Waarom vinden sommige mensen het toch vies? Of vergelijken het met vieze dingen? Dan vraag ik me echt af of er bij die mensen geen steekje los zit. Als ik het was geweest en ik had even ergens achteraf kunnen zitten had ik dit op zn minst onprettig gevonden (staat je dure eten koud te worden) het misschien wrl gedaan maar nooit meer terug gekomen... Maar dan die uithaal via soacial media... ik was daar keihard op ingegaan en dat vind ik echt schandalig!
Ik vind het niet vies, ik vind het niet gepast in een sterrenrestaurant. Net zoals ik bepaalde kleding / ander gedrag daar niet gepast vind. Als ik 100 euro p.p. betaal voor wat eten dan hoop ik geen andermans borsten te zien, geen baby's, nee eerlijk gezegd ook geen kwijlende gehandicapten (zoals iemand anders zo tactvol zei) of in een baby zijn schijtlucht te zitten als ik net volop aan het genieten ben van iets smaakvols, het is een ook een beleving zo'n avond en die zou ik niet willen laten verpesten door iemand die mij iets opdringt wat niet volgens etiquette is, baby's en kinderen horen nu eenmaal n iet overal thuis, net zoals bv een spijkerbroek vind ik daar ook niet kunnen.
Dat mensen dit roepen is geen belediging Vergelijking maken met poep en sex wel, het in dezelfde categorie plaatsen wel! Hou je niet van de domme aub
Denk dat je de verkeerde voor je hebt. Heb nooit de vergelijking gemaakt met poep en sex....dat laatste zou ik nooit doen! Heb zelf 6mnd bv gegeven!
Poepen en sex is ook niet vies, heel natuurlijk.. Ook iets wat je overal KAN doen, maar dat betekend niet dat je dat MOET doen. De vergelijking is heel logisch. Het gaat niet zo zeer over het woord borstvoeding vergelijken met het woord poepen, maar over dat het 2 dingen zijn die natuurlijk zijn, maar niet overal gewenst is. Of wil je beweren dat je nooit seks hebt en nooit gepoept hebt?
Que? Ik geef aant deze vergelijking heel naar is Jij schrijft dat ik DAN maar moet stoppen met "roepen" Dus eigenlijk is het mijn eigen schuld dat het voeden van.mijn kindje vergeleken wordt met poepen?
Nee, ik denk dat je het verkeerd interpreteert...en dan is het heel lastig om uit te leggen wat velen hier bedoelen. Zie de post hierboven.
Het is lastig omdat er gewoon geen goede argumenten zijn om ergens je kind niet te mogen/kunnen voeden
Nee hoor Ik snap jullie heel goed Voor jullie is het puur een vergelijking niets meer en niets minder Maar andersom gezien zit er wel een.boel emotie bij Mensen geven ook aan die vergelijking niet op prijs te stellen Ik beledig niemand door te zeggen dat ik vind dat bv, mits DISCREET, overal moet kunnen Daar kun je een.discussie over voeren Maar als daar dan elke keee poep en.sex bij gehaald wordt,terwijl het duidelijk is dat dit als kwetsend wordt ervaren..,dan getuigd dit niet van respect voor elkaar. Heel erg jammer
Jawel hoor Maar ik bedoel dat er zeker in de media liever de smeuige kant gepakt wordt Logisch ook maar wel stom
Het pijnlijke in de vergelijking zit hem in het feit dat poep, plas en seks wel degelijk een viezige associatie hebben. Alle kinderen gaan door een poep en pies fase waarbij ze het constant roepen, grapjes over maken enz omdat het iets verboden is. Er zijn zoveel zaken natuurlijk, lachen, dansen, eten, drinken, praten enz. Allemaal ook zaken die niet per se overal gewenst zijn en die dus prima als tegenargument kunnen worden gebruikt, maar toch komt men niet verder dan poep, plas of seks. Er is zelfs gezegd door iemand dat als in de wet komt dat bv overal mag, zij een campagne op gaat zetten om overal seks te mogen hebben. Want dat is ook natuurlijk. Bv is eten. Uiteindelijk niet meer of minder. En het kwetst mij inderdaad dat ik eten geven moet verbergen, verstoppen en me voor moet schamen. Dat voelt heel eerlijk ontzettend k*t.
Ben blij dat je het zelf zegt! Want ik wilde net al typen dat je het niet persoonlijk of emotioneel moest opvatten. Maar dat heb ik weggehaald omdat het misschien in het verkeerde keelgat zou schieten Een onderwerp als deze kan nooit op een volwassen manier worden gevoerd. 1; omdat er vrouwen zijn die de keuze voor borstvoeding geen keuze vinden en het je door de strot willen duwen. En die een onderwerp als deze gebruiken om een statement te maken. 2: vrouwen die al dan niet gekozen hebben voor borstvoeding zich aangevallen voelen, omdat ze dan het gevoel hebben verwijten te krijgen dat ze geen goede moeder zou zijn omdat ze niet voor het "beste" gaan. 3: vrouwen die wel zouden willen kiezen voor borstvoeding, maar het om de een of andere reden niet kunnen zich gekwetst voelen door het roepen dat borstvoeding "gewoon het beste is wat elke vrouw moet doen". Als we nou gewoon eens voorhouden dat borstvoeding een keuze is en dat niet iedereen er op zit te wachten dat er overal borstvoeding wordt gegeven, dan komen we een stuk verder. Dat het overal zou moeten kunnen, is gewoon een utopia. Je kan het willen, maar het is gewoon niet zo! Dus je hoeft het een ander ook niet op te dringen. Hou de keuze bij jezelf. Als de chefkok aangeeft dat ie je een andere ruimte aan kan bieden, dan kan je daar netjes voor bedanken, en: 1: Je neemt het aanbod aan 2: je weigert dit, pakt je spullen en komt daar nooit meer. Dat er achteraf nog commotie over is gemaakt...is niet netjes, maar dat geldt voor beide partijen (emotie)
Maar...heb je gelezen wat ik heb geschreven? Ik heb het over respect en je haalt opeens de oldtimer bv-versus kv er bij? Wat heeft dat hier verder mee te maken? Maar het valt me wel op...puntsgewijs geef je aan wat er allemaal gezegd wordt en hoe naar het voor sommige moeders is, die anders kiezen... We "moeten" dit en dat dan maar,want het is zo kwetsend Kan je dan de zaken ook omdraaien? Wat je van anderen verwacht ook.zelf in de praktijk brengen? Om begrip vragen en het dan ook zelf tonen? Ik moet de vergelijking niet persoonlijk nemen Maar als ik zeg dat ik bv de beste keuze vind, dan voelen anderen zich gekwetst... En volgens jou ligt het feit dat je geen normale discussie kan voeren alleenaan de vrouwen die borstvoeding geven? Kan je op de een of andere manier ook de andere kant van het verhaal zien?
Dit is wat mij opvalt..... En daarbij ben ik een groot voorstanden van het geven van borstvoeding, maar is het niet aan mij om anderen daar mee "lastig te vallen".
De kwestie is niet of het van de andere kant gezien kan worden. Mensen zien alleen wat ze willen zien. Zo ben ik groot voorstander van bv. In het openbaar moet het ook kunnen, mits discreet! Want rondfloepende tieten en tepels zit ik echt niet op te wachten. MAAAAAAR! Iedereen heeft het recht op huisregels, of het nou in je huis is of in je zaak. En daar hebben jouw gasten zich naar te schikken. Zijn ze hier niet toe geneigd, dan hebben ze in jouw huis of zaak niks te zoeken. Zo simpel is het gewoon. Verder las ik ergens dat bv niks intiemer is dan fv... Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Mijn oudste heeft alleen flesvoeding gehad en mijn jongste borstvoeding. De voedingsmomenten met haar waren veel intiemer. Die moeder/kind intimiteit moest ik met mijn zoontje in heel andere momenten zoeken. Wellicht heeft dat te maken met het verschil van wat de een intiem vind tegenover wat de ander intiem vind. Maar ik vind een flesje geven heel wat anders dan een borst geven. En doordat ik bij zoonlief al ervaren/gevoeld heb dat ik het niet deed zoals het hoorde (ik heb het niet eens geprobeert toen) waren die momenten bij mijn dochter des te waardevoller. Dus voor mij persoonlijk, is borstvoeding iets heel intiems. En niet iets wat je met de hele wereld deelt. Als het ging om het geven van eten, dan kolfde ik het af en kreeg ze het in de fles. Dit op plekken waar we ons moment toch al niet konden pakken (openbare plekken, druk met mensen, plekken waar het te koud was, waar te veel kabaal was) Zij dronk op dit soort plekken praktisch nooit, niet dat ik het niet geprobeert heb, maar ze wou gewoon ook niet. En als we dan lekker thuis waren, of op andere eigen plekken dan dronk ze lekker bij mij en dan genoten we van dat us against the world gevoel. Dit zal mijn mening versterken naar het begrip hebben voor mensen die vinden dat borstvoeding op bepaalde plekken niet thuis hoort.
Gevoelens van andere mensen zijn geen goed argument? Als ik iets niet wil, dan doe ik dat niet. Maar als ik iets wel wil, en iemand anders heeft daar last van dan zorg ik dat ik een manier vind waardoor die ander geen last heeft. Ik zou niet weten waarom het zo moeilijk is je gewoon zo af en toe te schikken naar de wensen van een ander.
Dan hoop ik dat bij deze de opmerkingen over poep en sex in dezelfde context als bv geven dus ook voorbij zijn