Hoi Mijn zoontje is nu 3 weken oud. Vlak na de geboorte is er door de vk en kraamhulp een verborgen tongriempje vast gesteld. Dit is nog nagekeken door de kinderarts en de lactatiedeskundige van t zkh. Mijn tepels waren na 4 dagen helemaal kapot terwijl we hem wel goed aanleggen. Zat een schuine streep over m'n tepels wat helemaal kapot was. Nu konden we afkolven, door de pijn heen bijten of met een tepelhoedje. Dit laatste hebben we voor gekozen. Maar nu drinkt hij veels te gulzig met het tepelhoedje. Hij spuugt dan ook aardig wat. Zonder tepelhoedjes kan ik 1 dag voeden voor het weer kapot gaat. Hij heeft moeite met goed aanpakken en vasthouden. Maar om hem toch gewend te houden aan de tepel doen we 2 dagen met hoedje en 1 dag zonder. Op de dagen zonder hoedje spuugt die echt minder. Heb jij tips mbt dat hij minder spuugt of rustiger drinkt met tepelhoedje? Ik laat m paar minuten drinken en dan boeren en weer verder drinken zodat er echt rust momenten zijn en niet alle melk in 1x komt. Afkolven hoefde niet omdat hij genoeg aankomt met t tepelhoedje.
Hoi, Is het met name aan het begin van de voeding dat je kindje zo gulzig aan het hoedje drinkt? Dan zou ik eerste stralen laten aflopen en dan opnieuw aanleggen. Kijk of dat verschil maakt. Ook zou ik een chiropractor of osteopaat bellen en vragen of zij hier nog iets in kunnen betekenen. Daarnaast: je kindje is nog jong, je productie kan nog verder afgestemd, meestal rekenen we 4 tot 6 weken tot je productie helemaal is ingesteld. Het spugen kan dus nog stabiliseren. Aan de andere kant...als je kindje er geen last van heeft....is het alleen een probleem van wassen. Dan kun je zonder veel gedoe en pijnlijke tepels lekker verder met het tepelhoedje... Veel succes!