Ik geef nu 5 voedingen. 4 als hij wakker wordt na een slaapje en de 5de om 23 uur als ik naar bed ga. Nu is mijn vraag, zou ik die van 23 uur over kunnen slaan? Hij zou dan de laatste voeding tussen 19 en 20 uur krijgen. Dan zou ik zelf eerder naar bed kunnen dan 23.30 uur, lijkt me heerlijk aangezien ik ook fulltime werk en mijn slaap wel nodig heb met een drukke baan. Ik weet niet precies wanneer kindjes die late voeding niet meer nodig hebben, vandaar mijn vraag. Zelf uitproberen vind ik lastig, ben namelijk echt klaar wakker als ik er snachts uit moet, als het niet lukt. Dit is mijn ervaring bij de nachtvoedingen van een tijdje terug.
Mijn ervaring:toch gewoon uitproberen! Het kan zijn dat er dan weer een nachtvoeding komt Of dat ie zelf wakker is rond 23.00 Altijd spannend maar het is een stap die je zelf moet zetten Toen ik de droomvoeding er af haalde, kwam er een nachtvoeding voor in de plaats.Maar dat was eigenlijk van vrij korte duur. Die voeding schoof op naar later en vloeide toen samen met de eerste ochtendvoeding.
Ik zag dezelfde vraag voorbij komen op fb maar ik zal hier even reageren. Ik denk dat het proberen is. Toen ze hier stopte met clusteren (deed ze tot 11 weken vaak heel de avond) heb ik haar na de voeding rond 20.00 laten slapen, eerst kwam ze nog heel vroeg in de ochtend (voor mij nacht) en dit schoof ze zelf in korte tijd op naar 7.00-8.00. Later heb ik wel een droomvoeding ingevoerd ivm weigeren van 1 borst maar de tijd van wakker worden veranderde daar niet door. Ook als ik kolfde en haar liet slapen werd ze dezelfde tijd wakker. Lijkt me pittig ft werken en een kleintje en laat naar bed, misschien proberen in een weekeind een idee?
Ik zou het toch gewoon proberen, een andere manier om erachter te komen of het kan of niet kan ik niet bedenken.... Wij zijn gestopt met de late fles rond 3,5 maand. Uk was steeds in diepe slaap als het tijd was voor zijn fles, dus op een gegeven moment de op 1 na laatste fles iets later gegeven en daarna niet meer wakker gemaakt. Hij gaat nu om 19.45 na zijn fles de nacht in.