jij kwam nooit op een vroeg tijdstip uit, met de laatste voeding? Daar ben ik dan steeds zo bang voor....
Snap wel dat je daar bang voor bent, maar voor hetzelfde geldt slaapt je dochtertje dan ook gewoon door tot de volgende ochtend. Ons zoontje kreeg toen hij 8 wkn oud was altijd al zijn laatste fles vrij vroeg rond 22.00 uur. Ook toen sliep hij gewoon nog door tot 7 uur. Echt probeer het eens uit wie weet regelt ze het zelf wel perfect. Wat ik ook deed is bij de laatste fles ietsjes meer geven 20 á 30cc meer. Nu krijgt ons zoontje zijn laatste fles om 20.00 uur en gaat dan naar bed en slaapt tot 7 uur volgende ochtend. Gisteravond kwamen we ook vroeger uit en kreeg hij zijn fles om 19.30. Ik dacht alweer meteen dan zal hij morgenochtend ook wel eerder komen....nou mooi niet zelfs een uurtje later. Wil dus maar uitleggen dat ze misschien ook gewoon doorslaapt als ze wel iets eerder op de avond haar laatste fles krijgt. Nou tis wel een heel lang verhaald geworden. ik hoop dat je er iets aan hebt. Oja hoeveel weegt je dochtertje nu? gr vruchtje
Ik zou geen voeding gaan rekken. Als je kindje honger heeft gewoon een flesje geven. Hier in het begin ook echt geen 3 uur ertussen. Met 8/9 weken overgestapt op voeding voor hongerige baby's en ineens zat er 4 uur tussen. Ook werd hij ineens een heel vrolijk tevreden mannetje. Je kan gewoon FV op verzoek geven, er komt vanzelf een ritme in. Maar honger hebben is gewoon zielig voor zo'n kleintje!