wat is er beledigend en laagvloers aan??? het gaat niet om de vergelijking het gaat erom dat het natuurlijk is. jij geeft aan dat borstvoeding in het openbaar moet kunnen omdat het natuurlijk is. dat het natuurlijk is is volgens jouw de reden dat iedereen dat maar moet accepteren. en poepen is ook natuurlijk. zou niet weten wat daar nou beledigend aan is. het is toch zo poepen is natuurlijk. maar dat doe je niet middenin een restaurant. dus omdat borstvoeding natuurlijk is is het nog niet een reden dat je dat maar overal kan en mag doen.
Het is inderdaad iets moois en natuurlijks, maar helaas denkt het grootste gedeelte van de mensen daar nog steeds anders over. Ik had wel naar een tafeltje aan de rand gevraagd en het keurig onder een doek oid gedaan, maar een andere ruimte zou ik ook raar vinden. Je zit daar zelf ook voor je plezier en sommige kinderen drinken niet zo snel en dan zit je bv een uur alleen. Ook hun betalen voor een gezellige avond. Waarom heeft een vrouw met een klein kindje geen recht om naar een sterrenrestaurant te gaan? Misschien deden ze zat wel veel vaker en doen ze dat nu weer.
Maar poepen stinkt en is onhygiënisch, dus moeilijk te negeren en slecht voor de volksgezondheid. Borstvoeding is, zeker bij discreet voeden, gewoon te negeren voor omstanders en gezond voor de baby, dus ja, ik vind de vergelijking ook heel raar en ongepast.
Ik vind dat het restaurant het netjes heeft gedaan, ik zou het als gast in een sterrenrestaurant totaal niet prettig vinden om dat zo te zien. Ik heb zelf ook borstvoeding gegeven, ook wel is in de stad of iets, maar als je een zaak binnen gaat moet je er niet zomaar van uit gaan dat het prima is. Vind het echt wel een verschil om een "flesje" te geven, of borstvoeding te geven in het openbaar. Met borstvoeding komt een bloot gedeelte te voor schijn.. dan kolf je toch gewoon wat af lijkt me.
Dinsdagavond heb ik mijn zoontje gevoed in een restaurant. Met de borst! Nooit gedacht dat ik zo'n rebel was...haha. Mijn mening? Ongelofelijk dat in een land als Nederland, waar zoveel mogelijk is, een vrouw achter dichte deuren haar kind moet voeden.
Ik kan hier echt verdrietig van worden. Wat is er in hemelsnaam gebeurd dat het voeden van je kind in het openbaar als abnormaal wordt gezien, maar diep decolleté, naar buiten piepende billen en hoog opgetrokken strings als normaal. Vijftig jaar geleden was het volgens mijn omaatje nog andersom. Mijn lieve oma die zelfs moeite heeft met een paar blote knieën, maar vindt dat het voeden van je kind overal zou moeten kunnen. Niks is namelijk normaler en mooier dan je kind voeden met je eigen mamamelk. Tegenwoordig hebben we het bij borstvoeding over het na buiten werpen van je tieten, waar geilende mannen zich in sterrenrestaurants zich al etend aan kunnen verlekkeren. Wat een vreemde geseksualiseerde samenleving eigenlijk?!
Ik ga daar iig never nooit eten. Of misschien met een groep voedende moeders samen Ik vind het echt een belachelijke reactie!!! Kunstvoeding had zeker wel gemogen?! Het is gewoon heel erg jammer dat kunstvoeding de norm is geworden in dit land, terwijl borstvoeding de normaalste zaak van de wereld hoort te zijn. Ik schrik ook van de reacties in dit topic, dat nota bene moeders aanstoot nemen aan voeden in het openbaar. Onbegrijpelijk.
Super! Als iedere voedende moeder dit nou gaat doen, dat valt niemand er meer over en wordt het geven van borstvoeding (in het openbaar) gewoon normaal gevonden
Ongelooflijk dat zoveel moeders iets anders lezen dan dat er daadwerkelijk staat. Er is deze vrouw gevraagd of ze in een aparte ruimte zou willen voeden. Dat is het beleid van deze zaak en daar heeft de mevrouw zich naar te schikken als zij daar wenst te eten. 'Dat is wat er is gebeurt. En het enige dat men leest is: ER IS EEN VOEDENDE MOEDER WEGGEJAAGD!!!SCHANDALIG!! Ik vind dit alles behalve schandalig. Ik vind het schandalig dat de vader in kwestie er zo'n rel van heeft geschopt. Ik vind het schandalig dat de kok zo'n tweet verzend. En ik vind, dat we eens wat meer respect naar beide zijdes moeten tonen. Een vrouw die er voor kiest te voeden moet dat gewoon kunnen doen, met respect van anderen. Maar als anderen dit liever niet zien, en dit aangeven dan dient de voedende moeder daar ook respect voor te hebben. Ik vind het zo dieptriest dat om borstvoeding te promoten we maar moeten tolereren dat die tieten overal te pas en te onpas eruit worden gefloept. En dat, is mijn mening. En ja, ook ik heb gevoed. Ik vind dat dit iets is tussen moeder en kind, daar hoeft niet de hele wereld van mee te genieten. Moet het openbaar, dan discreet onder een doek. Word je verzocht het in een andere ruimte te doen, dan doe je dat. Of vraag eerst of er problemen mee zijn dat je het in betreffende ruimte doen...Zou een boel frustratie schelen als mensen gewoon rekening met elkaar zouden houden.
Ik heb mijn jongste 2 zonen ook borstvoeding gegeven ( de 1 langer als de ander) maar ben niet het type om dit in (bepaalde) plekken te doen, meestal plande ik dit zo dat ik het thuis deed of toch ergens beetje prive, fijn voor mij en m'n kind,,, Als je ervoor kiest om dit in een sterrenrestaurant te doen/plannen dan zul je toch ook de nadelen moeten accepteren en dit in een discrete ruimte te doen...je kan je bordje meenemen
Ik vind het ook een zeer beledigende vergelijking. Er zijn heel veel zaken te bedenken, die natuurlijk zijn, maar het eerste waar jij aan denkt in de context van borstvoeding is poepen?! Er zijn zoveel mensen die eten en drinken in het openbaar. Het hele restaurant zat er vermoedelijk vol mee. Waarom heeft een klein babietje dat recht niet? Waarom moet een mama met haar baby zich verstoppen in een apart kamertje als het honger heeft? Heb je enig idee hoe lang een voeding de eerste maanden kan duren? Drie kwartier is niet uitzonderlijk. En waarom? Voor de drie seconden tepel voor het aanleggen als je heel goed kijkt.
Ik heb toch het idee dat als je dit in zo'n restaurant gaat zitten doen...dat je het doet voor het bekijks.....zal niet iedereen over 1 kam scheren...maar weet zeker dat er zulke vrouwen zijn....
Ik vind persoonlijk dat het gewoon moet kunnen maar wel discreet en niet vol in the picture. Ik kan mij voorstellen dat het voor sommige mensen niet zo smakelijk is of aanstootgevend.
Misschien deed ze het omdat haar kindje honger had? Of omdat ze het vervelend vindt als haar kindje het hele restaurant bij elkaar huilt? Ik heb zelf altijd in restaurants gevoed, om de doodnormale reden dat mijn kind honger had en wij graag uit eten gaan. Nog nooit een vervelende opmerking gehad. Ik kan me niet voorstellen dat een vrouw dit doet voor het bekijks.
Misschien had ze dan het kindje beter bij de oppas kunnen laten? Of een restaurant uit zoeken dat meer gesitueerd is op dit soort zaken?
En een kindje dat de fles krijgt? Doe je daar hetzelfde bij? Ook oppas of een ander restaurant uitzoeken?
Ja ik wel. Als ik rustig wil eten met mijn man, dan regelen we oppas. Ik vind dat het heel netjes is geweest een andere ruimte aan te bieden. Dat het hun goed recht is in hun beleid te hebben dat borstvoeding niet gewaardeerd word in hun zaak. Ik vind het dan aan de moeder en vader om dit te accepteren. Anders hadden ze eerst even moeten bellen hoe het beleid omtrent deze zaak is. Dan waren ze ook niet van een koude kermis thuis gekomen. Helder nadenken is vaak ver te zoeken tegenwoorden. Wij zijn de beste want wij geven borstvoeding (hulde aan voedende moeders, ik vind het prachtig) En omdat wij het beste geven aan ons kind moeten wij dat overal doen zonder commentaar. Dat lijkt de mentaliteit te zijn tegenwoordig. Er zullen altijd mensen zijn die dit niet prettig vinden en ook hun mogen daar begrip voor ontvangen.