relactatie na 6 maanden!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Dwrtjj, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dwrtjj

Dwrtjj Actief lid

9 feb 2012
    193
    0
    0
    zelfstandig ondernemer (beautybranche)
    Ik geloof dat domperidon er voor zorgt dat wanneer je productie wat lager is, je weer meer melk gaat aanmaken.

Ik ben bijna in staat en foto te maken! Hihi maar er hangt een behoorlijke druppel ipv beetje nat!! Hopelijk duurt het nu niet lang meer voordat er iets in het flesje kan vallen!

2. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wauw wat stoer dat je hier mee bezig bent!!! En dat er een druppel aam hamgt!

Domperidom is idd om je melkproductie op te hogen. De fegriek en gezegende distel zijn fijne kruiden.

Ik zelf ga dit weekeind starten met relacteren. Nooit bv gegeven op afraden van de lk na de bevalling ivm borstverkleining. Onze zoon doet het echter goed op donorborstvoeding (wat hij krijgt vanwege zijn ziek zijn) dat ik het zelf wil gaan proberen.

Op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding staat een heel uitgebreid relactatie protocol. Bij relactere. Wordt bijna altijd domperidon aangeraden. Zeker in begin.er staat daarin ook uitgelegd waarom het juist waardevol is om in de nacht te kolven.

Ik heb van mijn lk een super fijn handelinfsplan gekregen met stappenschema. Eerst massage. Dan kolven, massage . Handkolven etc. Heb jij ook zoiets gehad?

Heel ve succes iig nog!!

Ook veel tips: samen slapen, dragen, samen badderen, huid op huid contact, knuffelen verplicht.

3. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    De aanhouder wint! Ben benieuwd wanneer je eerste foto isa!

Hier even dipje gehad en weinig gekolft.... Jammer genoeg is mijn omgeving geen voorstander van bv en krijg telkens te horen dat ik moet stoppen omdat onzin is:( ga vandaag weer trouw proberen te kolven elk 2 uur!

4. Dwrtjj

Dwrtjj Actief lid

9 feb 2012
    193
    0
    0
    Danielle, wat goed van je dat je het ook gaat proberen!! Zal ook een uitdaging worden, ik hoop echt dat het lukt! Succes ermee!! En houdt je ons ook op de hoogte??

Lunap, wat balen van het dipje.. Hopelijk lukt het nu wel! Ik ken het gevoel hoor! Hier ook niemand die er echt achter staat en vinden het maar allemaal raar.. Maar dat is aan de andere kant ook weer een uitdaging dat het ons wél gaat lukken!!

Net de eerste druppel die van de tepels afviel!! Haha, er zit nog lang niks in het flesje maar toch ben ik er al blij mee!

5. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Yeah wat een feest! De eerste druppel is geland:) nu op naar de eerste cc!

6. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Ik lees al een tijdje mee zonder te reageren maar ik wil het nu toch even doen. Wat zijn jullie super moeders dat je na een langere tijd toch nog zoveel moeite doet om toch (weer) bv te geven! En zeker als jullie niet gesteund worden door jullie omgeving, dat maakt het er niet makkelijker op lijkt me. Weet wel dat het zeker geen onzin is: bv is gewoon het beste wat je je kindje kan geven. :) (al is er natuurlijk niks mis met flesvoeding)

@dwrtjj: wat super dat je de eerste druppel er nu uit hebt gekregen! Dat is echt een super goed begin:) nog even en de eerste volwaardige slokjes melk komen er waarschijnlijk wel aan :)

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Super Diewertje!!!

8. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind het super knap van jullie! Zou het bijna zelf ook weer gaan doen (bijna 3 mnd geleden gestopt) hahaha.

Maar goed, even een hart onder de riem: Een kennis van mij heeft haar geadopteerde dochter ook (live) borstvoeding gegeven dus alles is mogelijk!

Succes!

9. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Dat zijn verhalen die ik graag hoor! Hou oud was haar adoptie kindje?

10. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ehm hoog uit een maand of 3 geloof ik. Heel jong nog. Maar, het is inmiddels al wel 11 jaar geleden. Dus kon het toen, kan het nu ook;)

11. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Yeah mijn opbrengst van de eerste ochtend kolf sessie naar de nacht en die van twee uur later samen! Mijn man verklaard mij nog steeds voor gek;-P maar ik ben blij! DSC_0882.jpg

12. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Wat fijn lunap,dat is een mooie opbrengst.

13. Liesje92

14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wow, knap zeg!!!!

15. miiclaire

miiclaire Actief lid

6 jun 2012
    223
    16
    18
    NULL
    NULL
    Wat onwijs knap van je! Ik heb echt bewondering voor je inzet! En zo te zien werp het nu al vruchten af.

16. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Wat mooi Lunap!!! Dat zoiets kan is toch prachtig!

hoe gaat het inmiddels met dwrtjj?

17. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik heb echt onwijs veel respect voor jou!! Petje af!!!

18. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Super zeg! Dat geeft vast een boost energie om door te gaan.

19. Dwrtjj

Dwrtjj Actief lid

9 feb 2012
    193
    0
    0
    Lunap, wat super!! Ik ben jaloers!!

Hier net even flink een potje zitten janken.. sinds gisteravond weer helemaal niks.. maar dan ook echt niks! Dacht ik dat er net wat vooruitgang kwam, en dan dit... Ik moet eerlijk zeggen dat ik het echt gehad heb op dit moment.. 2 weken lang er alles aan gedaan te hebben en dan ben ik gewoon weer helemaal terug bij af.

Op dit moment denk ik dat ik er maar mee ga stoppen.. de hele situatie levert me op dit moment zoveel stress op dat dat ook niet bevorderlijk is voor mijn relatie en mijn bedrijf.

Vanavond heb ik niet veel te doen dus ga nog even lekker veel kolven, mocht er een wonder gebeuren dan ga ik door en anders ga ik nog maar even meer janken denk ik!

Pfff ik schiet alweer vol als ik er aan denk.. ik wil het gewoon zoooo graag.... maar ja, helaas kunnen we niet allemaal hebben wat we zo graag willen...

20. Liesje92

@dwrtjj: is je consult bij de lk nog geldig? Anders zou ik gewoon contact met haar opnemen. Anders kunnen ze je misschien helpen via de mail of telefoon. Drink thee van borstvoedingskruiden (te koop bij reformwinkel) en eet buischuit/brood met muisjes! Anijs achtige producten stimuleren namelijk de aanmaak van bv. Jammer dat het je zo zwaar valt en dat al die moeite nog geen vruchten afgeworpen heeft. Probeer het nog even vol te houden!

Deel Deze Pagina