rel over borstvoeding.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Lirial, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Nu lijkt d discussie ineens te gaan over of je baby's en kleine kinderen mee mag nemen naar een restaurant...ik heb nog nooit in een sterrenrestaurant gegeten maar wel in wat luxere restaurants en dan gaan mijn kids ook mee hoor..die weten zich prima te gedragen. En als daar iemand zit die zogenaamd niet op kinderen zit te wachten...tja die heeft dan echt pech. Ze gillen en schreeuwen niet, zitten netjes aan tafel en eten netjes.

2. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik dacht: laat ik eens even kijken of dit topic nog actief is.
    En ja hoor, er wordt nog steeds lustig over en weer "gehakketakt" over de voors en tegens.:p

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Op zich fijn dat we de poep en pies vergelijking achter ons hebben kunnen laten, maar persoonlijk word ik niet veel blijer van een scheet of boer vergelijking. Waarom wordt een baby eten geven constant vergeleken met lichaamsfuncties die verder op het toilet plaatsvinden? Daar haal ik toch het idee vandaan dat je vindt dat bv thuis hoort in je eigen huis of op de wc. En dat vind ik werkelijk niet waar.
    Bv is natuurlijk net zoals eten, drinken, praten en lachen. Voor alles is een tijd en plaats en een restaurant lijkt mij daar een prima plaats voor.

4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    In NL wordt een boer over het algemeen niet aan tafel gelaten, maar in China is het heel normaal om te boeren, slurpen, smakken ed.

Maar goed... Nogmaals: je hebt je aan de regels/etiquette van een restaurant te houden. Kun je dat niet zoek je een andere restaurant.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nee, het heeft te maken dat er te pas en on te pas wordt geroepen dat bv iets natuurlijks is. Omdat iets natuurlijk is, wil het niet zeggen dat iedereen er op zit te wachten.

Het is niet normaal in de zin dat je overal waar je komt, je het ziet gebeuren.

Ik vind een sterrenrestaurant niet een prima plaats om borstvoeding te geven. Die mening deelt de chef-kok en dat is zijn goed recht.

6. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Precies en zoals zelf gezegd wordt dat praten, eten, drinken etc iets heel natuurlijks is en vergeleken wordt met bv. Dat doe je ook niet overal. Van een leerling wordt verwacht dat je niet eet in de klas, tijdens een begrafenis ben je stil, tijdens bidden in de kerk ga je niet met je buurvrouw kletsen etc. Etc.

7. carebear

carebear Niet meer actief

dat zal ik voor binnenkomst aangeven dan.

8. carebear

Staat het ergens vermeld dat een baby niet gevoed mag worden?
    Dán staat hij in zijn recht.
    Een andere plek aanbieden is netjes maar ik vraag me nog steeds af.
    Als de chefkok niks had gezegd, de gasten dan wel?

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Prima, maar waar mag het wel? Want tot nu toe wordt alleen de Mac als optie geboden en dat vind ik geen eten.
    Ik vind dat bv op de meeste plekken wel kan indien het enigszins netjes gebeurt. Ik kan me erg goed voorstellen dat mensen niet zitten te wachten op blote borsten overal, maar een huilende baby is ook niet erg prettig. En als ik een dagje ga winkelen geef ik dus bv in een restaurant. In een hoekje, waar ik rustig kan zitten en niet vol in het zicht, maar ik voed wel gewoon. Anders kan ik echt de deur niet uit. Mijn zoon is een ontzettend slechte drinker en kan nog steeds niet lang zonder voeding. Inmiddels rek ik weleens met een rijstwafel of zo, maar dat werkt maar beperkt. Om dus de deur uit te kunnen moet ik buitenshuis voeden.

10. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Gelukkig heb jij daar geen last van...jeetje zeg!

Sinds wanneer is het verboden je (kleine)kind of baby mee te nemen? Jij ziet zeker ook liever geen gehandicapten die kwijlen of aparte geluiden maken in een wat chiquer/duur restaurant. Als je er allemaal niet tegen kunt blijf dan lekker thuis en bestel wat ofzo.

Snap dat je daar niet altijd zin in hebt maarja zo is de samenleving nu eenmaal....je gaat toch vandaag de dag geen mensen verbieden (Ja kinderen zijn ook mensen) alleen maar omdat JIJ dat wilt?!

11. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Daar is toch niks mis mee? Het gaat hier over een luxe dure restaurant, niet over een normale ;)

12. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Bij een sterren restaurant heb je te maken met etiquette.

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wat mij betreft overal, maar ik kan me voorstellen dat een chefkok dat niet wil.

14. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

En?

In elk restaurant dien je je netjes te gedragen, of dat dan etiquette is of niet. Ik maak geen verschil tussen een pannenkoekenrestaurant of een sterrenrestaurant.

Alsof die mensen daar nog nooit een borst hebben gezien.. Kom op zeg!

Als je midden in een restaurant discreet kan voeden, lijkt me dat geen probleem. Borsten zijn gemaakt voor voeding, zoals een koe een uier heeft.

Eten = eten, of je daar nou 200 euro voor betaald of 20 euro, maakt geen verschil. En anders moet men ipv sterrenrestaurant maar een stilterestaurant van maken. Met als regel geen huilende/hongerige baby's.

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dan heb jij er blijkbaar nooit gegeten ;)

16. carebear

En wie bepaald deze zogezegde etiquette?
    Ik ben niet tegen flesvoeding of tegen borstvoeding maar wel tegen probleem makers en deze meneer de chefkok heeft een probleem gemaakt wat geen probleem had hoeven te zijn.
    Nog een keer.
    Is de chefkok getipt door een gast?
    Hadden meerdere gasten ee probleem met de borstvoedende moeder?
    Of vind de chefkok het gewoon niet kunnen omdat......?

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Zo'n bericht over je gasten twitteren, dat kan echt niet.
    Je hebt een sterrenrestaurant, je verwacht dat je gasten daar zich naar gedragen? Doe dat dan zelf ook! Hij staat niet op de markt...

Maar dat schijnt niemand gek te vinden....;)

18. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Jij vind het geen probleem, die chefkok wel. Dan maakt het toch niet uit of dat door de overige gasten kwam of omdat hij er zelf "last" van had?! Het is die man zijn goed recht om in zijn eigen zaak te bepalen wat er wel of niet mag. Daarbij heeft hij deze mevrouw een prima alternatief geboden. Dat zij daar dan over gaat miepen is niet netjes.

Mijn kinderen mogen niet lopen met hun drinken, dus als er andere kindjes komen mogen die dat ook niet. Dat geef ik ook niet van te voren aan. Dat zeg ik ook pas op het moment dat ik het zie/merk of er last van heb. Moeten die kinderen dat dan ook maar negeren? Moeten zij zich dan ook beledigd voelen? Ik bied ze een alternatief, ze mogen zitten.. Dan is het aan hen wat ze ermee doen. óf ze gaan zitten óf ze gaan weg.

19. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    HOU OP met die vergelijking maken...
    Zo naar...:x

20. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Jawel.. En dat was inderdaad 1x en nooit weer;) Een moetje, vanwege werk van vriend.

Deel Deze Pagina