Ik wil niet geconfronteerd worden met blote borsten op het strand of uit T-shirts die te klein zijn. Daardoor kan ik ook begrijpen dat sommige mensen niet geconfronteerd willen worden met voedende moeders. Ik heb 3 van mijn 5 kinderen lang bv gegeven, ook in het openbaar. Maar dan op een manier dat niemand zich daar aan hoefde te ergeren. Gewoon met je rug naar anderen toe of een hydrofiel doek er over heen. Waarom zou ik daar problemen mee hebben? Ik heb er zelf trouwens ook geen behoefte aan gehad om open en bloot te gaan zitten. Ik vind het pas raar worden als mensen blote borsten op stranden, in reclames en op straat wel normaal vinden en voedende moeders niet....
Haha in de 15 maanden dat ij bv gegeven heb zowat overal gewoon gevoed. Met een doek ervoor was er geen tiet te zien. Ging ook nooit midden in n restaurant zitten nooit een onvertogen woord gehad.. of toch die ene keer op de zeedijk inknokke op een bankje. De dame in kwestie werd beleefd begroet door mijn zoon met een boer in haar gezicht omdat ze ze zo hardover mijn schouder aan t meekijken was
Maar zo is de situatie nu toch? Op het strand ligt minstens de helft topless. Niemand die daar van opkijkt! Zet mtv aan en bekijk een.willekeurige clip ......bloot bloot bloot..
Ik vind het ook vervelend om met andermans blote borsten geconfronteerd te worden in het openbaar. Mevrouw had ervoor kunnen zorgen dat ze had afgekolfd en de kleine in het restaurant met een flesje had gevoed. Maar op het moment dat er borstvoeding wordt gegeven moet alles maar kunnen. Dat vind ik maar vreemd hoor.
Idd en ondanks dat ik een hekel aan de term heb snap ik op deze manier wel waar "bv maffia" vandaan komt.
Dat is natuurlijk ook te zot voor woorden. Aan de andere kant... Hier wordt de Primark primair bezocht door moslima's.. ik weet niet wat hun standpunt is ten aanzien van borstvoeding.
mevrouw had ook kunnen vragen of ze even ergens privé had mogen zitten om live te voeden. Was waarschijnlijk ook goed gevonden. Mensen zijn niet tegen voeden maar zijn bang dat hun klanten er aanstoot aan nemen en willen dat voor zijn. Kan ik ze niet kwalijk nemen.
ja ok, kan...dat je dat vervelend vindt Weet je wat ik vervelend vind? Als mensen met een hele vieze pukkel naast me aan een tafel gaan zitten Hoe durven ze naar een restaurant te gaan met zo'n vieze openbare pukkel op hun gezicht... bah Daar kan ik dan niet zo goed tegen...een pukkel ( met zo'n witte punt...brrrrr) Mag ik dan ook vragen of de kok diegen er even uitzet? Of even vragen of ze hem in de wc even uit willen knijpen. Toch? Ja het is geen tiet.... maar wel heel vies
Je moet wel even de vergelijking goed maken. De mevrouw met de borst en het kind kan het kind voeden IN het restaurant maar niet aan tafel (wat privacy opzoeken) De persoon met de pukkel sleept deze altijd met zich mee en heeft geen keuze...
ha ha Tja...uitknijpen kan Weet je? Sommige mensen snappen niet dat ze hun hoofd ook kunnen draaien. Misschien bij biologieles niet goed opgelet Even ergens anders naartoe kijken is echt niet zo moeilijk.
Sorry hoor, ik vind het ook niet gepast om in een (chique) restaurant je borst te ontbloten. Er zitten daar ook andere mensen, die veel geld betalen voor een bijzondere avond uit, en die wellicht niet er op zitten te wachten om dat te zien. Kun je stom of onbegrijpelijk vinden, maar dat mag iedereen natuurlijk voor zichzelf beslissen. Als je daar je kindje wil voeden, zorg dan vooraf voor een flesje afgekolfde melk, of vraag of er een plekje is waar je even rustig kan voeden. Dat zal ongetwijfeld geen probleem zijn. Om gelijk te gaan schreeuwen dat deze mevrouw haar rechten zijn overtreden vind ik wel erg hysterisch. Dat het niet perse nodig is om overal op ieder moment live te kunnen voeden, zegt helemaal niets over wat andere mensen van borstvoeding in het algemeen vinden.
@Melissa: los van de toon, heeft Lieke wel gelijk, waarom zou een baby die flesvoeding krijgt wel overal mogen drinken en een borstgevoede baby niet? Waarom moet een kindje dat borstvoeding krijgt onder een doek verstopt worden? Is het iets om je voor te schamen ofzo? En los daarvan: het is niet praktisch. Ik daag moeders die flesvoeding geven uit om het eens te proberen. Dan zul je merken dat een heleboel kindjes onmiddelijk 'kiekeboe' gaan spelen! Om vervolgens een paar minuten later weer te huilen van de honger. Dat geldt in iedere geval voor mijn zoon: hij verdroeg echt niks over zijn hoofd. Ik heb in een ander topic ook al gereageerd, omdat ik ook wel in het openbaar gevoed heb. Overigens leg ik eerst onze zoon goed en dan gaat het bvenste shirt omhoog, het topje eronder omlaag en dan leg ik zo snel mogelijk aan. Er is maar een stukje borst ontbloot en tijdens het drinken zie je daar echt niks van. Het hoofd van de baby ligt ervoor. Als zoon klaar was met drinken, bedekte ik mezelf eerst weer en liet hem daarna pas boeren. Op het moment dat een baby ligt te drinken, zie je geen borst. Tijdens het aanleggen / afkoppelen zul je misschien even een stukje bors of tepel zien. Maar hallo: je bent zelf toch ook behoorlijk onbeschoft bezig als je zo naar mensen aan een andere tafel gaat zitten staren, dat je precies dat moment ziet. Je kunt soms ook de keuze maken om je ergens wel of juist niet aan te ergeren. Ik heb bij sommige mensen echt het idee dat ze zoeken naar een reden om te zeuren. Als je niet wilt zien dat een moeder haar kind aanlegt, kun je ook even de andere kant opkijken zodra je ziet dat een moeder haar kindje pakt.
De situatie is helaas wel zo... Maar niet alle mensen vinden dat prettig. Ik wil gewoon geen aanstoot geven aan een ander, omdat ik me zelf ook enorm irriteer aan al dat opgedrongen bloot. Of mensen dan geen blote borst willen zien of dat ze het 'walgelijk' vinden om mij te zien voeden, tja dat weet ik natuurlijk niet... Daar ga ik me dan ook maar niet druk over maken. Van mij hebben ze in ieder geval nooit iets kunnen zien dus ik heb geen aanstoot gegeven aan een ander. En daar voel ik me gewoon beter bij.
Als je geen borstvoeding geeft, snap ik dat je niet goed weet hoe het werkt. Alleen is het wel jammer als je vanuit onwetendheid toch een mening gaat geven. Wat jij voorstelt, kan vaak niet. Kolven doe je namelijk (ongeveer) op de momenten dat het kindje anders ook zou drinken, dan zitten je borsten namelijk vol. Je kunt, zeker als je baby nog jong is, niet zomaar een voeding overslaan. Je krijgt dan stuwing (Je borsten worden pijnlijk hard, alsof er kanonskogels in je bh zitten. Zodra je baby dan ook nog gaat huilen, begin je enorm te lekken.)