ZL drinkt het laatste beetje 20cc niet uit de fles. we zijn pas begonnen met oefenen aan de fles, eerst calmaspeen geprobeerd. Maar daar dronk hij helemaal niet uit. Nu met avent maat 1 drinkt hij dus wel 10 minuutjes 50cc. Daarna is het brullen en wilt hij echt geen fles meer. Alleen maar de borst. Meer dan 50cc heeft hij dus nooit uit een fles gedronken. Maar hij heeft overduidelijk wel nog honger. Wie herkent dit en heeft een mogelijke oplossing? Ik weet niet waar ik het moet zoeken, andere fles, andere speen, andere houding etc. Ik ga over een dikke 2 weken weer aan het werk...
Ben je zelf in de kamer als hij een flesje krijgt? Het kan wel eens schelen als jij niet in de buurt bent (maar misschien doe je dat al zo?). Zou in ieder geval blijven oefenen. Ik ben begonnen met 3,5 week en ze kreeg toen 20 a 30 cc in de fles voor de borst, dat zijn we wat op gaan hogen en ze drinkt nu zo 130 weg als ze flink honger heeft.
Ja ik ben wel nog in de kamer inderdaad. Zou het helpen als ik weg ben? wauw, jij bent op tijd begonnen! ZL is nu 11 weken en we zijn net 2 weken begonnen met oefenen. Niet eens elke dag. Maar we gaan wel even serieus vaker oefenen. Bedankt voor je tip!
Bij sommige kindjes kan het echt schelen, had het er vanmorgen nog over met een vrijwilligster van stichting borstvoeding natuurlijk. Hier drinkt ze wel goed als ik erbij ben. De lactatiekundige en kraamzorg adviseerden om, als de borstvoeding goed op gang is, met 3 à 4 weken te starten ivm flesweigeren.
Ik lees ff mee... Hier begonnen met 3,5 week, maar het is nog steeds drama. Allerlei spenen/flessen geprobeerd, andere houdingen,ik erbij, ik er niet bij, ik geven, papa geven, oma geven, eerst pink dan fles, eerst borst dan fles, wij weten het even niet meer... Morgen de breastflow proberen, die schijnt't meest op de borst te lijken (ook qua drinktechniek). Misschien dat het voor jou mannetje al scheelt dat je niet in de buurt bent. Dan denkt hij misschien dat er niets anders te krijgen is en pikt hij't wel. Succes
Om te oefenen is 20-50 cc echt voldoende. En liefst fles laten geven door iemand anders en mama even de deur uit. Dat je kind die 20cc laat staan kan verschillende oorzaken hebben. Meest voor de hand liggende twee lijken me: Kind drinkt tothet net genoeg heeft Laatste 20cc zijn teveel afgekoeld
Bedankt voor jullie tips. ZL dronk afgelopen weekend 60cc helemaal leeg uit de fles en ik was niet in de buurt. Wel speen 2 van avent geprobeerd, dat werkt dus prima. We gaan dus ophogen bij het oefenen.