relactatie

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door linsey11, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linsey11

linsey11 Nieuw lid

8 dec 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    beste,
    ik heb bij de geboorte van mijn baby een 6-tal weken borstvoeding gegeven, toen ook veel afgekolfd. maar omwille van het verkeerd leren aanleggen in de eerste week in het ziekenhuis en reflux van de baby ben ik uiteindelijk uit vermoeidheid gestopt met borstvoeding. Destijds las ik echter op internet dat relactatie ook kon. Ik ben al meer dan een maand telkens met een kolf aan de slag gegaan elke dag, maar mijn opbrengst blijft maar met een paar druppels. Op dit moment neemt mijn baby (die nu 6 maanden is) de borst ook niet om aan te zuigen. Als er een druppeltje melk aanhangt duw ik m'n tepel wel in haar mondje en dan lekt ze er wel aan, maar verder kom ik niet. Welke tips zijn er om van die druppels naar een hogere productie te komen. Al is het maar genoeg om haar bijvoorbeeld tussendoor de voedingen een beetje terug te kunnen geven.
    Alle hulp is welkom want ik had haar graag terug aan m'n borst gehad vooraleer dat ze te oud is en het nog moeilijker wordt.
    Groetjes

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi Linsey,

Melkproductie is afhankelijk van meerdere factoren. Stimuleren van de borsten is de meest essentiele en vervolgens de hormonen. 8-10 maal daags dubbelzijdig kolven is dan heel reeel. Lees dit artikel maar eens over clusterkolven. Verder zou je ter ondersteuning van het kolven domperidon kunnen slikken. Dit middel geeft een verhoogd prolactine gehalte en ondersteund daarmee de melkproductie. Dit laatste moet je wel in overleg met je huisarts doen.

Heel veel succes.

Deel Deze Pagina