Hallo allemaal, Binnenkort begin ik aan mijn derde ICSI-poging. Vandaag had ik een telefonisch consult met de arts. Tot mijn verbazing stelde de arts voor om voor het korte schema te gaan, omdat ik bij de tweede ICSI poging bijna dertig eiblaasjes had, dus tegen een overstimulatie. Nu had de arts het over een 'nieuw' medicijn voor de stimulatie, namelijk de Rekovelle. Ze vertelde ook het een en ander over AMH-waardes en dat ik bloed moet laten prikken. Ik moet wel wachten tot mijn volgende menstruatie (in maart), omdat ik eerst nog op gesprek moet met de arts volgende week en zij moet wachten op de uitslag van het bloedonderzoek. Morgen kan ik gelijk bloed laten prikken, dus nu hoop ik heel erg dat ik niet ongesteld word voordat ik op gesprek ben geweest zodat ik alsnog deze cyclus kan beginnen. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met Rekovelle en deze manier van behandelen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Ik heb bij deze ICSI poging voor de eerste keer rekovelle gebruikt. Het wordt afgestemd op je gewicht en amh waardes Bij mij had het te goed gewerkt waardoor ik toch richting overstimulstie ging Vind het wel fijn in gebruik had verder geen bijzondere bijwerkingen van
Hi, Zojuist lid geworden........ ik zag je berichtje en dacht, daar moet ik even op reageren. Ik ben vorige week gestart met de Rekovelle, korte schema. Ik moet zeggen dat het tot op heden erg goed gaat, geen bijwerkingen, goed te doen qua prikken. Erg fijn en goed bruikbaar systeem met de prikpen. Werkt voor mij heel fijn. Vanavond gaan we de tweede injectie toevoegen (weet even de naam niet meer), dus dan prik ik de komende week twee medicijnen. Ruim vier jaar geleden had ik het lange schema dus dit is wel prettiger. Vrijdagochtend voor controle echo en dan in de week van 11 februari de punctie........heel spannend, daar zie ik wel een beetje tegenop, maar goed, het moet Ik wens jou heel veel succes toe! x
Fijn om te horen dat het uiteindelijk goed is gegaan. Ik ben juist bang dat ik weinig eitjes heb straks omdat het zo wordt afgestemd op je gewicht ed. En hoe lang was je in totaal qua tijdsduur bezig?
Wat lief dat ie de tijd neemt om te reageren. Vorige week begonnen en binnenkort alweer de punctie? Wauw dat is snel. Wanneer ben je precies begonnen? Ik ben namelijk heel erg benieuwd hoeveel dagen het ongeveer kan/gaat duren. Met de gonal-f moest ik bij beide pogingen ca. 10 dagen spuiten.. Heb deze cyclus helaas niet gehaald, maar die is bij mij vrij regelmatig dus verwacht dat ik begin maart weer ongesteld wordt. Begrijp ik het dan goed dat ook weer binnen die maand de TP kan plaatsvinden?
Hi, ik ben afgelopen donderdag (31 januari 2019) begonnen met prikken, ze raden een vaste tijd aan dus ik prik elke avond om 22.00 uur, lekker op een rustig moment, daarna nog even wat drinken en dan lekker naar bed. Vanaf vandaag (4 februari) twee injecties (de Rekovelle en Fyremadel), vrijdag 8 februari melden voor een echo om te kijken hoe groot de follikels zijn en dan heb ik 10, 11 of 12 februari (dat kunnen ze nu nog niet zeggen, vrijdag hoor ik meer) de punctie. Dan drie dagen wachten en dan, als alles goed is de terugplaatsing. Dus zeg maar eind volgende week (14,15 of 16 februari) terugplaatsing. Spannend allemaal weer! Was je te laat of bleef je menstruatie uit? Tot horens weer!
Nee was niet laat, zelfs vroeg, maar ik Hoopte deze cyclus te kunnen beginnen dat ging niet omdat het gesprek met de arts donderdag pas is. Spannend voor je. Vind het wachten vreselijk altijd, maar dat geldt voor de meesten hier. Fryemadel ken ik niet. Waarvoor gebruik je die?
Ik heb vanavond de eerste spuit rekovelle gezet ♡ Viel me zo mee Bij eerdere keren decapeptyl en puregon.
De Fyremadel remt de aanmaak van vrouwelijke geslachtshormonen. Het wordt gebruikt bij verminderde vruchtbaarheid. Het voorkomt een te vroege eisprong. Het wordt ook wel Ganirelix genoemd. Stofnaam geloof ik. Maandag mee begonnen in bovenbeen maar deze vind ik minder prettig, de vloeistof prikt en irriteert wat. Trekt wel weer weg hoor maar toch. Morgenochtend controle echo...... spannend!
Heel goed. En voor het eerst zelf geprikt. Maar over opbrengst kan ik nog niks zeggen. Volgende week pas controle
Hoe veel dagen stimulatie heb je dan gehad? Ik ben gisteren begonnen en vanaf maandag komt daar dan de ganirelix bij. De arts zei dat mogelijk de punctie dan al 15 februari is, maar dat lijkt me zo vroeg
spannend voor jullie beide, maar fijn dat jullie al zijn begonnen. Ik moet nu wachten op mijn volgende menstruatie. Hopelijk is dat rond 2 maart. Vandaag gesprek gehad. Moet dus beginnen met rekovelle en daarna cetrorelix (zo iets haha). Ken beide niet, maar arts zei dat het dezelfde werking als decapeptyl heeft. Tot slot moet ik ovitrelle of 2 x decapeptyl spuiten. Dat laatste als ik een overstimulatie dreig te krijgen. Is ook nieuw voor me, voorheen altijd alleen ovitrelle gespoten. Ik ben echt benieuwd hoe het gaat werken en kan niet wachten... nu zal de tijd zo langzaam gaan!
Ooh cetrorelix is de stof.. blijkbaar? Nou dacht na 2 behandelingen wel genoeg te weten haha niet dus.
Ik ben vorige week donderdag 31 januari begonnen met rekovelle (korte schema) en afgelopen maandag kwam daar de fyremadel bij (in bovenbeen). Ik heb zondag, maandag of dinsdag de punctie dus dat klopt dan wel! Horen we morgen na de controle en meten vd follikels.