Over een week ga ik een dagje naar Amsterdam met vriendinnen, maar ik vroeg me af hoe ik dat moet doen met kolven... Ik geef nu volledige bv (mijn zoontje is ruim 2 maanden) en heb nog niet eerder gekolfd. Ik heb dus nog geen voorraad opgebouwd. Hoe kan ik dit nu het beste opbouwen, is een week van tevoren beginnen dan wel genoeg? En hoe doe ik dat op de dag zelf? Kolf meenemen en in openbare toiletten gaan zitten?? Dat zie ik niet zitten eerlijk gezegd... We zijn de hele dag op pad en niet bij mensen thuis. Iemand ervaring hiermee? Bedankt alvast!
Het is voor jou geen optie om in openbaar te voeden? Evt. met grote sjaal/hydrofieldoek of borstvoedingsschort? Ik heb onderweg tot nu toe alleen gekolfde melk gegeven, maar dat was niet een hele dag. Voor een hele dag heb je een koeltasje nodig denk ik. Het is even afwachten hoeveel je kolft en hoe snel je voldoende hebt. 's ochtends heb je meestal het meest. Als kindje aan één borst drinkt de andere kolven. Ontspannen ruimte en af en toe rustig drukken rond borst (borstcompressie). Kan kindje al uit de fles drinken? Anders even thuis oefenen om te kijken of dat lukt. (Ontdooide melk) opwarmen op lage stand van magnetron (VD, Hema kun je meestal zelf doen), telkens kort eruit zwenken en evt. weer kort erin tot het de juiste temperatuur heeft. Op borstvoeding.com vind je veel informatie over houdbaarheid in vriezer, koelkast etc.
Je hebt gelijk Sab1988, handig van me . Is dubbel gepost, ik zag dat je in de andere al aardig wat bruikbare tips hebt gehad, veel plezier alvast!