rel over borstvoeding.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Lirial, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dinges1012

2 mrt 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja dat is voor JOU een reden. Het gaat er nu toch ook niet om of je een baby mee neemt naar een sterren restaurant of niet?

2. Dinges1012

2 mrt 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Maar als ik die moeder was zou ik mezelf ook afvragen of het voor die andere mensen nou zo moeilijk is om gewoon naar hun eigen bord en tafel te kijken....

3. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Als er systematisch klanten tussen zitten die publiekelijk borstvoeding willen geven, dan zou de eigenaar zich vast genoodzaakt voelen om in zijn huisregels op te nemen dat hiervoor een aparte ruimte is voorzien. Net zoals er vast en zeker is opgenomen dat men netjes gekleed moet komen.

Er is nergens een recht op publiek borstvoeding geven. Als die er komt, dan wil ik het recht om en plein public de liefde te bedrijven of mijn behoefte te doen. Dat zijn tenslotte ook zaken die natuurlijk zijn.

4. Dinges1012

2 mrt 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dus jij vergelijkt de liefde bedrijven en je behoefte doen met je kindje voeden? :) Bijzonder....

5. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Wat een moeilijk onderwerp. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen even vooruit te bellen en een restaurant te kiezen waar voeding geen probleem is (en je dus niet geweerd wordt uit de ruimte waar je komt om te eten, en daar flink voor betaalt). In mijn ogen is de gastvrijheid zeer beperkt als je op die manier met je gasten omgaat, niets voor mij. Daarnaast heeft de moeder in dit verhaal ook niet echt nagedacht over haar acties, dus ook niet echt om over naar huis te schrijven.

Verder vind ik de discussie erg hard. Er zijn mensen die vinden dat borstvoeding overal maar moet kunnen. In principe ben ik het daarmee eens (met enkele uitzonderingen, denk aan het zakelijk vlak), maar de manier waarop maakt wel degelijk uit. Gewoon, lekker discreet en zonder er een show van te maken. Mensen die vinden dat het op die manier nóg niet kan zijn in mijn ogen dezelfde mensen als degenen die klagen dat ze in de buitenlucht op honderd meter afstand iemand zien met een sigaret. Klagen vanwege je eigen denkbeelden, niet vanwege daadwerkelijke overlast. Deze mensen mijd ik.

Natuurlijk is het ook niet handig om een heel klein kind mee te nemen naar een restaurant. Maar ouders maken hierin ook hun eigen keuze, en zolang een kind andere gasten niet stoort zijn zij hierin ook vrij (een kind zien is overigens niet hetzelfde als gestoord worden). Daarnaast lijkt de keuze om uit eten te gaan heel vrijwillig, maar die keuze is niet altijd aanwezig. Simpel voorbeeldje: een collega van me werd vorig jaar uitgenodigd om te spreken op een congres. Haar dochter kreeg nog borstvoeding, dus man en kind gingen mee naar het buitenland (man zorgde voor het kind als zij weg was). En natuurlijk konden zij niet zelf koken op een hotelkamer zonder keuken, dus dat werd buiten de deur eten. Gelukkig voor hen vond hun kind dat geen probleem en lag ze lekker in de draagdoek te slapen halverwege het hoofdgerecht, vandaar ook dat het kon. Anders had ze het waarschijnlijk niet gedaan. Maar in hoeveel bochten moet je je wringen om restaurants te vermijden in een dergelijk geval? Het was niet nodig, dus ze deed het niet. Ik vind het prima, en de andere gasten in het restaurant ook. Waarom moet dat veroordeeld worden met als argument dat andere kinderen zouden gaan huilen?

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Maar als het beschreven staat schik je je er wel naar..En als het mondeling is, dan mag je er dus schijt aan hebben?
    Daar komt het op neer?

7. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Nou, ik vind het belachelijk dat ik naar mn eigen bord en tafel te moeten kijken als ik in een duur restaurant zit! Omdat er een moeder borstvoeding moet geven? Kom op zeg.

Ik heb zelf 4 kinderen. Ik weet dus ook wel dat het anders kan.

8. lioness74

Je mist mijn eerste zin..."omdat de eigenaar dat wil?"

ZIJN restaurant, ZIJN regels.

Als hij ze nou het restaurant uitgedonderd had, ja oke, maar hij biedt een nette oplossing aan.

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Dit dus...

Maar het is verspilde moeite om het te typen...want ook al doe je dat 100x...Het kwartje valt toch niet.

10. Dinges1012

2 mrt 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Als het beschreven staat weet je het van te voren. Dan kun je daar rekening mee houden en hoef je niet tijdens het eten op te staan en je tafelgenoot alleen achter te laten. Dan ga ik er namelijk van uit dat je het of probeert juist te "plannen" of je kindje lekker thuis laat.

11. Dinges1012

2 mrt 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL

O het kwartje valt wel hoor. Ik snap wel hoe jullie denken.
    IK deel die mening alleen niet....

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

En als het nergens beschreven staat kun je toch voor de zekerheid even bellen, omdat je er geen info over kunt vinden?
    Kleine moeite.

13. Dinges1012

2 mrt 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Je komt daar toch niet om naar andere mensen te kijken of wel?

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nee jij hebt alles letterlijk op papier nodig om te kunnen accepteren dat iets zo is???

Ik dacht aan je andere bericht te zien dat we er toch wel redelijk hetzelfde over denken (de basis van het verhaal dan, niet alles)

15. lioness74

Haha ik wel.

Je kan het zo kinderachtig krijgen als je wilt hoor.

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Sommige dingen trekken gewoon onwillekeurig je aandacht.
    Daar doe je niks aan, maar kan wel heel vervelend zijn.
    Je wil niet kijken, maar toch word je er naartoe getrokken.
    Dat kan erg ongemakkelijk zijn. Dan denkt iemand straks, jeee zie haar kijken dan. Het gaat niet eens zo zeer om de taboe van het openbaar voeden. Maar dat andere mensen zich ongemakkelijk kunnen voelen en niet weten waar ze moeten kijken of hoe ze zich moeten gedragen.
    Ik zou het zelf niet hebben, maar ik snap het wel.

17. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Weet je wat het is bijna nergens zul je die regels zien staan dat je niet in openbaar borstvoeding mag geven.

Zelf zie ik het probleem niet zo om een baby van 3 weken mee te nemen naar een restaurant. Waarom niet?

Over het borstvoedingsgebeuren: Het is inderdaad iets heel natuurlijks en ik zal zeggen dat ik mij in begin ook altijd ongemakkelijk voel als iemand borstvoeding geeft puur omdat ik niet goed de houding weet te geven maar wat ik dan wel vind is dat als iemand de borst geeft doe het dan in een draagdoek waardoor het dan eigenlijk niet op valt!

Ik zie er verder geen probleem in alleen vind ik wel dat er van alle kanten respect moet komen en met elkaar rekening gehouden wordt. En bij sommige mensen heb ik echt het idee dat het hun totaal niet kan interesseren en doen wat alleen zij willen :)

18. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Dat gevoel krijg ik wel bij veel mensen in dit topic. Ongeacht welk standpunt ze innemen.

19. Dinges1012

2 mrt 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zou misschien van te voren er niet bij na denken om te vragen of het een probleem is als ik mijn kindje daar voed. Als je het dan vervolgens dus gewoon doet en je word vriendelijk verzocht om in een andere ruimte te gaan zitten dan zou ik weg gaan ja.

Kijk dat die man van die vrouw er zo'n heisa van maakt is een ander verhaal.

IK persoonlijk vind het wel vreemd dat je niet gewoon mag voeden in een restaurant...

20. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    En dat dit soort types dan een gratis etentje aangeboden krijgen in zo'n duur restaurant spant helemaal de kroon.

Deel Deze Pagina