rel over borstvoeding.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Lirial, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

ja, geen idee eigenlijk. Ik weet dat mijn Rooms Katholieke oma er geen fan van was en dat 'gooide' op haar geloof. Ieder z'n ding.
    Stel dat het zo zou zijn dan kan ik me voorstellen dat de Primark hier in Hoofddorp borstvoeden niet wenselijk vindt in de winkel omdat dan een zeer groot deel van hun clientele zich er onprettig bij voelt.

Bosi... mevrouw had gewoon kunnen voeden maar even ergens anders. Lijkt me niet teveel moeite. Zou jij op vakantie in Italië ook op de trappen van de St Pieter gaan voeden omdat je kind DAAR honger krijgt of loop je dan even het plein over en gaat even ergens zitten waar het minder in het zicht is voor de (streng) gelovigen?

Ik vind trouwens dat je in een sterrenrestaurant ook geen flesje laat opwarmen hahahahahahahhahaah!:D

2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ehm, ik vind dat ook niet normaal. De vleeswaren mogen in de verpakking blijven. Ik hoef geen tieten van een ander te zien, of het nou om een tiet met of zonder melk gaat.

Als een moeder discreet voedt dan heb ik er niet zoveel problemen mee maar ik ken ook vrouwen die idd de tiet eruit halen en de baby eraan plakken. Sorry, dat hoef ik echt niet te zien, hoe mooi, geweldig en natuurlijk het ook is.

3. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL

Beetje rare vergelijking vind je ook niet?
    Als een willekeurige vrouw ergens in het openbaar met een ontblote borst (zonder borstvoeding te geven) loopt of zit wordt er gek opgekeken. Maar zodra een vrouw borstvoeding geeft moet het maar kunnen en mag er niks van gezegd worden.

Ze had, zoals eerder aangegeven, ook even kunnen vragen of er een ruimte was waar ze de kleine had kunnen voeden. Dan was er niks aan de hand geweest. En anders een flesje afkolven thuis....

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    nee ik niet...maar ik ben zelf preuts wat dat betreft

Maar ik vind dat een vrouw overal en ten alle tijden haar kind de borst moet kunnen geven. Kerk, trap, wc, op de straat whatever

Bekijk bijlage 356963

zelfs als zwarte piet ( of liever niet meer)

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Volgens mij juist heel positief
    maar even apart daarvan

Dus de moslima's daar weet je het niet zeker van
    De mensen in een speeltuin, wat denken die er van
    In het park, wellicht ook mensen die aanstoot nemen
    De kinderboerderij, ook weer veel mensen die ik niet ken
    In het vliegtuig....

WAAR ligt dan de grens? Waar is het dan wel geoorloofd om je kindje te voeden?

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113

nergens

Gewoon overal doen

7. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL

Weet wel waar ik het over heb. Als het niet gaat zoals jij hebt beschreven dan moet je er maar voor kiezen om niet op zo'n moment in een restaurant te gaan zitten....

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    nee hoor helemaal niet

Het leven gaat door ook voor mensen die hun baby willen borstvoeden

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    :p

Maar ik wil graag antwoord van de "tiet tevoorschijn halen" reacties.
    Waar mogen wij onze kids dan WEL voeden?

10. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wat een zeik topic. De ene vindt het wel oké, de ander niet. Klaaaaaaaar.
    Daar hoeven alle bv mama's zich echt niet aangesproken voor te voelen hoor.

Ik hoef er ook niet naar te kijken als ik aan het eten ben, terwijl ik het normaal geen probleem ( hooguit een beetje ongemakkelijk ' waar moet ik naar kijken ') vind.

En waarom vind ik dat niet fijn? Geen idee, ik vind het gewoon echt niet prettig als ik aan het eten ben. En nee ik vergelijk het niet met incest of poepen, simpel mijn mening en gevoel.
    ( tenzij het redelijk bedekt wordt.... )

11. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Wat ik me afvraag is waarom je met een baby naar een sterrenrestaurants gaat?? Als ik naar een duur restaurant ga (bijna nooit dus) dan zorg ik wel voor oppas of als dat niet kan dan ga ik niet. Dat is toch geen plek voor een baby of zeg ik nu iets heel raars. Als je kindje gaat huilen is dat toch niet fijn voor de andere gasten. Oké In de supermarkt,trein, bus, vliegtuig of andere openbare plaatsen maakt mij het niet uit als mijn kinderen gaan huilen,dat gebeurd nou eenmaal. Maar een sterrenrestaurants ga je toch naartoe om gezellig uit te gaan en dan wil je toch helemaal geen baby gehuil om je heen?

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ah jongens... meiden... is het nou werkelijk zo dat niemand hier meer het gevoel heeft voor 'gepast?"... dit is echt spijkers op laag water zoeken.. we hebben het hier over een STERRENrestaurant! Kom op zeg... als je die niet aanvoelt dan moet je echt binnen blijven met of zonder zogend kind.

Geldt dus ook voor het flesje laten opwarmen hoor...

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Pardon???

Volgens mij maak ik dat zelf uit. Er wordt vaak geklaagd over 'borstvoedingsmaffia', maar dit vind ik een voorbeeld van 'flesvoedingfascisme'! Of moeten moeders die de fles geven ook maar thuis blijven??

14. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Inderdaad we hebben het niet over de mac

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    mensen die borstvoeding geven horen niet in een STERREN restaurant...

o nee...dat is alleen voor mensen die......???

Wie kan het voor me invullen?

16. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    De vrouw werd vriendelijk verzocht de volgende keer discreter te voeden. De man vloog toen uit zn slof.

Ik vind dat je in een restaurant niet zomaar de borst eruit moet hangen, of dat nou om een baby te voeden is of niet. Het is een stukje fatsoen die je hoort te hebben richting de andere restaurant bezoekers. Niks mis met borstvoeden, maar doe het dan afgezonderd of discreet.

Kan me echt dood ergeren aan die egoistische vrouwen die vinden dat ze alles kunnen en mogen en dan als excuus geven dat het andere bloot ook normaal is.
    Sinds wanneer is het normaal om je borsten uit een shirt te laten hangen? Dat is niet normaal hoor. Snap ook niet hoe men dan ook bij die vergelijking komt..

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113

is voor jou niet normaal

Ik heb er totaal geen moeite mee

18. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Dat zegt toch niemand? Maar ik ken heeeel weinig mensen die met een baby naar een sterrenrestaurants gaan, borstvoeding of niet...serieus wat heb je daar met een baby te zoeken.

Ben ik dan echt de enige die dat vreemd vind

19. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    En als ik bij de Mac zit en daar wordt er ook geklaagd
    Wat dan?

20. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Dat is de discussie toch niet? Ik vind het bij de Mac een heel andere situatie ja

Deel Deze Pagina