Hoe doen jullie het s nachts met voeden? Ik sliep eerst met een bh met zoogcompressen, maar las dat dat niet goed is. Nu slaap ik gewoon met een shirt, die doe ik dan elke dag wassen. Ik heb s nachts best veel last van lekkende borsten, geeft een aardige knoeiboel. Het vervelende is dat als ik hem dan ga voeden, het ook uit mijn andere borst loopt. Omdat hij dan tegen me aan ligt, komt zijn buikje tegen mijn borst en worden zijn kleertjes ook nat. Ik heb weinig zin om hem s nachts om te kleden. Ik heb er vannacht een hydrofiele luier tussen gedaan, maar dat werkte niet echt. Hoe doen jullie dat? Ik weet niet of het normaal is dat het zo snel gaat lekken? Ik zat er aan te denken een klein beetje te kolven voor ik ga voeden, maar eigenlijk wil ik meteen voeden als hij wakker wordt.
Dat is heel normaal en ik heb het nog weleens als de andere borst echt vol zit. Wat hier hielp,was een beetje druk uitoefenen op de andere tepel, dus mijn hand erop en een beetje duwen. Dan stopte het druppelen meestal wel.
Herkenbaar, had ik ook. Tijdens het voeden 's nachts legde ik een zoogcompres op de druppelende borst. Daaroverheen schoof ik mijn shirt, op zo'n manier dat mn zoontje uit de andere kon drinken. Dat ging heel goed. Na het voeden haalde ik het zoogcompres weer weg. Maar ik lekte vaak 's nachts, dus inderdaad elke dag een schoon slaapshirt...
O hier ook waterballetten 's nachts de eerste tijd! Het goede nieuws: het gaat vanzelf over. Tot die tijd is het behelpen met hemdjes met zoogcompressen (al vind je die vaak ergens anders terug, ook met een beha), slapen op handdoeken en matrasbeschermers en vaak je bed verschonen. Ik hield vaak bij t drinken een opgevouwen hydrofiel tegen de andere borst. Een hydrofiel in je bed blijft nog wel even, hier maakt dochter nog regelmatig een natte plek door een tsr op te wekken en dan vrolijk lachend los te laten. Niet alleen 's nachts was het pret. Hoeveel melkspetters ik wel niet van boeken, deuren, de laptop, de vloer, de bank en weet ik wat heb afgepoetst! Zittend op de bank en dan zelfde verhaal, loslaten zodat de melk minstens een halve meter ver spuit...
ik slaap hier gewoon met bh met zoogkompressen. Lek nu maar heel minimaal, bij de oudste veel meer. Dit keer nog nooit natte kleren gehad, hooguit dat de zoogkompres iets verschoven was.
BH (zonder beugels) met zoogcompressen. Anders had ik echt een nat bed.. Moet nu echt wennen om zonder BH te slapen. Dat voelt heel gek aan mn tepels
ik had het ook, echt bij iedere voeding en 's nachts! Gewoon in bh geslapen met zoogcompressen en tijdens het voeden een spuugdoekje aan de andere kant in mn (voedings)bh stoppen (hydrofiele doek en compressen lekte door tijdens het voeden!!) Wanneer ik geen bh droeg en wilde voeden, dan deed ik dat liggend en hield ik het spuugdoekje tegen mn andere borst aan. Wat dat betreft ben ik blij dat ik nu geen borstvoeding meer geef! Wat een gedoe was dat zeg..
Ik trek 's nachts zo'n bhtopje (zo'n soort die je ook bij tell sell reclames ziet...) en daar zoogcompressen in! Zelfs dan heb ik nog regelmatig lekkages (mijn dochter slaapt 's nachts door...) Zonder iets is niet te doen... En als het echt te extreem is dan doe ik er ook nog washandjes bij!!
Ik sliep de eerste maanden ook altijd met een BH aan. Is nu niet meer nodig. Als ik ga voeden gaat mn andere borst wel altijd mee doen, vooral s morgens. Ik doe dan altijd een zoogcompres op mn andere borst tegen het lekken.
Ik had gewoon een handdoek er bij liggen die drukte ik op mijn lekkende borst. Gelukkig worden ze vanzelf zindelijk haha!
Oh herkenbaar zeg Ik slaap met een voedingsbh en zoogkompressen..als ik dat niet doe dat word het een hele witte bendeIk heb vaak snachts dat de boel aardig vol zit en dan loopt het er gewoon uit...moet soms ook snachts mijn zoogkompres vervangen Op het begin welleens geprobeerd zonder bh maar omg wat was mijn bed nat...dat doe ik maar niet meerMijn borsten zijn zekerrr niet zindelijk:x
Hier ook topje met natusan compressen. Alle andere compressen lekken nog door. En inderdaad minimaal 1 x per nacht vervangen want doorweekt!
Ik heb mijn dochtertje een jaar gevoed, en ook mijn zoontje krijgt alweer 7,5e maand borstvoeding. En heb nooit een nacht zonder borstcompressen geslapen hoor! Dat is hier echt geen doen, dan kan ik alles elke nacht verschonen. Het lekken is door de tijd heen wel wat minder geworden maar zonder kan ik absoluut niet. Met die compressen gaat het prima, nooit klachten gehad!
Ik heb tot nu toe mijn bvperiodes met voedingsbh en zoogcompressen geslapen... Is ook echt nodig anders ben ik elke nacht nat en daar heb ik geen zin in. Mijn tweede borst lekt standaard als ik de eerste geef. Ik druk dan stevig op m'n tepel dan wordt het snel minder. En ik heb een hydrofiel bij de hand voor het plotselinge loslaten
Gelukkig worden mijn dames nu eindelijk een beetje continent, ik heb voor overdag natusan compressen 's nachts probeer ik zonder te slapen, ben die bh's en topjes namelijk een beetje zat. Soms leg ik een hydrofiel in mijn shirt waar ik in slaap en ik heb voor de nacht een hydrofiel over het voeteneind van haar wiegje hangen zodat ik die erbij kan houden.
Bedankt voor alle reacties! Ik zie dat ik niet de enige ben!! Helaas is sinds donderdag mijn productie een stuk minder, ik heb toen een dag met migraine op bed gelegen en overgegeven en daarom niet gegeten en nauwelijks gedronken. Dat heeft best impact gehad merk ik. Heb vannacht een keer gekolfd, maar dat was veel minder dan eerst. Hoop dat het nu snel weer een beetje op gang komt. Als het lekken weer zo erg wordt ga ik ook weer met BH slapen, voel me anders zo vies als ik wakker wordt! Ik ga ook proberen om als de andere borst gaat lekker er op te drukken, kijken of dat helpt! Ook herkenbaar is dat hij soms de borst opeens los laat en alles dan onder zit! Ziet er wel grappig uit als het dan in zn gezicht komt!