Ivm overproductie en tekort aan vriesruimte zocht ik een oplossing om te voorkomen melk weg te moeten gooien (nog te weinig voor donatie), dus boid ik het mijn peuter van ruim 2 aan. Ze heeft zelf ruim een jaar bv gehad. Ze vond het erg lekker en vraagt sindsdien om een beker melk. Prima zou je denken! Maar wat me enorm verbaasd en ook tegenvalt is dat het maag/darmstelsel het slecht verteert met diarree en veel en vieze windjes als gevolg! Is dit een 'bekend probleem'? Kan ik nog iets doen om het te verbeteren?
Hoi, Wij interpreteren het als diarree, maar het is ws echte borstvoedingspoep! Niets aan de hand dus. Wel jammer als ze net bij je op schoot zit en je leest een boekje voor Je kunt hier niet echt iets aan doen ben ik bang... Je zou nog eens pannenkoeken kunnen bakken met je melk, dat hoor ik wel vaker. En kijken of door dat proces de ontlasting anders blijkt. Zou ik niet weten. Ben wel benieuwd, dus als dat echt anders is dan kan verwarmen (en evt. afkoelen) de truc zijn. Laat je het dan horen? Groetjes!
Hoi Heidi, Bedankt voor je reactie! Niet die link gelegd maar inderdaad: borstvoedingspoep . Dat verklaart meteen waarom sommige baby's krampjes hebben want mijn dochter klaagde over pijn in haar buik..! Nu wijs ik haar verzoeken steeds af maar wat een goed idee om er pannenkoekjes van te maken. Dat gaan we doen. Ik zal de uitkomst laten weten!