Hallo Allemaal ... IK heb een vraagje ?? Morgen is mijn dochtertje 7 weken oud, alleen weet ik niet goed of zij teveel voeding krijgt of te weining, omdat we de fles al verhoogd hebben wil ik even weten of t kwaad kan als ik het nog een keer gaat verhogen. Zij drinkt Nutrilon en krijgt per keer 125 cc deze gaat altijd op enkele keer bijna niet omdat ze in slaap valt, en spugen doet ze ook niet veel af en toe een klein beetje. Maar ze krijgt wel om de 3 uur eten want ze komt uitzich zelf ook snachts al vanaf het begin maar dat geeft niet. Dus als ze om de 3 uur eten krijgt, krijgt ze 8 a 9 flessen op een dag dus drinkt ze een liter voeding of soms iets meer als ze eerder dan die 3 uur kom. Is dit teveel ? Groetjes Joyce 8) Trotse Mama van Devlin (L)
Ik denk niet dat 125cc per keer te veel is, ik dacht dat mijn zoontje dat zelfs al eerder had! als het teveel was dan zou ze ook meer gaan spugen. Wel krijgt ze om de 3 uur waardoor je op 8/9 flessen uitkomt. Op zich niet erg, maar je moet wel onder de 1000 cc per dag blijven. Kom je hierboven is dat voor een keer niet erg, maar als je structureel teveel geeft zou dat slecht zijn voor de niertjes (teveel voeding/ eiwit etc). Als ze na 3 uur tijd komt weet je dan zeker dat het honger is en niet iets anders? Je zou kunnen proberen de voeding iets op te hogen en kijken of ze dan bijvoorbeeld 4 uur of 3,5 uur ertussen laat, zodat ze aan minder flessen komt en onder de 1000cc per dag komt?
Je kan ook eventueel voeding voor hongerige baby's kopen of nutriton toevoegen, zodat ze een wat verzadigder gevoel krijgt. Hoeveel weegt je kleintje?
Waarom geef je niet gewoon flesjes van 120+4 (135cc voeding)? Dat is een redelijk normale hoeveelheid voor een kindje van die leeftijd. Met een week of 8 a 9 ga je zelfs alweer langzaamaan ophogen naar de 150+5. Niet meteen alle flesjes, maar bijvoorbeeld de laatste en dan langzaamaan de andere flesjes ook, net wanneer de behoefte het hoogst is. Als je iets meer voeding per fles aanbied, zullen er ook minder voedingsmomenten komen. Vind 8 a 9 flessen voor een kindje van 7 weken veel hoor. Niet zozeer veel qua voeding (ook trouwens), maar zeker ook gewoon veel voed momenten...
Mijn zoontje krijgt nu 4x150/5 en zijn laatste fles 180/6. En is bijna net zo oud. Misschien kan je het langzaam ophogen? met minder flessen dus 7 flessen? Zo ben ik ook begonnen, en dan begin je bij de laate fles iets meer te geven waardoor ze 4 uur er tussen laat en dan zit je gauw al op 7 flessen.