Mijn zoontje is 7,5maanden en ik heb een probleem met de borstvoeding. Hij krijgt altijd voeding op verzoek, en dit ging prima. Echter heeft hij mij gisteren 3keer in mijn tepel gebeten De eerste keer riep ik heel hard au, en na de derde keer was ik overstuur.. Hij ook, allebij huilen, de kleine was van mij geschrokken dat is logisch. Ik heb na het troosten hem in bedje gelegd. Maar ik was enorm geschrokken. Toen hij wakker werd en ik het weer wilde proberen, hij moest nu echt wel trek hebben.. Begon hij bij het zien van mijn tepel meteen te huilen.. Ik moet zeggen dat ik ook erg gespannen was en nauwelijks durfde aan te leggen, daarom lukte het denk ik ook niet. Uit een flesje drinkt hij absoluut niet hij wordt helemaal hysterisch. (hij huilt normaal nooit, maar dan wel) Hij is lief gaan slapen en om 24uur begon hij wakker te worden, ik heb hem slaapdronken in bed genomen en hij dronk als een bezetenen, allebij de borsten helemaal leeg, hij had natuurlijk dorst. Ik heb goed gekeken dat hij effectief dronk en hem optijd, losgemaakt. Ging dus prima. toen heeft hij geslapen tot 5uur, heb hem weer in bed genomen, wou hem aanleggen maar hij draaide weg met zijn gezichtje, ik dacht dan probeer ik het ook niet, hij heeft vast geen trek, ga ik dwingen dan bijt hij misschien weer. Hij is rustig gaan slapen en Half 7 begon hij wakker te worden en heb ik hem aangelegd en begon hij gulzig te drinken. Zonder problemen. Sochtends heeft hij fruit gehad, van een lepeltje, maar dat gaat nog niet super, moet hij erg aan wennen. Ook krijgt hij bijv. tomaat, brood ,komkommer, meloen, zo in zijn vuistje en dan knabbelt hij lekker. Maar hele maaltijden krijgt hij nog niet binnen. Ik heb vandaag overdag geprobeerd hem te voeden, maar bij het zien van mijn borst gaat hij jammeren en wegdraaien, hij doet niet eens een poging aan te happen. Ik heb dus steeds gekolf en probeer dit via een tuitbeker in zijn montje te laten lopen. Dat accepteert hij wel, maar hij krijgt lang niet zo veel als aan de borst. Hij heeft nu zo ongeveer 150cc binnen vanaf half 7 vanmorgen Hij is heel lief en speelt lekker, hij schijnt het niet erg te vinden. Maar ik ben bang dat hij nu gaat uitdrogen, of gaat dit niet zo snel?? Zijn luier vanmorgen om een uur of 11 was kletsnat (net als vanacht) maar voor de rest zijn ze nu zo goed als droog.. Ik ga ervan uit dat als hij vanavond/vanacht slaperig is hij wel goed zal drinken. De schrik zal er wel inzitten en daarom wil hij overdag niet aan de borst. Maar moet ik me nu ernstig zorgen maken, of gewoon zoveel mogelijk overdag met een bekertje voeden of komt hij dan echt te kort. Ik hoop dat je mij kunt helpen want ik ben echt bezorgt ... Groetjes Siriel
Hoi Siriel, Maak je geen zorgen, zo snel droogt hij niet uit. Zeker als hij vannacht wel heeft gedronken zal hij niet zo snel uitdrogen. In fruit en groente zit ook vocht, dus hij krijgt wel wat binnen. Hij is vast geschrokken van jouw gil na het bijten. Heel goed dat je hem slapend aanlegt. Dat zal hem goed doen en hij zal onbewust weer vertrouwen opbouwen. Als hij het voorval weer vergeten is gaat hij ook overdag wel weer aan de borst. Houd je productie gaande door te kolven en leg hem eventueel 's nachts wat vaker aan. Je hebt even wat tijd nodig, maar dan komt het vast weer goed. Houd vertrouwen. Houd je me op de hoogte?
Hallo Teddy, Ontzettend bedankt voor de snelle reactie, dit stelt gerust! ik kolf inderdaad, zo ongeveer elke 4 uur, dan kan ik de kleine man ook verse warme melk in zijn bekertje aanbieden. Ik heb er alle vertrouwen in dat het wel weer goedkomt, maar ben echt wel geschrokken van het bijten, want wat doet dat zeer.. Al zwetend heb ik hem vannacht aangelegd, maar dat vertrouwen komt vast weer goed. Gelukkig ben ik thuisblijfmama, en kan ik in alle rust, hem toch zoveel mogelijk overdag aanbieden, en heb hem daarnet ook tegen mijn blote borst in slaap laten vallen, maar drinken wou hij nog niet. Ik heb hem ook niet gepusht, ik denk ook dat hij vanavond/vannacht wel drinken gaat. Ik laat deze week nog even weten hoe het gaat. Nogmaals bedankt voor de snelle reactie! Groetjes Siriel
Hallo Teddy, ik wil nog even laten weten hoe het nu gaat nadat mijn mannetje mij afgelopen maandag heeft gebeten, en door de schrik niet meer durfde te drinken. Dinsdagnacht heeft hij ook 2x slapend gedronken. Woensdag ochtend heb ik nog geprobeerd (toen hij wakker was) hem aan te leggen maar hij wil er echt niets van weten, hij snuffelt, zet heel zacht zijn tandjes in mijn tepel (zonder echt te bijten) en draait dan weg. Ik heb besloten hem overdag niet te pushen. Woensdag wou het alleen niet echt super met afgekolfde melk uit de tuitbeker. Dus ben ik het hem zo in een gewone beker gaan aanbieden, en dit gaat prima. Hij knoeit wel wat, maar drinkt steeds zo'n 80cc (4 x op een dag) Het gekke is dat het happen van een lepeltje ineens heel goed gaat, en hij ook meer gaat eten, waarschijnlijk omdat hij iets minder melk krijgt Hij eet ineens grotere hoeveelheid Afgelopen nacht heb ik hem 23uur, 0200uur en 0700uur slapend aan de borst gelegd, en dat gaat prima! Ik denk dat ik nu ook overdag hem borstvoeding wil blijven aanbieden in een beker. Ik ben een thuisblijfmama dus ik wil overdag wel blijven kolven zodat hij mijn melk kan blijven drinken. Ik merk wel dat mijn produktie overdag iets terug loopt eerst kolfde ik met gemak 180cc, nu ongeveer 80cc.. Ik kolf overdag elke 4 uur, maar heb dit nu "verhoogd" naar elke 2,5 uur. Of kan ik dat beter anders aanpakken? Ik drink veel, kruidenthee, melk water. Ik hoop dat het een dipje is en dat het met een paar dagen weer wat beter gaat. Mocht je nog een tip hebben dan hoor ik dat graag! Groetjes Siriel