borstvoeding geven in het openbaar vind ik kunnen maar dan niet open en bloot want niet iedereen accepteert het. (zelf geef ik ook nog steeds af en toe bv aan me jongste)
En wederom is mijn mijn punt bewezen wat betreft lezen wat men wil lezen. Ik post reacties over voeden in het openbaar en iedereen vliegt over me heen. Ik post een reactie over hoe netjes het restaurant in kwestie heeft gehandeld door mevrouw een nette hygienische ruimte aan te bieden om de voeding voort te zetten en daar reageert niemand op. Zo te lezen zijn er 4 groepen mensen. -Voedende moeders die vinden dat dat te pas en onpas overal maar moet kunnen, ongeacht de wensen van andere mensen. -Voedende moeders die dit liever wat meer prive houden. -Niet voedende moeders die er geen problemen mee hebben om het te zien. -Niet voedende moeders die dit gewoon liever niet in hun zicht hebben. Ik ben blij dat ik zo'n moeder ben die het graag wat meer prive hield. Zo heb ik mij nooit hoeven te verdedigen en mij ook nooit zwaar ongemakkelijk of aangevallen hoeven voelen. Ik voel geen walging als ik iemand zie voeden, vind het mooi. Maar er zijn wat mij betreft grenzen aan de locaties waar dit kan en mag. En als een bedrijf aangeeft, in onze zaak niet. Dan is dat een wens die ook door de voedende moeder gewoon geaccepteerd moet worden. Zo moeilijk is het toch niet? Respect is ver te zoeken.. Er word met beledigingen geslingerd over en weer terwijl als we gewoon respectvol blijven naar elkaar en niet voelen dat we ons altijd maar moeten verdedigen voor onze keuzes we een stuk leuker kunnen samenleven.
Ik geef niet eens flesvoeding in een restaurant. Vind het zelf niet fijn dat als ik ga eten en rustig wil eten dat ik dan een kind tussendoor moet voeden.
Haha,stel je toch eens voor... Dat maakt me dus echt niets uit... Dan maar bv-maffia...Maar ik vind dat een kind de borst moet kunnen krijgen waar je ook bent met het kind... Als volwassenen dorst/trek hebben, nemen ze ook wat toch?
Ik geef zelf ook in het openbaar borstvoeding en ik doe dit dan zo discreet mogelijk zonder het te ingewikkeld voor mezelf te maken. Ik ga ervan uit dat de overgrote meerderheid van borstvoedende moeders dit ook zo doet. Het is mijn probleem niet of iemand anders moeite heeft met het zien van een stukje van mijn borsten voor een enkele seconde. En nee, ik ga me hier dan ook niet aan aanpassen door ergens anders of alleen thuis te voeden. Ik draai even weg bij het aanleggen, zodat zoveel mogelijk uit zicht is en daarna draai ik weer terug, want dan is niets meer te zien. En ook al ben ik zelf van het discreet in het openbaar voeden, vind ik dat voeden in het openbaar altijd moet kunnen, ook wanneer een moeder even wat minder discreet is. Simpelweg omdat het anders erg ingewikkeld gaat worden, hoe bepaal je wanneer iets wel of niet discreet is. En gaan verbieden om je kind in het openbaar te voeden, gaat mij te ver.
Ik ben echt onaangenaam verrast over de enorm agressieve wijze waarop sommige borstvoedende moeders dit allemaal maar belachelijk vinden. Zoals Cygnet terecht schrijft leven we in een samenleving waar mensen rekening met elkaar zouden moeten houden. Als je naar een sterrenrestaurant gaat, is dit vaak een lang gepland uitje dat de nodige centen kost. Ondanks dat ik ook borstvoeding heb gegeven vind ik het echt bespottelijk dat er moeders zijn die niet begrijpen dat het simpelweg ongewenst is dat je dat overal doet. Mensen komen daar om lekker te eten en te genieten van de sfeer en ik zou mij er ook mateloos aan storen als er dan een moeder zit die perse haar kind moet meenemen en gaat zitten voeden. Ik vind deze moeders juist asociaal door helemaal geen rekening te houden met anderen. Ik vind dit in dezelfde categorie vallen als ouders die cout que cout hun kinderen overal mee naar toe slepen, denk aan huwelijken, feestjes in de avond want "als je mij uitnodigt, horen mijn kids erbij!" My God, wat een asociaal gedoe. En ok totaal niet in het belang van de kinderen. En idd, waarom in godsnaam in een sterrentent gaan eten als je kind 3 weken oud is, die hoort lekker rustig thuis in zijn eigen bedje.... dus.
Belachelijk je hoordt je kindje gewoon borstvoeding te kunnen geven waar dan ook!! Eerlijk is eerlijk rond die leeftijd zou ik zelf niet denken om naar een restaurant te gaan met de kinderen..
Tjonge jonge wat een gebrek aan enig decorum en respect voor de medemens. Door dit soort asociaal gedachtengoed verloedert Nederland. Me myself and I.......
Ha, serieus We hebben het hier over baby´s die de borst krijgen, niet meer en niet minder. Maar blijkbaar heeft dit verregaande gevolgen voor NL.
Maar iedereen die nu stellig roept kind heeft honger moet eten. Eten jullie ook overal een vies goor broodje kroket oid?! Want tja jullie hebben honger en moeten eten?! * geen aanval gewoon een vraag*
Maar wat zeg jij dan? Daar waar een ander last zou hebben/zich ongemakkelijk zou voelen/walgen van een borstvoedende moeder, moet zij dit niet doen? Dat is volgens mij waar het dan op neerkomt. Nee, ik houd niet van vieze, gore broodjes kroket Maar als ik ergens wat zit te drinken met een vriendin en ik krijg honger, ja, dan bestel ik wat.
Blijkbaar is het niveau van de meeste mensen hier zodanig dat zij niet kunnen of willen begrijpen dat er een verschil bestaat tussen een sterrentent en een park oid.
er staat ook oid bij he Maar bedoel op kantoor terwijl je in bespreking bent met iemand? Of bij de dokter terwijl je daar lekker ligt voor inwendig onderzoek. Oké zijn wel overdreven dingen maar voor mij net zo raar als een baby in een sterrenrestaurant ( Oh en dan maakt het mij dus echt geen drol uit of er nou een fles of borst gegeven word ) Dus op plekken waar je normaal niet snel zal eten. ( want heel eerlijk een sterren restaurant is vind ik nou niet echt een plek voor (kleine)kinderen. )
Het probleem met een verschil aanbrengen is, waar ligt de grens? En ik denk dat er weinig mis is met het niveau van de meeste mensen hier ... Ha, nee, ik neem mijn kind niet mee naar kantoor/werk. En tijdens een inwendig onderzoek ... ik probeer het me nu voor te stellen ... nee, zou ik ook niet doen. Nee, ik zou mijn kinderen ook niet meenemen naar een sterrenrestaurant. Die neem ik alleen mee naar meer kindvriendelijke omgevingen, zoals pannenkoekenhuis etc, maar ook al vind ik dit, vind ik ook dat voeden in het openbaar moet kunnen ...
Als je goed heb gelezen stond eronder dat ik me kind dan niet mee zou nemen naar een restaurant! Niet om de reden van de borstvoeding, maar omdat ik het zelf makkelijker vind en rustig kan eten!! Dan zou ik nog niet gaan want dan blijf ik liever bij me baby omdat hij of zij mij nodig heeft voor inderdaad de borstvoeding. En anders krijgt hij of zij teveel indrukken.
Blijkbaar is het niveau van de meeste mensen hier zodanig dat zij niet kunnen of willen begrijpen dat er een verschil bestaat tussen een sterrentent en een park oid.